×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, 10 فروردین , 1403  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

✅ مرتضی جعفری: عطاری های بدون مجوز وجهه افراد قانونمند را خدشه دار می کنند .

🔸رئيس اتحاديه عطار و سقط فروش و عمده فروشان مواد شوينده و پاک کننده تهران در نشست خبري با خبرنگاران و رسانه ها اظهار کرد: عدم نظارت بر واحدهاي بدون مجوز عطار باعث شده وجهه واحدهاي مجوزدار که به کار قانوني و حرفه ‌اي خود مي ‌پردازند، نيز خدشه‌ دار شود.

🔸مرتضي جعفري گفت: اکنون ۵ هزار واحد عطاري در تهران فعاليت دارند که از اين تعداد ۱۵۰۰ واحد عطاري غيرمجاز و بدون مجوز هستند و بايد پروانه کسب دريافت کنند و يا اينکه پلمب شوند.🔸

جعفري اظهار کرد: به طور عمده واحدهاي عطاري غيرمجاز به فعاليت هاي حاشيه اي و فروش انواع قرص هاي متادون، قرص برنج و… و يا محصولات چاقي، لاغري فعاليت دارند و يا محصولات گياهي بي کيفيت مي فروشند.

🔸رئيس اتحاديه عطار و سقط فروش و عمده فروشان مواد شوينده و پاک کننده تهران يکي از مشکلات اين صنف را وضعيت نامطلوب عرضه و نوع خام فروشي و فله فروشي دانست و تصريح کرد: تلاش داريم با آگاهي سازي، وضعيت عرضه گياهان دارويي در عطاري ها را ساماندهي کنيم که اين امر نيازمند بسته بندي اين کالاها با درج تاريخ مصرف است.

🔸وي درباره اينکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي صنوف عطاران را متهم به کارهاي درماني ميکند، گفت: درمان هيچ ارتباطي به صنف عطاري ندارد. در حقيقت آنها داروخانه هاي مدرن قديمي هستند که طول قدمت آنها به زمان صفويه بازمي گردد.

🔸عدم نظارت بر فروش مجازي گياهان داروييرئيس اتحاديه عطار و سقط فروش و عمده فروشان مواد شوينده و پاک کننده تهران مشکل فروش گياهان دارويي در فضاي مجازي را مشکل عمده اين صنف دانست و افزود: هيچ نظارتي بر فرايند اين کار در فضاي مجازي نيست، بنابراين ممکن است اجناس بي کيفيت به دست مشتريان برسد.🔸جعفري از سازمان ميراث فرهنگي کشور خواست تا در خصوص ثبت جهاني عطاري به نام ايران اقدام شود، زيرا ترکيه تلاش دارد صنف عطاري را در يونسکو به نام خودش ثبت کند، در حالي که اين صنف متعلق به ايران است.

🔸رئيس اتحاديه عطار و سقط فروش و عمده فروشان مواد شوينده و پاک کننده تهران درباره ماليات بر ارزش افزوده گفت: با توجه به مشکلاتي که اين صنف دارد و بر اساس ماده ۸۱ قانون مالياتهاي مستقيم که بخش کشاورزي و باغباني را از پرداخت ماليات معاف کرده، نياز است که اين صنف نيز از پرداخت ماليات معاف شود و يا تخفيفي براي اين صنف در نظر گرفته شود

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.