×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, 12 اردیبهشت , 1403  .::.   برابر با : Wednesday, 1 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

پودنی خوش‌طعم جنوبی، مواد لازم برای پخت پودنی شامل ماهی (کوسه یا انواع ماهی)، سبزی‌های معطر، تمبر هندی (بسته به ذائقه آن را تغییر دهید)، آب‌لیمو، نمک، ادویه کاری،زردچوبه، فلفل قرمز و روغن است که با توجه به تعداد افراد می‌توانید میزان آن‌ها را تعیین کنید.

به گزارش بازار اصناف به نقل از بندر و دریا: پودنی را اغلب به‌عنوان غذای اهالی هرمزگان به‌خصوص قشم می‌شناسند. غذایی که بیشتر جنوبی‌ها آن را با گوشت کوسه می‌پزند، هرچند پخت آن با انواع ماهی نیز به‌قدر کافی خوش‌طعم از آب درمی‌آید.

ازآنجاکه گوشت کوسه سفت و کمی ناپز است، باید با ترفندی که مختص جنوبی‌هاست آن را زودپز کرد!

اهالی هرمزگان معمولاً گوشت کوسه را با آب‌لیمو و زردچوبه می‌پزند، بعد هم آن را آبکش می‌کنند، پوستش را جدا می‌کنند و گوشت را حسابی فشار می‌دهند تا اگر آبی در آن مانده خالی شود.

به این شکل قسمت اصلی کار پختن پودنی انجام می‌شود، حال شما اگر طعم کوسه برایتان خوشایند نیست می‌توانید از انواع دیگر ماهی استفاده کنید و همین روش را پیش بگیرید و پس از آن بیایید تا با هم به سراغ افزودن سبزی‌هایی معطر و ادویه‌هایی مخصوص این غذا برویم.

در مرحله بعد به گوشتی (کوسه/ماهی) که آماده‌شده، سبزی‌هایی معطر و ادویه را بیفزاید و اطمینان حاصل کنید که مواد به‌صورت یکنواخت روی ماهی پخش شده، در نظر داشته باشید این غذا را معمولا کمی تند درست می‌کنند اما شما آن‌قدری از ادویه‌ها استفاده کنید که ذائقه‌تان اجازه می‌دهد، در صورت تمایل مقداری تمبر هندی را نیز روی ماهی بزنید و بعد که ماهی را با مواد خوب آغشته کردید، کمی در روغن تفت بدهید.

به همین راحتی غذای شما آماده می‌شود، حالا وقت آن رسیده که غذا را به دلخواه تزیین کنید و نوش جان کنید.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.