×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, 10 فروردین , 1403  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

بخور و نخورهای زمان معده درد، خوردن برنج، سیب، نان تست و موز می‌تواند به بهبود معده درد کمک کند و مصرف غذاهای سرخ شده و تند می‌تواند معده درد شما را بدتر کند.

به گزارش اتحادیه عطار به نقل از روزنامه خراسان، امکان ندارد تا به حال معده درد را تجربه نکرده‌باشید. در هنگام درد شدید معده و به همراه آن اسهال و استفراغ، دانستن این که چه چیزی را برای بهبود آن بخورید، می‌تواند تصمیم سختی باشد. همه افراد گهگاهی دچار ناراحتی معده می‌شوند، اما اگر بدون رژیم غذایی وزن کم می‌کنید، اشتها ندارید، خسته هستید یا خون‌ریزی، درد یا علایم دیگر داریدباید با پزشک خود مشورت کنید. به‌گزارش نشریه الکترونیک و پزشکیWeb MD؛ برخی غذاها باید تسکینی برای این وضعیت باشند. در ادامه به بررسی بایدها و نبایدهای تغذیه ای در هنگام معده درد می‌پردازیم.

مایعات

اگر نمی‌توانید غذای جامد بخورید، برای خوردن آن‌ تلاش هم نکنید اما نوشیدنی‌هایی مانند آب نارگیل دارای مواد معدنی مورد نیاز مانند پتاسیم، کلسیم و سدیم هستند؛ چیزهایی که هنگام ابتلا به اسهال، بدن آن‌ها را از دست می‌دهد. همچنین آب مرغ و سوپ مرغ داروهای خانگی رایج برای همه چیز از سردرد و معده‌درد گرفته تا سرماخوردگی و تب هستند.

برنج

برنج سفید ساده یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مبتلایان به معده درد همراه با اسهال و استفراغ است. شاید برای همین است که مادربزرگ‌هایمان وقتی معده درد می‌شدیم برایمان کته می‌پختند. غذاهای نشاسته‌ای و کم‌فیبر مانند برنج سفید راحت‌تر از گزینه‌های پرفیبر هضم می‌شوند.

 

سیب

سیب از جمله موادغذایی است که زیاد خوردنش توسط مادرهایمان توصیه می‌شود. هضم سیب آسان و دارای مواد مغذی فراوانی از جمله پکتین است؛ نوعی فیبر که در آب حل می‌شود. مصرف این نوع از فیبر می‌تواند به‌خلاص‌شدن از شر اسهال کمک کند.

 

نان تست

نان تست ساده با آرد سفید زمانی که معده ناراحت است، بهتر از غلات و نان‌های سبوس‌دار عمل می‌کند. غلات سبوس‌دار نوعی فیبر دارند که می‌تواند حالت تهوع یا اسهال را بدتر کند.

 

سیب‌زمینی پخته

سیب زمینی پخته هم در فهرست پیشنهادی مادرهایمان هنگام معده درد جا دارد. شما می‌توانید سیب‌زمینی پخته و شاید مقداری سینه مرغ در هنگام درد معده بخورید. هنگامی که احساس بهتری پیدا کردید و طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت استفراغ یا اسهال نداشتید، می‌توانید مقداری میوه و سبزیجات به آن اضافه کنید.

موز

وقتی حالت تهوع دارید، خوردن مقادیر قابل‌توجهی غذا ممکن است دشوار باشد. به‌همین‌دلیل مهم است غذاهایی که می‌خورید، مغذی باشد و انرژی لازم را برای کمک به بدن فراهم کند. موز، یک میان‌وعده مغذی و پر انرژی است. خوردن آن حتی زمانی که بیمار هستید، آسان است. به‌علاوه، موز به جایگزینی پتاسیمی کمک می‌کند که ممکن است در صورت استفراغ یا اسهال از دست برود. دیگر غذاهای نرم و پر انرژی عبارتند از آووکادو، فرنی و کره بادام‌زمینی.

 

اجتناب از لبنیات

شیر، پنیر و بستنی همگی در هنگام ناراحتی معده مضر هستند. هضم آن‌ها برای بدن شما سخت است زیرا چربی زیادی دارند. ماست ساده و بدون‌چربی ممکن است گاهی اوقات خوب باشد، اما با مقدار کم، خوردن آن را شروع کنید.

اجتناب از غذاهای سرخ‌شده

این غذاها روغن و چربی زیادی دارند، بنابراین هضم آن‌ها سخت‌تر است. غذاهای سرخ‌شده حتی زمانی که سالم هستید برای دستگاه گوارش خوب نیستند.

اجتناب از غذاهای تند

سیستم گوارشی ممکن است مجبور باشد برای هضم این غذاها سخت‌تر کار کند. پس تا زمانی که درد معده کاهش نیافته، خوراکی‌های ساده را انتخاب کنید.

نخوردن میوه‌ها و سبزیجات خام

وقتی سالم هستید، این محصولات عالی هستند، اما زمانی که دچار ناراحتی معده می‌شوید، فیبر موجود در آن‌ها می‌تواند اوضاع را بدتر کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.