×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, 31 فروردین , 1403  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر

کلیات ترمیم حقوق کارکنان تصویب شد؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای رفع تبعیض و دوگانگی در پرداخت حقوق‌ها با کلیات لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری موافقت کردند.

به گزارش اتحادیه عطار، دویست و چهل و سومین نشست علنی خانه ملت در روز یکشنبه ۲۴ مهرماه به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و در ادامه، صحن علنی مجلس کار خود را در حالی آغاز کرد که موضوع افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری را در دستور کار قرار داشت.

دستور کار نخست پارلمان، بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه بود؛ گزارشی درباره سازوکار افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری.

تورم به۴۰ درصد رسیده و سفره‌های مردم هر روز کوچک‌تر می‌شود.

این شرایط دولت و مجلس را برآن داشت که گرانی کالاها را با افزایش حقوق جبران کنند بنابراین لایحه‌ای دوفوریتی برای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان تدوین شد.

در ادامه محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه برای توضیح گزارش کمیسیون برنامه و بودجه کمیسیون پشت تریبون قرار گرفت و توضیحاتی درباره سازوکار پیش‌بینی شده برای افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری ارائه کرد.

بنابر اعلام خانه ملت، اهمیت افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری به قدری بود که رئیس سازمان برنامه و بودجه را به پارلمان کشاند؛ سیدمسعود میرکاظمی در باب ضرورت بازنگری جدی در متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشگری این لایحه می‌گوید باتوجه به اتفاقاتی که پس از تصویب بودجه در افزایش قیمت‌های جهانی و جنگ اکراین و روسیه رخ داد و همچنین افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران در شورای عالی کار، نیازمند این شدیم که یک بازنگری جدی در متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشگری انجام دهیم.

حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه، به برگزاری جلسات مختلف برای بررسی این لایحه اشاره می‌کند و می‌گوید هرچند براساس لایحه دولت ۹۰۰ هزار تومان به حقوق بازنشستگان و یک میلیون تومان به کارمندان شاغل اضافه می‌شد اما پیش‌بینی دولت برای منابع این رشد حقوقی تا امروز به ما اعلام نشده است.

اما این طرح مخالفان و موافقانی نیز دارد؛موافقان کلیات این لایحه به ضرورت توجه به معیشت کارکنان و بازنشستگان و مشکلات اقتصادی اشاره کرده و بر تصویب آن تاکید کردند. اما مخالفان معتقد بودند که با تصویب این لایحه  موج جدیدی از افزایش قیمت‌ها ایجاد می‌شود.

درنهایت مجلسی‌ها کلیات لایحه افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری را تصویب کردند اما برای رفع ابهامات موجود در این لایحه جزئیات آن به منظور بررسی بیشتر به کمیسیون ارجاع شد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.