×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, 8 اردیبهشت , 1403  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

وزیر اقتصاد حرکت دولت در عرصه بیمه و سایر عرصه های اقتصادی را متمرکز بر دو کلیدواژه‌ « تسهیل کسب و کارها» و نیز «هوشمندسازی و شفافیت» برشمرد و تاکید کرد: ذینفعان صورت نگرفتن تسهیل کسب و کار و عدم هوشمندسازی در صنعت بیمه هم هستند و مدیران صنعت بیمه باید این دو کلیدواژه را در اولویت قرار دهند.

به گزارش بازار اصناف به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در سی‌امین همایش ملی و یازدهمین همایش بین‌المللی بیمه و توسعه ضمن تبریک روز بیمه به فعالان صنعت بیمه به تشریح خدمات و تلاش‌هایی که خانواده صنعت بیمه در دو سال اخیر انجام داده‌اند پرداخت و گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در ۲ سال گذشته در صنعت بیمه انجام شده و در این دو سالی که از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد، یک میهمان جدید و نوخوانده به صنعت بیمه آمد و آن هم صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان است.

وی ادامه داد: با پیگیری‌ها و همکاری کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی توانستیم یکی از مهم‌ترین دل‌نگرانی‌های مردم را که پس از بروز بلایای طبیعی رخ می‌داد و اساس خانواده‌ها در معرض خطر قرار می‌گرفت را با اقدامات بسیار خوبی که از سوی صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان شاهد بودیم؛ برطرف کنیم.

پرداخت ۱۵ هزار فقره خسارت از سوی صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان

خاندوزی بیان کرد: بیش از ۱۵ هزار واحد پرداخت برای بلایای طبیعی از سوی صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان انجام شده است و امیدواریم که صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان بتواند جایگزین روش‌های سنتی پیش از این شود و امیدوارم دامنه شمول صندوق را افزایش دهیم و به طور کلی و کامل آن را از سبد دولت خارج کرده و تمام و کمال به سبد بیمه اضافه کنیم.

وزیر اقتصاد عنوان کرد: همچنین اقدامات بسیار خوبی در خصوص بیمه تکافل صورت گرفته است و باید در مورد فراگیری آن تمهیداتی انجام شود.

به گفته وی، در خصوص خدمات زوار اربعین نیز صنعت بیمه مسیر نو و جدیدی را باز کرده است.

وی ادامه داد: صنعت بیمه در خصوص توسعه بین‌المللی نیز گام‌های خوبی برداشته شد که البته قانع نیستیم. همچنین دو شرکت فی‌مابین ایران و سوریه قرارداد بیمه‌ای منعقد کرده‌اند که امیدواریم بتوانند اولین بیمه‌نامه‌های خود را صادر کند.

خاندوزی گفت: یکی دیگر از اقداماتی که در دو ساله دولت سیزدهم انجام شد، موضوع اعطاء مجوزهاست که تقریبا در طول این مدت به اندازه کل دهه ۹۰ مجوز تاسیس شرکت بیمه به منظور رقابت سازنده صادر شده است.

وزیر اقتصاد توضیح داد: همه این تمهیدات کوتاه باید ذیل دو عنوان و کلیدواژه اصلی «موضوع تسهیل اقتصادی برای تولیدکنندگان و کسب و کارها» و نیز «هوشمندسازی و شفافیت» صورت گیرد که مسیر اشتباهی نرویم.

همه این خدمات با این نگاه صورت می‌گیرد که برآیند صنعت بیمه موجب تسهیل و سهولت بیشتر کسب و کارها برای فعالیت باشد و در فرآیندهای صنعت بیمه نیز نظارت هوشمندتری برای ارائه خدمات نوین به کار بگیریم و برآیند این دو مطمئنا باید هزینه مبادله را در اقتصاد کاهش دهد.

وی تاکید کرد: اقتصادی که با نا اطمینانی‌های متعدد بخواهد فعالیت کند قطعا موجب عدم رضایتمندی و نهایتا عدم رقابت‌پذیری و عدم بهره‌وری در اقتصاد می‌شود و این دو کلیدواژه انتظار دولت و نظام سیاستگذاری است که ما در رکن تامین مالی بانکی و همچنین رکن بورس و بازار سرمایه و … نیز همین جهت‌گیری را داریم. به طوری که در ۸ ماهه ابتدایی امسال ۲ برابر ۸ ماه ابتدایی سال گذشته عرضه اولیه داشته‌ایم.

خاندوزی خاطرنشان کرد: در سایر ارکان هم این اتفاق می‌افتد؛ ما همه را ذیل یک نخ تسبیح می‌بینیم و آن هم تسهیل کسب و کارها و هوشمندسازی است.

البته اقتصاد ایران با ذینفعان متعددی مواجه است که ذینفع بوروکراسی، ذینفع عدم شفافیت و عدم هوشمندسازی و همچنین ذینفع صورت نگرفتن تسهیل کسب و کار و عدم هوشمندسازی صنعت بیمه هستند و توقعم از مدیران صنعت بیمه این است که بیش از این همگرا باشند و آن چیزی که به تسهیل اقتصادی و تسهیل کسب و کارها و هوشمندسازی می‌شود را در اولویت اقدامات خود قرار دهند تا کمک کند که وارد دوره خدمات نوین برای ملت شریف ایران شویم.

وزیر اقتصاد با اشاره به عقب ماندگی از هدف‌گذاری برنامه ششم درباره توسعه صنعت بیمه، تاکید کرد: باید همت کنیم تا در طول برنامه هفتم، یک برنامه عملیاتی برای گسترش ضریب نفوذ بیمه داشته باشیم.

وی با تشریح سه ضرورت پیش روی صنعت بیمه تصریح کرد: نخست اینکه یک شرکت بیمه اتکایی فراگیر داشته باشیم که پشتیبانی همه شرکت‌های بیمه را داشته باشد، دوم موضوع و مساله تعارض منافع و ذینفع واحد و اشخاص مرتبط را در قالب یک آیین‌نامه جدید حل کنیم و سوم اینکه در مورد هوشمندسازی و شفافیت؛ نه فقط از باب نظارتی بلکه مجموعه خدمتی که در صنعت بیمه داده می‌شود، سرعت خدمت‌دهی و پرداخت و … با همت جمعی همه دوستان بیشتر شود تا این همکاری جمعی منجر به آن شود که کارنامه‌های درخشان و روشن‌تری پیش روی صنعت بیمه داشته باشیم.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.