×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, 28 مهر , 1403  .::.   برابر با : Saturday, 19 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر

شبکه تعاون روستایی فارس سالانه ۱۱ هزار تن بذر گواهی شده تولید می‌کند، سرپرست سازمان تعاون روستایی استان فارس گفت:سالیانه ۱۱ هزار تن بذر گواهی شده در شبکه تعاون روستایی فارس تولید می‌شود.

به گزارش بازار اصناف آنلاین به نقل از ایرنا، حمید رشیدی شنبه در این باره به خبرنگاران افزود: شبکه تعاون‌های روستایی و تولید استان فارس هفت ایستگاه بوجاری بذر در استان دارد که در هر سال زراعی ۱۱ هزار تن بذر تولید می‌کند.

سرپرست سازمان تعاون روستایی فارس ادامه داد: افزون بر ۱۱ هزار تن بذر تولیدی پیش بینی می‌شود شبکه تعاونی‌ها بیش از ۳۷ هزار تن بذر توزیع کند.

وی اضافه کرد: بذرهای اصلاح شده که وارد سیستم بوجاری و ضدعفونی می‌شوند، اختلاط ارقام ندارند و ارقام خالصی می‌دهند.

سرپرست سازمان تعاون روستایی دیگر مزایای استفاده از بذرهای بوجاری شده را داشتن عملکرد بالاتر و تولید بیشتر در واحد سطح نسبت به سایر بذور عنوان کرد و گفت: ۵۰ درصد بذر غلات استان فارس را اتحادیه تعاونی روستایی و تعاونی تولید استان فارس تامین و توزیع می‌کنند.

رشیدی گفت: اصلاح و بهبود صفات ارقام گیاهان زراعی مانند افزایش عملکرد، بهبود کیفیت، مقاومت به بیماری‌ها و آفات و یا تحمل شرایط رشد نامساعد مانند شوری و خشکی به ایجاد بذر ارقام اصلاح شده می‌انجامد؛ بذر اصلاح شده پس از تولید در مقیاس وسیع و با رعایت استانداردهای ملی بذر محصول خاص، بصورت بذر گواهی شده در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.