×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, 8 اردیبهشت , 1403  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

راه‌اندازی ۲ واحد تولیدی خوراک دام و طیور با ظرفیت سالانه ۵۰۰ هزار تن در انتظار تسهیلات، شرکت آرمین تجارت آیدین مهر یکی از زیر مجموعه‌های گروه صنعتی آتام، با ۲۰ سال سابقه فعالیت در زمینه تولید خوراک دام و طیور با برندهای مهردانه و آتام، محصولات خود را به بازار عرضه می‌کند. این شرکت با همکاری شرکای تجاری خود شرکت مهر پروتئین آتام را تاسیس کرد.

به گزارش بازار اصناف آ‌نلاین به نقل از از شهر مردم، اسدالله  افلاکی: شرکت مهر پروتئین آتام با راه‌اندازی یک واحد مرغ مادر، کشتارگاه و مشارکت در واحدهای پرورش مرغ گوشتی در استان آذربایجان شرقی و ایجاد فروشگاه‌های توزیع محصولات پروتئینی در حال تشکیل زنجیره یکپارچه تولید گوشت مرغ در استان است.

معاون تولید عملیات شرکت آرمین تجارت آیدین مهر با بیان این مطلب گفت: به منظور توسعه فعالیت‌های تولیدی، دو واحد تولیدی هر واحد با ظرفیت سالانه ۲۵۰ هزار تن در دست ساخت است، اما برای تکمیل عملیات ساخت‌و‌ساز و تجهیز این واحدها به حمایت دولت و تسهیلاتی به میزان ۴۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم.

اشتغالزایی برای۳۰۰ نفر

دکتر رسول عباسخانی که دانش آموخته دکترای دامپزشکی است، افزود: یکی از این واحدها ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که شرکت هزینه آن را تا این مرحله تامین کرده اما نبود تسهیلات دولتی، تکمیل فرایند ساخت و تهیه تجهیزات را با مشکل مواجه کرده است.

وی گفت: با راه‌اندازی یکی از این واحدها که در شهرک بعثت تبریز در حال ساخت است برای ۱۵۰ نفر شغل ایجاد می‌شود و با بهره برداری از واحد دیگری که ساخت آن در شهرک سلیمی آغاز شده در حدود ۱۵۰ نفر مشغول به کار می‌شوند.

به گفته عباسخانی درحال حاضر، ۱۸۰ نفر در شرکت آرمین تجارت آیدین مهر که با نام گروه صنعتی آتام شناخته می‌شودمشغول به کارند.

ساخت ۹۵ درصد تجهیزات در داخل کشور

عباسخانی در باره چگونگی تامین تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی واحدهای در حال ساخت گفت: شرکت شادمهر صنعت آتام که یکی از زیر مجموعه‌های گروه صنعتی آتام است با بهره‌گیری از مهندسان و متخصصان برتر کشور قطعات و ماشین‌آلات مرتبط با صنعت دام و طیور را طراحی و تولید می‌کند. ۹۵ درصد از تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز پروژه‌ها در این واحد صنعتی تولید می‌شود و فقط یکی از دستگاه‌ها را باید از خارج وارد کنیم.

وی افزود: با آنکه اکثر تجهیزات پروژه‌های گروه، ساخت ایران است و در شرکت شادمهر صنعت آتام تولید می‌شود اما برای بهره‌برداری از دو پروژه در دست اجرا به ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دولتی نیاز داریم.

در حال حاضر، با تلاش بخش مالی و پیگیری‌های مدیرعامل شرکت سعی در رفع و رجوع این مشکلات داریم تا بتوانیم هر چه زودتر طرح‌های در حال اجرا را به بهره برداری برسانیم.

تاخیر در صدور مجوز، مهم‌ترین مشکل تامین نهاده‌ها

معاون تولید عملیات شرکت آرمین تجارت آیدین مهر در ادامه به مشکلات مربوط به تامین نهاده اشاره و تصریح کرد: در بخش تأمین نهاده‌ها، زمانی سویا و زمانی ذرت پیدا نمی‌شود.

تاخیر در بارگیری در بنادر، نامه‌نگاری‌های اداری برای صدور مجوزهای لازم از دیگر موانعی است که باعث می‌شود محصولی را که از قبل خریده‌ایم به موقع بدست ما نرسد در نتیجه مرغداران هم به موقع دان آماده دریافت نمی‌کنند. برای تهیه افزودنی و مکمل‌ها هم با مشکل مواجهیم.

وی نوسانات قیمت را از دیگر مشکلات تولید خوراک دام دانست و گفت: متاسفانه قیمت‌ها افزایش می‌یابد و این افزایش قیمت باعث کاهش ۵۰ درصدی سرمایه در گردش شرکت‌های خصوصی می‌شود.

حتی در مواردی سرمایه در گردش به یک سوم می‌رسد. این در حالی است که تولید کنندگان در تامین امنیت غذایی و توسعه اقتصادی کشور تاثیر دارند به همین دلیل انتظار آن است که مسئولین ذیربط حامی تولید کنندگان باشند و با اختصاص تسهیلات به آنها کمک کنند..

محصولات تولیدی شرکت آرمین تجارت آیدین مهر

عباسخانی در باره محصولات تولیدی این گروه گفت: محصولات تولیدی شامل دو بخش طیوری و دامی با نام‌های تجاری مهردانه و آتام است.

محصولات طیوری به صورت «پلت» یعنی خوراک آماده یا به صورت کنسانتره‌های طیور تولید می‌شوند.

محصولات خوراک آماده طیور با نام تجاری مهردانه شامل ۵ محصول پیش آغازین، آغازین، رشد و پایانی ۱ و ۲ است.

محصولات کنسانتره طیوری نیز با نام تجاری شادمهر شامل کنسانتره مرغ گوشتی، کنسانتره مرغ تخم‌گذار و کنسانتره‌های مرغ مادر است.

همچنین محصولات تولیدی این شرکت برای دام با نام تجاری آتام شامل کنسانتره انواع دام برای گاوهای شیری، بره و گوساله پرواری و پیش مخلوطها با نام تجاری شادمهر تولید می‌شود که نیاز انواع دام را تامین می‌کند.

محدودیت‌های قانونی مانع بزرگ صادرات

وی با اشاره به اینکه محصولات شرکت آرمین تجارت آیدین مهر به صورت خوراک دام و طیور، کنسانتره و پیش مخلوط‌ها در ۱۲ استان عرضه می‌شود، اظهار کرد: در بخش صادرات با مشکلات متعددی مواجه هستیم.

از جمله یارانه‌ای بودن نهاده‌هایی مثل ذرت، جو و کنجاله سویا محدودیت‌های قانونی بر سر راه صادرات ایجاد کرده است به همین دلیل هنوز وارد حوزه صادارت نشده‌ایم.

گروه صنعتی آتام در یک نگاه

عباسخانی با اعلام اینکه شرکت آرمین تجارت آیدین مهر یکی از شرکت‌های زیر مجموعه گروه صنعتی آتام است، گفت: آغاز فعالیت گروه صنعتی آتامدر زمینه صنعت دام و طیور، تقریبا به چهل سال پیش باز می‌گردد.

زمانی که روش‌های نوین مرغداری و تولید دان مانند امروز در کشور شکل نگرفته بود و مواد اولیه دان مورد نیاز مرغدار با استفاده از آسیاب و میکسر مخلوط شده و به صورت آردی تحویل مرغداری می‌شد. در آن زمان، استفاده از نام تجاری مثل امروز رایج نبود و کسب و کارهای کوچک را با نام مالک آن می‌شناختند.

به عبارت دیگر، این صنعت به صورت خانوادگی و از پدر بزرگ مدیر عامل مجموعه به ایشان به ارث رسیده است.

بازرگانی شادمهر

وی بازرگانی شادمهر (شرکت شادمهر تجارت آتام) را یکی دیگر از شرکت‌های زیر مجموعه گروه صنعتی آتام معرفی کرد و گفت: با توجه به رشد روز افزون تولید و افزایش نیاز به مواد اولیه، عزم جدی در مدیریت مجموعه بوجود آمد تا نهاده و مواد اولیه مورد نیاز را به صورت مستقیم و بدون واسطه تهیه نماید.

با این رویکرد، بازرگانی شادمهر تاسیس شد که امروزه با نام شرکت شادمهر تجارت آتام شناخته می‌شود. این شرکت علاوه بر تأمین مواد اولیه مورد نیاز کارخانه مهردانه، نیاز سایر همکاران و کارخانجات تولید خوراک دام و طیور را تأمین می‌کند.

گزارش تصویری شرکت گروه صنعتی آتام
گزارش تصویری شرکت گروه صنعتی آتام
گزارش تصویری شرکت گروه صنعتی آتام
گزارش تصویری شرکت گروه صنعتی آتام
گزارش تصویری شرکت گروه صنعتی آتام
گزارش تصویری شرکت گروه صنعتی آتام
گزارش تصویری شرکت گروه صنعتی آتام
گزارش تصویری شرکت گروه صنعتی آتام
گزارش تصویری شرکت گروه صنعتی آتام
گزارش تصویری شرکت گروه صنعتی آتام
گزارش تصویری شرکت گروه صنعتی آتام
گزارش تصویری شرکت گروه صنعتی آتام
گزارش تصویری شرکت گروه صنعتی آتام

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.