×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, 12 اردیبهشت , 1403  .::.   برابر با : Wednesday, 1 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر

ثبت بیش از هفت هزار عملیات راهنمایی کشتی‌ها در بنادر هرمزگان، تعداد عملیات راهنمایی کشتی‌ها در بنادر استان هرمزگان از ابتدای سال جاری تاکنون به بیش از هفت ‌هزار مورد رسید.

به گزارش بازار اصناف آنلاین به نقل از سازمان بنادرودریانوردی، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت هزار و ۱۰ مورد عملیات ایمن راهنمایی کشتی‌ها شامل پهلودهی، جداسازی و جابه‌جایی شناورها با ایمنی کامل به صورت شبانه‌روزی انجام شد.

اسماعیل مکی‌زاده ادامه داد: همچنین عملیات‌های ویژه مانند عملیات کشتی به کشتی (STS)، عملیات داکینگ و آنداکینگ(به آب‌اندازی و از آب‌گیری) شناور از جمله تانکرهای غول پیکر در مجتمع کشتی‌سازی از دیگر اقداماتی بوده که در این مدت توسط ۳۶ راهنما انجام شده است.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به اهمیت کار راهنماها در ارتقا ایمنی شناورها بیان کرد: راهنمایان از نیروهای کلیدی و پیشگام سازمان در عرصه دریا بوده که دانش و تجربه آنان باعث دلگرمی و اطمینان فرماندهان کشتی‌های درحال رفت و آمد به بنادر است.

به گفته مکی‌زاده، درحال حاضر اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان دارای ۳۷ راهنما شامل ۱۴ نفر راهنمای ارشد، هفت نفر راهنمایان درجه یک، ۹ نفر راهنمای درجه ۲ و ۶ نفر درجه سه است.

تسلط در امر ناوبری و مانور انواع کشتی‌ها در ابعاد مختلف و شناخت پارامترهای تاثیرگذار محیطی از جمله اعماق، جریان‌های آبی، باد، عارضه‌های طبیعی و مصنوعی و تاثیر آن‌ها بر رفتار کشتی از جمله خصوصیات راهنمایان کشتی‌ها بوده که دستیابی به آن مستلزم سال‌ها تجربه در این شغل است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.