×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, 31 فروردین , 1403  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر

سرویس تماس تصویری برای کدام مشترکان فعال شده؟، اگرچه امکان برقراری تماس تصویری توسط تلفن همراه و بدون نیاز به شبکه‌های اجتماعی موضوعی بوده که حدود یک دهه قبل در کشور مطرح و سپس به فراموشی سپرده شد، اما اکنون این امکان برای دارندگان خطوط همراه اول فراهم آمده است. به گزارش بازار اصناف آنلاین به نقل از تجارت ۱۰۰: الهام صادقی: برقراری تماس تصویری از طریق تلفن همراه را می‌توان خبر خوب برای دارندگان تلفن همراه دانست، امکانی که البته مدت‌هاست از طریق شبکه‌های اجتماعی مختلف برای استفاده کنندگان شان فراهم شده است، با این وجود ‌اما همانطور که می دانیم شرط مهم استفاده از آن داشتن پوشش اینترنت آن هم با سرعت قابل قبول جهت برقرار چنین امکانی است. این در حالی بوده که امکان برخورداری از چنین امکانی با تلفن همراه بدون نیاز به اینترنت به طور قطع می تواند امتیاز مهمی در این زمینه باشد، چرا که در مواقع بسیاری ممکن است اینترنت پر سرعت در دسترس افراد نباشد. این امتیاز موجب شده تا اپراتور اول تلفن همراه در این راستا چنین امکانی برای برخی از مشترکان خود فراهم آورده است. اما اینکه کدام گروه از مشترکان این اپراتور می توانند از این امکان بهره‌مند شوند و آیا برای همه افراد این امر میسر است؟ پرسشی بوده که در پاسخ به آن باید عنوان کرد، آنگونه که گفته شده برای برخی از مدل‌های گوشی برقراری تماس تصویر فعال شده است و دارندگان این گوشی‌ها با استفاده از اپلیکیشن یا برنامه واسطی می توانند تماس تصویری با مخاطبان خود داشته باشند.

راه اندازی آزمایشی برای برخی از گوشی‌ها

البته براساس آنچه که متولیان امر در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرده‌اند این قابلیت باید از سوی تولیدکنندگان گوشی روی گوشی‌هایی که داخل کشور موجود است فعال شود. اشاره به این موضوع ضرورت دارد که سرویس مذکور روی برخی گوشی ‌ها توسط یکی از اپراتورها به شکل آزمایشی راه‌اندازی شده است و برای قرار دادن امکان مذکور در اختیار افراد رایزنی‌هایی هم با تولیدکنندگان گوشی صورت گرفته است. دراین خصوص البته گفته می‌شود برخی از مشترکان اپراتور همراه اول که برند گوشی آنها شیائومی و هواوی است از این امکان برخوردار شده‌اند. البته توجه به این موضوع نیز ضرورت دارد که استفاده از سرویس اشاره شد که توسط این اپراتور لحاظ شده است باید هر دو سوی تماس از پوشش شبکه LTE  برخوردار باشند، علاوه بر ایت باید سیم کارت آنها USIM باشد تا بتوانند با فعال کردن این تماس از آن بهره ببرند. از این موارد که بگذریم البته باید به یاد داشت که برقراری تماس تصویری از طریق تلفن همراه مقوله ای بوده که برای نخستین بار در سال ۱۳۹۲ توسط اپراتور سوم به عبارتی رایتل مطرح شد. در آن زمان هرچند که در سیم ‌کارت‌های اپراتور سوم این امکان فراهم آورده شده بود تا افراد تماس تصویری از مخاطب ناشناس را نپذیرند، اما در آن زمان برقراری چنین تماس‌هایی در نهایت شکل اجرایی به خود نگرفت. آنچه که البته مدتی بعد طراحان شبکه های اجتماعی بر بستر اینترنت آن را فراهم آوردند تا اکنون که همراه اول به عنوان اپراتوری قدیمی این شرایط را فراهم آورده تا افراد بتوانند از چنین امکانی از طریق خط تلفن خود بهره مند شوند.

هزینه برقراری تماس تصویری چه میزان است؟

در این میان به طور قطع تعرفه درنظر گرفته شده برای برخورداری از این سرویس سئوال مهمی است که مطرح می شود، اینکه استفاده از تماس تصویری به عنوان امکانی فراهم شده از سوی اپراتور همراه اول چه مقدار برای افراد هزینه دارد؟ پاسخ این پرسش را باید در صحبت‌های اخیر در همین رابطه چندی پیش عیسی زارع‌پور،  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از این موضوع خبر داده است که تعرفه مربوط به تماس تصویری در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و هیأت وزیران به تصویب رسیده و به اپراتورها نیز ابلاغ شده است. براین اساس تعرفه تماس تصویری همراه اول به میزان همان مکالمه صوتی معمولی بوده و البته این قابلیت برای دریافت کننده تماس، هزینه ای نخواهد داشت.

چگونه تماس تصویری را فعال کنیم؟

طبق گفته زارع پور برای راه اندازی این قابلیت همراهی تولیدکنندگان گوشی نیاز است و بعضی از تولیدکنندگان گوشی باید این قابلیت را برروی گوشی‌هایی که در ایران موجود است، فعال کنند. همچنین گفته شده این سرویس برروی برخی گوشی‌ها توسط یکی از اپراتورها به شکل آزمایشی راه اندازی شده و با تولیدکنندگان گوشی در حال رایزنی هستند. طبق آنچه گفته شده تمام مشترکانی که دارای تلفن همراه هوشمند البته با قابلیت ViLTE هستند، می قادر هستند تا این سرویس را از طریق کد دستوری *۱۰*۲۴۳۱# یا همان طور که گفته شد اپلیکیشن همراه من فعال کنند و هنگام قرارگرفتن در پوشش شبکه LTE  این اپراتور و پس از برقراری تماس صوتی به صورت معمول، روی آیکون دوربین به عبارتی گزینه تماس تصویری کلیک کرده و یک تماس تصویری با کیفیت را تجربه کنند. البته در این زمینه اطلاع رسانی های لازم به زودی صورت خواهد گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.