×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, 8 اردیبهشت , 1403  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

عرضه لواشک زنبور طلا در بازارهای اروپا و آمریکا، شرکت آذر ستوده (زنبور طلا) با تولید روزانه ۱۰ تن لواشک علاوه بر بازارهای داخلی در بازارهای خارجی از جمله اتریش، سوئد، انگلیس و کانادا سهم به فروش می‌رسد. مدیر عامل شرکت آذر ستوده (برند زنبور طلا) با بیان این مطلب افزود: این شرکت از قابلیت‌های فراوانی برای توسعه صادرات برخوردار است اما تحریم‌ها مانع از توسعه صادرات شده است.

به گزارش بازار اصناف آنلاین به نقل از وقایع نیوز، فرناز فرخی: شرکت آذر ستوده (برند زنبور طلا) با تولید روزانه ۱۰ تن لواشک علاوه بر بازارهای داخلی در بازارهای خارجی از جمله اتریش، سوئد، انگلیس و کانادا سهم به فروش می‌رسد. مدیر عامل شرکت آذر ستوده (برند زنبور طلا) با بیان این مطلب افزود:این شرکت از قابلیت‌های فراوانی برای توسعه صادرات برخوردار است اما تحریم‌ها مانع از توسعه صادرات شده است.

جواد صابری، در باره پیشینه شرکت آذر ستوده گفت: عملیات ساخت و ساز این شرکت از سال ۱۳۸۲ آغاز شد و اواخر سال ۱۳۸۳ با آماده شدن ساختمان و تجهیزات، در زمینه لواشک و ترشک شروع به فعالیت کردیم اما با گذشت زمان، تولید شرکت روی لواشک متمرکز شد.

در ابتدای کار، ما براساس سفارشات دریافتی از شهرستان‌ها تولید می‌کردیم و با توجه به کیفیت بالای محصولات تولید شده، برند شرکت آذر ستوده (زنبور طلا) نسبت به سایر برندها برتری دارد. صابری درباره کیفیت محصولات زنبور طلا هم گفت: محصولات تولید شده آذر ستوده از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است تا آنجا که کرونا هم مانع از تولید و عرضه محصولات ما نشد.

صابری افزود: در حال حاضر ۵۰ نفر به طور دایمی در شرکت آذر ستوده مشغول به کار هستند علاوه بر این، افرادی در نمایندگی‌های متعددی که در ایران و خارج داریم مشغول فعالیت هستند و زیر مجموعه شرکت آذر ستوده محسوب می‌شوند ولی تعداد آنها مشخص نیست.

عرضه محصولات آذر ستوده در تمامی استان‌ها

مدیر عامل شرکت آذر ستوده در ادامه گفت: این شرکت از قابلیت‌های فراوانی برای توسعه فعالیت‌های خود برخوردار است اما محدودیت‌های زمین‌های کشاورزی و سخت شدن شرایط و جزیره‌ای عمل کردن مانع برنامه‌های توسعه و گسترش این شرکت شده است به همین دلیل ترجیح می‌دهیم تا رفع این موانع و مشکلات به طور متمرکز در همین جا فعالیت داشته باشیم.

تسهیلات بدهند هم تولید افزایش می‌یابد هم اشتغال ایجاد می‌شود

صابری گفت: یکی از مهم ترین مشکلات ما برای توسعه و افزایش تولید نبود تسهیلات است. اگر تسهیلات باشد هم تولید را افزایش می‌دهیم و هم اشتغال جدید ایجاد می‌کنیم. در حال حاضر، مواد اولیه مورد نیاز را به طور سالانه تهیه می‌کنیم و در مقاطعی هم از بانک‌ها تسهیلات گرفته ایم ولی این تسهیلات به اندازه ای نیست که کارساز باشد و بتواند تحولی در تولید ایجاد کند در حالی هر شرکتی برای افزایش توان تولید و بازدهی بیشتر نیاز به تسهیلات دارد.

وی نوسانات قیمت‌ را یکی از عوامل اثر گذار بر فعالیت و توان اقتصادی مجموعه متبوع خود دانست و تصریح کرد: تغییر قیمت‌ها بخصوص تغییر قیمت مواد اولیه در سود و ضرر شرکت بسیار تاثیرگذار است و این مسئله باعث کم شدن قدرت رقابت ما شده است.

تولید لواشک نامرغوب و غیر استاندارد در نبود نهادهای نظارتی

صابری ضمن انتقاد از نبود نظارت بر فعالیت‌های غیر قانونی در حوزه تولید لواشک گفت: متاسفانه در استان آذربایجان شرقی، کارگاه‌هایی بدون هیچ مانعی به صورت غیر قانونی و بدون دریافت مجوز از اداره کل نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی لواشک غیر استاندارد تولید می‌کنند که سلامت مردم را تهدید می‌کند. از آنجایی که فعالیت این کارگاه‌ها غیر قانونی است مشمول مالیات هم نمی‌شوند با مواد غیر مرغوب لواشک ارزان تولید و به بازار عرضه می‌کنند. فعالیت این کارگاه‌ها بر بازار محصولات آذر ستوده(برند زنبور طلا) که با تاییدیه سازمان غذا و دارو و منبطق با استانداردهای روز تولید می‌شود اثر منفی دارد و باعث دلسردی ما شده است.

موانع و مشکلات گسترش خط تولید

مدیر عامل شرکت آذر ستوده محدودیت مکانی در شهرک‌های صنعتی را یکی از مهم ترین موانع توسعه عنوان کرد و افزود: شرکت آذر ستوده از قابلیت‌های بالقوه خوبی برای توسعه فعالیت‌های خود برخوردارست اما قوانین شهرک‌های صنعتی، محدودیت‌هایی در ساخت و ساز و گسترش خط تولید را سبب شده که مانع از توسعه فعالیت‌های این شرکت می‌شود.

صابری با اشاره به دشواری‌های استفاده از تسهیلات گفت: فرایند دریافت تسهیلات برای تولید کننده، سختی‌های فراوانی دارد به دلیل این سختی‌ها با وجود کمبودهای مالی تلاش کردیم حتی الامکان از این تسهیلات استفاده نکنیم. اما اگر دستورالعمل‌ها و ضوابط دست و پاگیر دریافت تسهیلات برطرف شود به طوری که بتوانیم به آسانی تسهیلات آسان دریافت کنیم با قدرت و کیفیت بیشتر می‌توانیم تولید کنیم و فعالیت‌های خود را توسعه دهیم.

این تولید کننده از مسئولان خواست با در نظر گرفتن دشواری‌های بخش خصوصی در حوزه تولید با چاره اندیشی موانع موجود دریافت تسهیلات را برطرف کنند.

عدم همکاری بانک‌ها

مدیر عامل شرکت آذر ستوده به عدم همکاری بانک‌ها با تولید کنندگان اشاره کرد و گفت: اگر بیمه یکی از کارکنان را دیر پرداخت کنیم بلافاصله با برخورد اداره کار رو برو می‌شویم؛ اما از طرف مسئولین هیچ تعهد و احساس مسئولیتی در قبال ما و درخواست‌های ما وجود ندارد برای نمونه وقتی وام درخواست کردیم این درخواست در انواع و اقسام کمیسیون‌ها باید بررسی شد و پس از تایید قرار شد صندوق توسعه به ما وام بدهد. صندوق برای دریافت وام ما را به بانک معرفی کرد اما بانک گفت که اعتبار نداریم. الان مشخص نیست که این اعتبار را بانک باید بدهد یا صندوق توسعه؛ هر چه هست نتوانستیم وام بگیریم. در حالی که به هر میزان سرمایه در گردش بیشتر باشد تولید هم بیشتر می‌شود.

صابری در پایان گفت: تسهیلاتی که می‌توانیم از دولت دریافت کنیم در زمینه تامین توده مواد اولیه است اگر دریافت تسهیلات در زمینه سرمایه در گردش باشد باعث تثبیت قیمتمی شود چون در زمان خرید مواد اولیه اگر به صورت کم خرید کنیم نوسان قیمت در آن تاثیرمی‌گذارد اما خرید انبوه مانع از نوسان قیمت محصول تولید شده می‌شود.

گزارش تصویری

عرضه لواشک زنبور طلا در بازارهای اروپا و آمریکا
عرضه لواشک زنبور طلا در بازارهای اروپا و آمریکا
عرضه لواشک زنبور طلا در بازارهای اروپا و آمریکا
عرضه لواشک زنبور طلا در بازارهای اروپا و آمریکا
عرضه لواشک زنبور طلا در بازارهای اروپا و آمریکا
عرضه لواشک زنبور طلا در بازارهای اروپا و آمریکا
عرضه لواشک زنبور طلا در بازارهای اروپا و آمریکا