×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, 8 اردیبهشت , 1403  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

صادرات محصولات نازنین رایان شبستر به امارات، عمان و عراق، محصولات باغی در آذربایجان شرقی شرایط مناسبی را برای فرآوری این محصولات باغی از جمله تولید لواشک فراهم کرده است.

به گزارش بازار اصناف آنلاین به نقل از تولیدگران کارآفرین، رضوانه عاشوری| مدیر عامل شرکت نازنین رایان شبستر یکی از تولید کنندگان لواشک در شهرستان شبستر گفت: این شرکت در شش طعم سیب، آلو، سیب آلبالو، سیب و زرشک، سیب و زردآلو، سیب و انار، لواشک تولید می‌کند و این محصولات علاوه بر توزیع در سراسر کشور به کشورهای امارات، عمان و عراق هم صادر می‌شود.

بهزاد شمسی درباره شروع فعالیت و پیشینه شرکت نازنین رایان شبستر گفت: عملیات ساخت و ساز کارخانه شامل ساخت سالن تولید در سال ۱۴۰۰ آغاز شد و با دریافت پروانه‌های لازم در آذرماه سال ۱۴۰۱ خط تولید لواشک شروع به کار کرد. مساحت کارخانه ۳۲۰۰ متر مربع است که ۸۰۰ متر مربع آن سالن تولید است که تولید لواشک اختصاص دارد.

وی در باره سایر محصولات این کارخانه گفت: دستگاه تولید تافی هم تهیه کردیم.

پروانه بهره‌برداری هم داریم اما چون پروانه ساخت نداریم و تسهیلات برای تولید از سازمان‌های غذا و دارو، جهاد کشاورزی و صنعت و معدن دریافت نکرده‌ایم سالن تولید نداریم.

یک ریال هم تسهیلات نگرفته‌ایم

شمسی با اشاره به اینکه دریافت تسهیلات نیاز به گردش مالی و گردش حساب بالا دارد، افزود: یک سال است که شروع به فعالیت و تولید کرده‌ایم اما با مشکلات متعددی مواجه هستیم.

برای رفع این مشکلات زمانی که وزیر صنعت و معدن به استان آذربایجان شرقی آمده بود طی نامه ای ۵ میلیارد تومان تسهیلات درخواست کردیم اما با وجود پیگیری‌های فراوان، هیچ پاسخی به این درخواست داده نشد.

تنها پاسخ آنها این بود که شما جهاد کشاورزی مجوز گرفته اید و باید از طریق جهاد کشاورزی تسهیلات دریافت کنید؛ اما یکسال پیگیری برای دریافت تسهیلات از صنعت و معدن و جهاد کشاورزی به جایی نرسیده است.

مدیرعامل شرکت نازنین رایان شبستر، دریافت تسهیلات برای افزایش تولید و توسعه فعالیت این شرکت را ضروری دانست و گفت: دریافت تسهیلات باعث تولید افزایش و توسعه این صنعت می‌شود و می‌توانیم محصولات تولید شده را به کشورهای دیگر صادر کنیم. اما بدون تسهیلات دستیابی به این اهداف غیر ممکن است.

دستگاه‌های خط تولید، کنار سالن خاک می‌خورند

شمسی گفت: ما نه در زمینه فروش و بازار و در زمینه تولید هیچ مشکلی نداریم.

همان طور که پیش از این هم گفتم بزرگترین مشکل عدم دریافت تسهیلات دولتی است. مطالبه نخست ما از مسئولین برطرف کردن موانع برای دریافت تسهیلات است.

اگر تسهیلات ارائه شود با توجه به اینکه دستگاه‌ها و تجهیزات لازم را داریم می‌توانیم بلافاصله خط تولید جدید را راه‌اندازی کنیم و تولید را به چند برابر افزایش دهیم.

او یکی از دیگر مشکلات را بی توجهی سازمان غذا و دارو اعلام کرد و گفت: سازمان غذا و دارو به درخواست‌ها و پیگیری‌های ما برای راه‌اندازی خط جدید تولید توجهی نمی‌کند در واقع ما را رها کرده این درحالی است که دستگاه‌ها و تجهیزات ما در کنار سالن خاک می‌خورند.

اگر خط تولید جدید راه‌اندازی شود علاوه بر افزایش تولید برای ۱۷ نفر شغل پایدار ایجاد می‌شود.

افزایش دو برابری تولید از آذرماه

شمسی از افزایش تولید از آذرماه خبر داد و گفت: در حال حاضر تولیدات ما به روزی یک تن می‌رسد اما با توجه به تکمیل تجهیزات و گرمخانه و بسته‌بندی انشاالله از ماه آینده تولید کارخانه به روزی دو تن افزایش می‌یابد.

این محصولات در بیشتر شهرها از جمله تهران، تبریز، اصفهان، شیراز، زنجان و ارومیه توزیع می‌شود بخشی هم به امارات، عمان و عراق صادرات می‌گردد.

به گفته وی، اگر از طرف سازمان‌ها و نهادهای ذیربط دولتی تسهیلاتی به ما داده شود می‌توانیم سالن تولید تافی را هم به زودی راه‌اندازی کنیم.

شمسی در پایان ضمن انتقاد از عدم حمایت و بی توجهی مسئولان به صنایع تولیدی گفت: من کارشناس صنایع غذایی هستم و بعد از ۱۰ سال تجربه کاری در این زمینه، این کارخانه تولید را راه‌اندازی کردم با این هدف که بتوانم دامنه فعالیت کارخانه توسعه بدهم و ضمن اشتغالزایی و تولید، با صادرات محصولات تولید شده برای کشور ارزی آوری داشته باشم اما متاسفانه به دلیل نداشتن گردش بالای مالی، نتوانسته ام تسهیلات دریافت کنم.

گزارش تصویری شرکت نازنین رایان شبستر (باغتام)
گزارش تصویری شرکت نازنین رایان شبستر (باغتام)
گزارش تصویری شرکت نازنین رایان شبستر (باغتام)
گزارش تصویری شرکت نازنین رایان شبستر (باغتام)
گزارش تصویری شرکت نازنین رایان شبستر (باغتام)
گزارش تصویری شرکت نازنین رایان شبستر (باغتام)
گزارش تصویری شرکت نازنین رایان شبستر (باغتام)

شرکت نازنین رایان شبستر (باغتام)

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.