×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, 9 اردیبهشت , 1403  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 8 خبر

بی‌ثباتی قیمت مواد اولیه، تورم و بروکراسی اداری، ۳ مانع بزرگ تولید کفش، شرکت معراج طب تبریز با تولید محصولات رنگی از شرکت‌های نوآور در صنعت کفش است. این شرکت که مبدع کفش‌های رنگی در کشور است در رنگ‌بندی، راحتی کفش و استفاده از چرم مرغوب جایگاه ویژه‌ای در صنعت کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش بازار اصناف آنلاین: بابک منیری، مدیر فروش مجموعه تولید معراج طب تبریز، با بیان این مطلب گفت: ما در تولید تلاش می‌کنیم استانداردهای جهانی را دریافت کنیم تا امروز هم توانسته‌ایم استانداردهای مختلف از جمله استاندارد ایزو ۲۰۰۹ را دریافت کنیم.

منیری، در گفت وگو با تولید و بازار با اشاره به اینکه شرکت تولیدی معراج طب تبریز محصولات چرم طبیعی گاوی، کفش و دمپایی مردانه و زنانه تولید می‌کند، افزود: من از سال ۹۸ افتخار همکاری با این مجموعه را دارم. محصولات ما در سه نوع طبی، راحتی و پیاده‌روی تولید و عرضه می‌شوند. یکی از بارزترین مشخصات کار طبی، طبیعی بودن آن است . این محصولات از ویژگی تنفس برخوردارند که لازمه یک کفش مرغوب است.

مدیر فروش مجموعه تولیدی معراج طب تبریز، در باره سایر ویژگی‌های کفش‌های تولید معراج طب تبریز گفت: آستر و کفی تمام کفش‌ها چرم است و زیره کفش هم با مواد پلی اورتان تولید می‌شود. کفش‌ها و دمپایی‌ها سبک و پاشنه و کفی آنها استاندارد است ضمن اینکه از پد خار پاشنه در این‌ محصولات استفاده می‌شود. اگر این مسائل در تولید کفش و پاشنه کفش و زیره کفش رعایت نشود پا و مچ پا آسیب می‌بیند.

راحتی، رنگ‌بندی و چرمی بودن، ۳ ویژگی کفش‌های معراج طب تبریز

منیری رنگ‌بندی‌، راحتی و چرمی بودن کار را مهم ترین شاخص‌های کفش‌های معراج طب تبریز عنوان کرد و افزود: این شرکت یکی از تولیدکنندگانی است که با بیش از ۱۲ رنگ طبیعی بیشترین تنوع رنگی را در تولیدات کفش چرمی دارد. کفی‌های این شرکت اکثراً دارای پد خارپاشنه هستند و راحتی که مصرف کننده با محصولات این شرکت دارد یک تجربه جدید برای او به ارمغان می‌آورد.

وی درباره فروش محصولات معراج تبریز گفت: در این مجموعه در حوزه فروش دو بازار هدف داریم یکی بازار داخلی و دیگری بازار خارجی. در بازار داخلی به لطف خدا در طول این چند سال در حوزه داخلی هدف ما توسعه و گسترش دایره فروش بود که موفق بودیم. حتی با شروع کرونا در سال ۹۸ اکثر مجموعه‌ها با مشکلات متعددی مواجه شوند اما تولیدات شرکت معراج طب تبریز بیشتر شد و فروش روند صعودی داشت.

تورم در صدر مشکلات تولیدکننده

منیری یکی از مشکلات شرکت معراج طب تبریز را تورم اعلام کرد و گفت: ما جزو تولید کنندگانی هستیم که در طول سال، کمترین افزایش قیمت محصول را داشتیم و با آنکه قیمت محصولات به دلیل نوسانات قیمت دلار و بازار افزایش یافت محصولات تولیدی معراج طب تبریز در مقایسه با سایر تولیدکنندگان کفش کمترین تغییر قیمت را داشت. تغییر قیمت حتی اگر بسیار کم هم باشد نه به نفع مصرف کننده است نه تولید کننده.

وی افزود: با افزایش قیمت، تولید کننده هم متضرر می‌شود چون هرچقدر قیمت تمام شده بالا می‌رود، قدرت خرید مصرف کننده کمتر می‌شود و این به ضرر تمامی تولیدکنندگان است. البته مسئولان در بازار فروش ، برای حمایت از تولید کنندگان داخلی در رابطه با محصولات مشابه خارجی که وارد می‌شوند و قیمت بالاتر و کیفیت پایین‌تری دارند اقدامات خوبی انجام داده اند.

مشکلات دست و پاگیر اداری مانع توسعه تولید می‌شود

به گفته وی، اکثر تولید کنندگان با مشکلاتی از جمله مشکلات بروکراسی اداری مواجه هستند. از جمله برای دریافت هر مجوزی و یا هر کار اداری درگیر امور دست و پاگیر اداری می‌شوند این درحالی است که ادارات باید تسهیل گر باشند و به تولید کننده تسهیلات بدهند. ولی در نبود تسهیل گری ادارات، تا جایی که امکان پذیر باشد برای رفع مشکلات مان پیش دستی و اقدام می‌کنیم.

منیری در ادامه گفت: طی این چند سال ما به طور مداوم به نیروی کار خود اضافه کردیم و باعث اشتغال زایی شدیم در صورتی که این اشتغالزایی باید باعث شود که موانع ما راحت‌تر از بین بروند اما نه تنها موانع برطرف نمی شود که در مسیر اداری با موانع دست و پاگیر مواجه می‌شویم. اگر روند اداری به گونه‌ای باشد که برخی مقررات دست و پاگیر حذف شود و با دلسوزی و احترام با تولید کننده برخورد شود، بسیاری از موانع برطرف خواهند شد که نتیجه آن رونق تولید است.

دریافت استاندارد ایزو ۲۰۰۹

مدیر فروش شرکت معراج طب تبریز با تاکید بر ضرورت استاندارد بودن کفش‌های تولیدی اظهار کرد: ما در تولید خود سعی بر آن داریم که تمام استانداردهای لازم را دریافت کنیم یکی از استانداردهایی که دریافت کرده‌ایم استاندارد ایزو ۲۰۰۹ است که در کنار سایر گواهی‌ها آن را دریافت کرده ایم. تلاش می‌کنیم سایر استانداردهای جهانی را هم دریافت کنیم تا بتوانیم در بازارهای جهانی در کنار سایر برندهای معروف، محصولات خود را عرضه کنیم.

وی گفت : ظرفیت تولید ما تا به امروز در حال گسترش بوده به طوری که هر سال ظرفیت تولید ما حداقل سی درصد افزایش داشته است . در بحث فروش هم میزان تولید ما با میزان فروش با اختلاف جزئی برابر است،روش تولید و فروش ما به این شکل است که ابتدا سفارش می‌گیریم و به میزان سفارش، تولید و به سفارش دهنده عرضه می‌کنیم.

افزایش بی رویه قیمت مواد اولیه

منیری، افزایش بی‌رویه مواد اولیه را مشکل بزرگ تولید کنندگان کفش عنوان کرد و گفت: افزایش بی حساب و کتاب قیمت مواد اولیه بزرگترین ضربه را هم به تولید کننده و هم به مصرف کننده می‌زند. مشکلی که وجود دارد این است که قیمت مواد پتروشیمی پلی اورتان چسب و غیره که در پالایشگاه‌های کشور تولید می‌شود در سه سال اخیر بشدت افزایش یافته و در نتیجه تمام اقلام تولیدی وابسته به این مواد گران شده است.

این روند باعث می‌شود که در طول سال قیمت یک محصول چند بار تغییر کند. براین اساس، از مسئولان انتظار می‌رود برای کنترل قیمت مواد اولیه پتروشیمی چاره‌ای بیندیشند. کنترل قیمت این مواد سبب ثبات قیمت‌ها در بازار و تداوم تولید می‌شود ضمن آنکه قدرت خرید مردم هم بالا می‌رود.

وی گفت : در حال حاضر، تمامی اقلام اولیه را با حجم بالا تهیه می‌کنیم تا قیمت را ثابت نگه داریم . در واقع با این روش، قیمت تمام شده محصولات ما نسبت به همکاران کمترین تغییرات را دارد. چرم را یک ساله قرارداد می‌بندیم و اقلام دیگر را حداقل به صورت ۶ ماهه خریداری می‌کنیم؛ اما در طول سال وقتی دستمزد کارگر بالا می‌رود و مواد پلی اورتان و سایر اقلام مورد نیاز را باید به صورت نقد خریداری کنیم نمی‌توانیم برای تهیه این اقلام چک بدهیم.

منیری تاکید کرد: اگر قیمت مواد اولیه ثبات بیشتری داشته باشند ما می‌توانیم عملکرد بهتری در بازار داشته باشیم. قیمت محصولات ما که با چرم طبیعی تولید می‌شود مشابه قیمت محصولاتی است که همکارانمان با چرم مصنوعی تولید می‌کنند که البته این به نفع مصرف کننده است.

بی‌ثباتی قیمت‌ها مانع بزرگ صادرات

وی در باره صادرات محصولات تولیدی شرکت معراج طب تبریز گفت: بخشی از فروش مجموعه ما به صادرات اختصاص دارد. تلاش ما بر این است که در زمینه صادرات فعالیت بیشتری داشته باشیم ولی متاسفانه در سال‌های اخیردر حوزه صادرات فعالیت کمتری داشته‌ایم و بیشتر تولیدات ما با واسطه به کشورهایی مثل عراق، افغانستان و آذربایجان صادر شده است.

نمونه‌هایی از محصولات معراج طب تبریز به استرالیا و آلمان هم ارسال شده که با استقبال خوب این کشورها مواجه شده است و آنها برای همکاری با ما بسیار مشتاق بودند اما متاسفانه چون پروسه صادرات، پروسه بسیار پیچیده و گرانی است باعث شد که محصولات با قیمت بالاتر و گرانتری به دست مصرف کننده در کشورهای دیگر برسد.

در حالی که اگر در پروسه صادرات کمی تسهیل شود ما می‌توانیم بیشتر فعالیت کنیم چون تمام محصولات ما در کشورهای همسایه و آسیای مرکزی و حتی درکشورهای اروپایی با استقبال مواجه شده حتی در نمایشگاه آیمود ترکیه از این محصول استقبال کردند.

منیری تثبیت قیمت مواد اولیه و اقلام مورد نیاز برای تولید کفش را ضروری اعلام کرد و افزود: بی‌ثباتی قیمت‌ها یکی از موانع بزرگ حوزه صادرات است زیرا طرف خارجی بر اساس یک قیمت قطعی خرید می‌کند و دیگر نمی توان قیمت را تغییر داد در نتیجه وقتی قیمت مواد اولیه و سایر اقلام مورد نیاز برای تولید محصول در کشور افزایش می‌یابد بدیهی است که این افزایش قیمت مانع از صادرات می‌شود؛ اگر قیمت‌ها تثبیت شود امکان ورود تولید کننده به بازارهای خارجی فراهم می‌شود که نتیجه آن از یک سو، ارزآوری بیشتر برای کشور است و ازسوی دیگر اشتغالزایی و رونق تولید را در پی دارد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.