×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, 8 اردیبهشت , 1403  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

صحرانورد: لواشک را ثبت جهانی کنید، مدیرعامل شرکت عسل تام شبستر گفت: با توجه به اینکه لواشک و ترشک فقط در کشور ایران تولید می‌شود به عنوان تولید کننده از مسئولان ذیربط بویژه از مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درخواست می‌کنم این محصول را به نام ایران ثبت جهانی کنند تا کشور‌های دیگر با این محصول آشنا شوند و بستر صادرات به سراسر دنیا فراهم شود.

به گزارش بازار اصناف آ‌نلاین به نقل از خبر بازار، فرشاد درگاهی: شرکت عسل تام شبستر با نام تجاری نامور فعالیت خود را از سال ۸۹ آغاز کرد و در حال حاضر، این شرکت روزانه با مصرف ۸ تن محصولات کشاورزی، ۵ تن لواشک آلوچه و ترشک و میوه خشک تولید می‌کند.

علی صحرانورد، مدیرعامل شرکت عسل تام نامور با بیان این مطلب افزود: بخشی از محصولات تولید شده نامور در بازارهای داخلی عرضه می‌شود و بخشی نیز به کشورهای عراق، آذربایجان و روسیه و به تازگی به استرالیا و کانادا صادر می‌گردد.

صحرانوردگفت: این شرکت در سال ۱۳۸۵ در عرصه‌ای به وسعت ۸هزار متر مربع تاسیس شد و پس از اتمام عملیات ساخت و ساز و تجهیز کارخانه، در سال ۱۳۸۹ خط تولید لواشک و ترشک و بسته بندی میوه خشک راه‌اندازی شد اما در همه این سال‌ها باوجود نیاز مبرم به تسهیلات دولتی، هنوز نتوانسته‌ایم از این تسهیلات استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت عسل تام شبستر(نامور) گفت: مواد مصرفی اولیه ما محصولاتی است که از باغداران و کشاورزان شهرهای آذربایجان شرقی و سایر شهرهای کشور به خصوص استان‌های همجوار مانند آذربایجان غربی تهیه می‌شوند. بخشی از محصولات به میوه خشک و بخشی به لواشک آلوچه و ترشک تبدیل و در بسته بندی‌ها و اندازه‌های مختلف به بازار عرضه می‌شوند.

صحرانورد درباره کیفیت محصولات تولید شرکت نامور هم گفت: در رابطه با کیفیت محصولات ما مصرف کننده باید توضیح بدهد، اما با توجه به سیستم تولیدی که داریم و براساس نظرسنجی‌ها، مصرف‌کنندگان از کیفیت بالای این محصولات ابراز رضایت کرده اند.

درخواست مدیر عامل شرکت عسل تام شبستر(نامور) برای ثبت جهانی لواشک به نام ایران

این تولید کننده لواشک و ترشک گفت: با توجه به اینکه لواشک و ترشک فقط در کشور ایران تولید می‌شود به عنوان تولید کننده از مسئولان ذیربط بویژه از مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درخواست می‌کنم این محصول را به نام ایران ثبت جهانی کنند تا کشور‌های دیگر با این محصول آشنا شوند و بستر صادرات به سراسر دنیا فراهم شود.

کارشکنی بانک‌ها

او در پاسخ به این پرسش که چه موانعی بر سر راه دریافت تسهیلات وجود دارد، گفت: ماتسهیلات درخواست کردیم و با نظر مثبت کارگروه استان به بانک شبستر معرفی شدیم.

پس از طی این مراحل، تمام مجوزهای لازم را ارائه دادیم و از بهمن ماه ۱۴۰۱ تا شهریور۱۴۰۲ در انتظار دریافت تسهیلات بودیم.

در نهایت به ما گفتند تسهیلات تمام شده است، باید صبر کنید. در حالی که این تسهیلات از محل تسهیلات بانکی نبود و توسط کارگروه شبستر و در حوزه تسهیلات دولتی قرار داشت.

متاسفانه بانک شبستر با ما همراهی نمی‌کند چون مبلغ از طرف دولت واریز شده است ولی بانک کارشکنی می‌کند.

تسهیلات بدهند فعالیت مان را توسعه می‌دهیم

مدیرعامل شرکت عسل تام شبستر(نامور) ضمن انتقاد از عدم حمایت مسئولان از تولید کنندگان تصریح کرد: با توجه به تقاضای بازار زمینه توسعه و افزایش تولید وجود دارد.

اما به دلیل نداشتن سرمایه نمی توانیم فعالیت مان را توسعه بدهیم.

برای مثال یک سالن جدید تولید ساختیم اما چون بودجه‌ای برای تجهیز آن نداریم آن را متوقف کردیم.

اگر تسهیلات به ما تعلق بگیرد با توجه به اینکه فقط ۳۷۰۰ متر از ۸ هزار متر مربع عرصه شرکت به ساختمان اداری و سوله اختصاص دارد به راحتی می‌توانیم طرح‌های توسعه را در عرصه باقیمانده اجرا کنیم.

صحرانورد با اعلام اینکه ۵۰ نفر به طور مستقیم در شرکت نامور مشغول به کارند و از مزایای قانون کار و بیمه برخوردارند، گفت: در صورت دریافت تسهیلات می‌توانیم نیروی کاری که به صورت مستقیم با ما کار می‌کنند دو برابر کنیم و نمایندگی‌هایی که در استان‌های دیگر فعال هستند افزایش دهیم.

با اجرای طرح‌های توسعه، تعداد شاغلان این مجموعه بزرگ که شامل تولید کننده، توزیع کننده، راننده و افراد دیگر است به حدود ۵۰۰ نفر افزایش می‌یابد.

مالیات و ارزش افزوده می‌دهیم اما خدماتی دریافت نمی‌کنیم

این تولید کننده ضمن انتقاد از عدم حمایت دولت گفت: مهمترین مشکلی که بر سر راه تولید وجود دارد عدم حمایت دولت است.

ما در یک شهرک خصوصی کار می‌کنیم. در این شهرک برای استفاده از امکاناتی مثل آسفالت، آب آشامیدنی، برق، تلفن و گاز از خدمات بخش خصوصی استفاده کردیم، دولت در ازای دریافت حق بیمه، ارزش افزوده و مالیات هیچکاری برای ما انجام نداده است.

برای تهیه مواد اولیه هم دولت به ما کمک نکرده و نمی‌کند. قیمت شکر هرروز تغییر می‌کند. بی ثباتی قیمت، مسئله ساز است.

وقتی قیمت ثبات نداشته باشد قیمت محصولات تولیدی تغییر می‌کند و این باعث نارضایتی مصرف کننده می‌شود. حداقل دولت اگر خدماتی به تولیدکنندگان نمی‌دهد با برنامه‌ریزی مانع نوسانات قیمت شود تا تولیدکننده و مصرف کننده هر دو رضایت داشته باشند.

صحرانورد تصریح کرد: از نظر من مسئولین کشور برای سرافرازی و سربلندی کشورشان باید با تولید کننده همراه و حامی او باشند تا با کمک یکدیگر به سربلندی کشور کمک کنند. تولید کننده دوست دارد در راستای پیشرفت کشورش کار کند.

اگر سرمایه‌ای که صرف تولید می‌شود رادر ساخت و ساز استفاده کنم می‌توانم سرمایه ام را ده برابر کنم ولی چون عاشق تولید و عاشق کشور هستم در حد توانایی‌ام عمر و سرمایه‌ام را صرف تولید و ارتقای اقتصاد کشور می‌کنم. ما در این کشور مستاجر نیستیم،

ما ماندگار هستیم و باید به این کشور خدمت کنیم

او گفت: رهبر معظم انقلاب همواره از تولید حمایت کرده اند و هر سال با توجه به وضعیت کشور سال نو را نامگذاری می‌کنند اما متاسفانه در سیستم اداری کشور برعکس عمل می‌کنند، ما اگر بخواهیم کشور را به سربلندی برسانیم باید با حمایت از تولید باعث رونق اقتصاد کشور شویم.

دریافت ۹ درصد سود، مانع بزرگ صادرات

مدیرعامل شرکت عسل تام شبستر(نامور) در باره مشکلات مربوط به صادرات گفت: از هر تولید کننده‌ای که بپرسید مشکل صادرات را دریافت ۹ درصد سودی عنوان می‌کند که در زمان ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد برای صادرات کالا تعیین کردند.

مواد اولیه ما محصولات کشاورزی است و محصولات کشاورزی سود آنچنانی ندارند که ما بخواهیم برای صادرات آنها ۹ درصد سود به دولت پرداخت کنیم.

با پرداخت مالیات بر درآمد هیچ مشکلی نداریم اما پرداخت ۹ درصد سود به دولت برای صادر کننده محصولات فرآوری شده کشاورزی دشوار است.

اگر این ۹ درصد را حذف کنند مشکل صادرات حل می‌شود و ما می‌توانیم در شرایطی که کشور تحریم است با صادرات برای کشور ارزآوری کنیم.