×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, 9 فروردین , 1403  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

دکتر مسعود شریفات عضو هیات مدیره بانک کارآفرین در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۲ ،تامین اعتبار را به مثابه آب حیات برای یک اقتصاد پویا و رو به رشد خوانده و آورده است: به همین روست که سلسله برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌های بانک کارآفرین در تخصیص منابع مالی و اعتبارات به بخش‌های تولیدی و اقتصادی را می‌توان گامی بلند در بهبودبخشی اقتصاد کشور به شمار آورد.

به گزارش بازار اصناف انلاین به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، در پیام دکتر شریفات عضو هیات مدیره بانک کارآفرین می خوانیم :

ناگهان موجـی ز بحر لامکـان آمـد پدید

کز نهیبش این همه شور و فغان آمد پدید

راز خود می گفت با خود آن نگار جلـوه‌گر

راز او بیرون فتاد این داستـان آمـد پدید

آنکه بی نام و نشــان و صورت و آیت بود

بی نشان در صورت و نام و نشان آمد پدید

در ابتدا لازم است یاد و خاطره همه عزیزان اعم از مشتریان، سهامداران و کارکنان که برای تاریخ این بانک از روز آغازین فعالیت تاکنون تلاش کرده اند را گرامی بداریم و نیز یاد و تقدیری کنیم از زحمات برادر عزیزم جناب آقای دکتر محمدپورکه در دی ماه سال ۱۴۰۱ به واسطه پذیرش مسوولیت هیات عاملی بانک مرکزی و با تاسی از شعر (هر کسی کو دور ماند از اصل خویش / باز جوید روزگار وصل خویش…) با فراق از بانک کارآفرین، یک بار دیگر در کنار برادر بزرگ و بزرگوارم جناب آقای دکتر فرزین قرار گرفت که برای این عزیزان از درگاه خداوند منان سرافرازی، بهروزی و عاقبت به خیری آرزومندم.

… و اما حکایت نوروزگار. نسیم روح بخش نوروزی که نوید طراوت و تازگی است، از پس سرمایی سخت آمده و در یک کلام «نوبهار» است؛ فصل گل و بلبل و کیست که نداند این موهبت از سوی خدای جهان آفرین، بهترین بهانه است برای نو شدن و از نو شروع کردن.

داستان کشاورز چینی اثر آلن واتس یادمان داده است که هر آنچه رخ می‌دهد، اثری نسبی دارد؛ پس در سالی که گذشت – خوب یا بد – خود آغازی بود بر قرن جدید و در کشور و نظام بانکی عبارت ناترازی بانک ها بارها و بارها به گوش رسید اما با همه صعوبت و دشواری های ناشی از محدودیت های کمی و کیفی سیاست گذار و ناظر پولی و مالی و نیز رقابت های بازار و با الهام از شعر (خوش‌تر آن باشد که سر دلبران / گفته آید در حدیث دیگران)، در بانک کارآفرین که مزین به نام کارآفرین و کارآفرینی است با همت برین همه کارکنان، روسای شعب، مدیران، هیات عامل، هیات مدیره و در راس امور بانک مدیرعامل محترم برادر ارزشمند جناب آقای دکتر بهاروندی ضمن اتخاذ مجموعه ای از برنامه ها و اقدامات اثرگذار و با حمایت سهامداران ارجمند و در راستای اجرای تکالیف مجمع عمومی بانک، امور بنیادی و اساسی همانند افزایش سرمایه، پیاده سازی بانکداری متمرکز (Core Banking) ، تعادل درآمدها و هزینه ها، تعادل در دارایی ها و بدهی ها و اخذ گزارش رتبه مقبول حسابرسی برای ۶ماهه اول سال ۱۴۰۱ همانند سال ۱۴۰۰ که در نظام بانکی کشور کم نظیر و حتی بی‌نظیر بوده را به عنوان میراثی ارزشمند و ماندگار در تاریخ بانک کارآفرین و نظام بانکی ثبت و ضبط نماید و در ردیف تجربیات پشت سر ایستاده تا همه آنچه در این ایام گذشت را برای آینده ای بهتر، به کار بگیریم.

بانک کارآفرین به پشتوانه قدمتش ـ که به ربع قرن نزدیک می شود ـ و آوازه نیکی که به جای گذارده، در جامعه مخاطبی که از بازار رقابتی از آن خود کرده ، چه در حوزه های تخصصی و عملیاتی (تجهیز و تخصیص منابع) و چه از حیث مسوولیت های اجتماعی، با آورده و کارنامه ای پُربار و پُرمحتوا ـ که حاصل تلاش کارکنان عزتمند، سخاوتمند و شرافتمندش است ـ با اتکا به بدنه کارشناس و متخصص خود، قدم در مسیری می‌گذارد که به یاری خدا آمال و اهدافش کسب نتیجه و سود و منفعت برای سهامداران و مشتریان و در یک کلام اقتصاد ملی است.

روشن است که تامین اعتبار به مثابه آب حیات برای یک اقتصاد پویا و رو به رشد است. به همین روست که سلسله برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌های بانک کارآفرین در تخصیص منابع مالی و اعتبارات به بخش‌های تولیدی و اقتصادی را می‌توان گامی بلند در بهبودبخشی اقتصاد کشور به شمار آورد.

ما در قامت سازمانی مسئولیت‌پذیر و اجتماعی طی سال ۱۴۰۱ سعی بر آن داشتیم با تامین منابع مالی و اعتباری طرح‌های دارای توجیه اقتصادی، ضمن نقش‌آفرینی مثبت در اقتصاد ملی، منافع سهامداران و سرمایه‌گذاران خود را تامین کنیم و با همین رویکرد و با تکیه بر سه ستون اصلی، برنامه‌های اصلی خود در سال ۱۴۰۲ را آماده کرده‌ایم.

راهبرد نخست، پویایی و پایداری بانک، گام دوم، تقویت طرح‌های تولیدی و اقتصادی و مشارکت اثرگذار و گام سوم، نقش‌آفرینی در توسعه اشتغال و رونق تولید دانش بنیان در کشور به عنوان حلقه تامین مالی است.

گام اصلی و مهمی که در سال پیش رو در صدد برداشتن آن هستیم‏، نقش‌آفرینی بیشتر در اقتصادی ملی است.

گردش مالی سالم در بانک و طرح‌های اقتصادی سودآور، ضمن آنکه چرخ پولی سالم در جامعه ایجاد می‌کند، پیش‌زمینه توسعه واحدهای اقتصادی و طبیعتا رونق اشتغال پایدار خواهد بود؛ همان پیش‌شرط‌‌هایی که اقتصاد یک کشور را به سوی تعالی سوق می‌دهد.

بانک کارآفرین به پشتوانه عملکرد روشن ۲۳‌ساله‌اش در نظام بانکی، بانکی متعهد به اصول حرفه ای بانکداری و مسئول به جامعه شناخته می‌شود و در سال۱۴۰۲ با برنامه ریزی درست در حوزه های ساختاری، مدیریتی و سیاستگذاری مرتبط با فعالیت های بین الملل و ارزی، سرمایه گذاری، سپرده ها و تسهیلات و بانکداری متمرکز (IT) در تحقق کارایی و بهره وری نیز استوارتر در همان مسیری گام برمی‌دارد که ماحصل آن «خیر جمعی» برای مردم ایران است.

در پایان از همه‌ی مخاطبین محترم تمنا دارم که به شعر زیر هم از لحاظ شکلی و هم از لحاظ محتوی(مضمون) نگاهی عمیق را مبذول نمایند.

نسازد لن ترانی چون کلیم از طور مایوسم

نمک‌پرورده عشقــم زبانِ ناز مـی‌دانــم

بهروزی، سرافرازی و شادکامی همواره توشه راه زندگی تان باد.

مسعود شریفات

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.