×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, 8 اردیبهشت , 1403  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

جزئیات آمار ۴۰۰۰ ملک مسکونی در اختیار بانک‌های ملت، سپه و مسکن، وزارت اقتصاد جزئیات آمار املاک مسکونی سه بانک را منتشر کرد.

به گزارش بازار اصناف  آنلاین به نقل از تسنیم: وزارت اقتصاد در واکنش به اخبار مربوط به املاک مسکونی خالی در بانک‌های ملت، سپه و مسکن اطلاعیه‌ای صادر کرد:

بانک ملت: بر اساس اعلام بانک ملت، کل مجموع املاک مسکونی بانک ملت ۷۲۶ ملک است که ۶۱۵ ملک دارای متصرف و تنها ۱۱۱ ملک فاقد متصرف و خالی محسوب می‌شود.

مالکیت بانک بر عمده املاک اشاره شده مالکیت قهری و ناشی از اجرای وثیقه تسهیلاتی در قبال مطالبات خود بوده و هیچ کدام از این املاک توسط بانک خریداری نشده است .

فرایند فروش و تملیک (به جهت عدم ایفای بدهی برخی مدیونین و ناچاراً تملیک وثایق و املاک جهت تسویه مطالبات بانک) مستمراً ادامه دارد.

این املاک ( حتی متصرف دار) برای فروش هر دو هفته یکبار به مزایده عمومی گذاشته می‌شود.

بانک سپه: حسب اعلام بانک سپه، کل املاک با کاربری مسکونی بانک ۲۶۵۸ رقبه است که از این تعداد ۱۴۶۷ ملک مازاد و ۱۱۹۰ رقبه ملک غیر مازاد است.

تعداد املاک خالی از سکنه بانک ۳۱۹ رقبه ملک است که برخی از املاک یاد شده متعلق به بانک‌ها و موسسه ادغامی وابسته به نیروهای مسلح بوده که پس از برگزاری مجمع بانک، نسبت به تعیین تکلیف این املاک از طریق مزایده اقدام خواهد شد.

برخی دیگر از واحدهای مسکونی، تملیکی و از محل پرداخت تسهیلات به مشتریان است و بانک سپه پس از اتمام فرآیند تملیک نسبت به برگزاری مزایده و فروش آنها اقدام می‌کند.

سایر املاک نیز واحدهای فوقانی شعب بانک سپه است که عموماً در سالیان گذشته و همراه با ملک شعبه خریداری گردیده که بنا به مسائل امنیتی، حفاظتی و به واسطه قوانین و مقررات مراجع ذیربط ( شهرداری، پلیس پیشگیری و…) قابلیت تفکیک از شعبه را نداشته و برای استقرار مامورین و بازرسین بانک در زمان ماموریت مورد استفاده قرار گرفته که به عنوان واحد مسکونی تلقی نمی شود.

بانک مسکن: بر اساس اعلام بانک مسکن کل واحدهای با کاربری مسکونی بانک ۷۳۵ واحد است که از این تعداد ۱۲۴ واحد مستقل (دارای سند مجزا ) است و ۶۱۱ واحد دیگر، طبقات فوقانی شعب بانکها بوده که کل این واحدها جهت استقرار مامورین و همکاران غیربومی منتقل شده به آن شهر، نگهداری و پشتیبانی شعب و استفاده حسابرسان و بازرسان کاربرد داشته و امکان واگذاری به غیر را ندارد.

با توجه به توضیحات یاد شده بانک مسکن واحد مسکونی خالی از سکنه ندارد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.