×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, 9 اردیبهشت , 1403  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

تلاش برای سوق دادن کشاورزی سنتی به صنعتی، مشاور ویژه اقتصادی صندوق مشترک استان‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در اولین جلسه رسمی کارگزاری صندوق مشترک استان‌ها درباره اهداف این صندوق اظهار کرد: امیدواریم این صندوق ذیل سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با آغاز خوبی روبرو شود و بتوانیم با توجه به اهدافی که صندوق برای این کارگزاری‌ها تعریف کرده بتوانیم بازخورد خوبی بگیریم.

به گزارش بازار اصناف آنلاین– مهرنوش خانمحمدزاده: با تلاش‌های شما بتوانیم اتفاق جدیدی را در کشاورزی رقم بزنیم و باعث شویم کشاورزی ما بتواند از کشاورزی سنتی که سالهاست در آن دست و پا می‌زند و تلاش می‌کند که به خودکفایی برسد، به سمت کشاورزی صنعتی برود و طبق فرمایش مقام معظم رهبری به خودکفایی در کشاورزی و دامداری برسیم.

دکتر ولی‌الله آقایارزاده با بیان اینکه صندوق مشترک استان‌ها همه تلاش خود را انجام می‌دهد که بتواند کشاورزان را به سمت خودکفایی اقتصادی پیش ببرد، تصریح کرد: طی یک سال گذشته تلاش‌های زیادی شد تا بتوانیم یک سری مجوزهای لازم را دریافت کنیم و این مجوزها کمک می‌کند تا سیستم کشاورزی ما به صورت کشاورز محور اداره شود نه واسطه محور.

کمک به کشاورزی قراردادی بزرگترین وظیفه صندوق

دکتر ولی‌الله آقایارزاده، مشاور اقتصادی صندوق مشترک استان‌های نظام مهندسی کشاورزی

مشاور اقتصادی صندوق مشترک استان‌های نظام مهندسی کشاورزی گفت: امروز کشاورز تولید می‌کند و بوسیله واسطه‌هایی که عمده سود را می‌برند محصول خود را به فروش می‌رساند. بزرگترین وظیفه صندوق کارگزاری استان‌ها این است که بتواند به کشاورزی قراردادی کمک کند. وزارت جهاد کشاورزی هم کمک می‌کند که این اتفاق رقم بخورد.

وب سایتی برای توکنایز مالی کشاورزان

وی افزود: از دیگر کارهایی این صندوق ایجاد وب سایتی است که در این وب سایت کشاورزان می‌توانند از توکنایز مالی استفاده کنند.

شاید کلمه توکنایز مفهوم گنگی برای کشاورزان داشته باشد در واقع با استفاده از نرم افزارهای مالی اقتصادی باید بتوانیم در این برهه زمانی به کشاورزان خود آموزش دهیم.

برداشتن فاصله بین کشاورزان و تحصیلکردگان کشاورزی

آقایارزاده در ادامه تاکید کرد: امروز مهندسان کشاورزی بسیاری در کشور داریم و می‌توانیم این مهندسان کشاورزی را به عرصه کشاورزی برگردانیم چرا که عمده افرادی که تحصیلات کشاورزی  دارند از این حیطه خارج  شده‌اند.

یکی از دلایلی که طی سال‌های گذشته نتوانستیم کشاورزی خود را از سنتی به صنعتی برگردانیم همین موضوع است. بین کشاورزان و مهندسان کشاورزی ما فاصله افتاده است.

چرا مهندس کشاورزی تربیت می‌کنیم و دانشکده کشاورزی داریم برای اینکه کشاورزی ما به بهترین نحو انجام شود.

در حالیکه هنوز قسمت عظیمی از آبیاری کشاورزی ما به صورت سنتی در حال انجام است.

برگزاری دوره‌های کشاورزی در اقصی نقاط کشور

آقایارزاده با بیان اینکه امروز جنگ دنیا جنگ نفت و گاز نیست بلکه جنگ آب است، چنانچه در منطقه خاورمیانه هم بزرگترین مشکل کم آبی است، تاکید کرد: پس یکی از مسایلی که کارگزاران محترم ما باید در آن فعالیت داشته باشند برگزاری دوره‌های کشاورزی برای کشاورزان در اقصی نقاط کشور برای خروج از کشاورزی سنتی به سوی کشاورزی صنعتی است.

وی افزود: موضوع دیگر استفاده از ظرفیت‌های توکنایز مالی است که در صندوق در حال انجام است و تیم آن در ۵، ۶ ماه گذشته برای راه‌اندازی این وب سایت تلاش بسیاری کرده‌اند.

آقایارزاده در پایان خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که بسیار اهمیت دارد ارتباط مستقیم و مستمر کارگزاران کشاورزی با مجموعه صندوق است که حتما صندوق را در تمام موضوعات اطلاعات لازم را به آن بدهیم بدانیم و بتوانیم از ظرفیت‌های صندوق مشترک استان‌ها و سازمان نظام مهندسی کشاورزی استفاده کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.