×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, 9 فروردین , 1403  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

مصرف چند برگ از این گیاه بعد غذا مانع چاقی می شود، مصرف چند برگ از گیاه جعفری بعد غذا می تواند از ابتلای شما به چاقی جلوگیری کند.

 

به گزارش اتحادیه عطار جعفری یک گیاه گلدار که بومی منطقه مدیترانه است و به طور گسترده به عنوان ادویه، گیاه و سبزی کشت می ‌شود. همچنین جعفری با عنوان Ajmood در هند، Achu Mooda در کانادا و Kothambeluri در مالایالام شناخته می شود.

جعفری به طور گسترده در غذاهای اروپای شرقی، اروپایی و آمریکایی به کار می ‌رود. این گیاه به رنگ سبز روشن است و یک گیاه دو ساله در مناطق معتدل و یک گیاه سالانه در مناطق استوایی و نیمه استوایی است.

این گیاه به‌‌عنوان یکی از سبزی‌های کم‌کالری محسوب شده که باعث افزایش سوخت‌وساز بدن می‌شود. همچنین این سبزی آب اضافی بدن را از طریق کلیه‌ها دفع کرده و با سم‌زدایی و پاک‌سازی کبد که یک عضو مهم در بدن می باشد باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

عموما جعفری سه نوع مختلف دارد:

برگ مجعد: این نوع که جعفری معمولی نامیده می ‌شود، این نوع شایع‌ ترین نوع آن است. اغلب به عنوان یک چاشنی در سوپ، خورشت و غذاهای دیگر استفاده می‌ شود.

برگ صاف یا تخت: این نوع جعفری، جعفری ایتالیایی نامیده می ‌شود و طعم آن بیشتر از جعفری با برگ های مجعد است. همچنین در خورشت، سوپ و حتی در سالاد و سس‌ها نیز به کار می‌ رود.

 

هامبورگ: این نوع از این سبزی که ریشه شلغم یا جعفری آلمانی نامیده می شود، تنوع کمتری دارد. این نوع نه برای برگ های آن بلکه از ریشه های آن استفاده می شود. به صورت بو داده، سرخ شده یا خرد شده به سوپ یا خورشت اضافه می شود.

این را هم باید بدانید که جعفری علاوه بر داشتن رنگ سبز، طعم خوشی نیز دارد و باعث می شود تا سلولیت های چاقی از بین برود.

از این رو شما می توانید با خیالی آسوده شما می توانید جعفری را در برنامه رژیم روزانه خود قرار دهید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.