×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, 14 اردیبهشت , 1403  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت تصریح کرد: همین الان ۲۰۰۰ دستگاه خودروی برقی در پارکینگ یکی از شرکت‌های خودروساز خصوصی کشور قرار گرفته‌اند و آماده ورود به ناوگان تاکسیرانی هستند با این حال شهرداری می‌گوید برای تامین منابع موردنیاز خرید این خودروها نیاز به مساعدت دولت دارد و به تنهایی از پس آن برنمی‌آید.

به گزارش بازار اصناف به نقل از ایلنا، حسن کریمی‌ ‌‌سنجری، مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت درباره آنچه سبب توقف جریان ورود خودروهای برقی به سیستم حمل‌ونقل عمومی شده است، گفت: اکنون ۳۰۰۰ خودروی برقی از گمرک ترخیص شده است. در حال حاضر منابع لازم برای خرید این خودروها باید تامین شود که این وظیفه بر عهده شهرداری‌هاست.

کریمی‌ ‌‌سنجری در واکنش به صحبت‌های اخیر عضو شورای شهر تهران درباره اینکه حتی یک خودروی برقی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی تهران نشده، تصریح کرد: در اینکه خودروها وارده شده‌اند هیچ گونه ابهامی وجود ندارد.

وی ادامه داد: ۲۰۰۰ دستگاه همین الان در پارکینگ یکی از شرکت‌های خودروساز خصوصی کشور قرار گرفته‌اند، ضمن اینکه این خودروهای برقی با این هدف که به عنوان تاکسی در ناوگان حمل و نقل کشور استفاده شوند، وارد شده‌اند و ویژگی‌های فنی آنها مناسب کاربری به عنوان وسیله حمل و نقل عمومی است؛ برخی شرکت‌های خودروساز واردکننده هم در زمینه استفاده از این خودروها در سامانه تاکسیرانی با تاکسیرانی تهران توافق‌نامه امضا کرده‌اند.

طبیعی است که ورود آنها به ناوگان تاکسی‌رانی مشروط به صدور پلاک «ت» خواهد بود که این اتفاق در حال انجام است، اما شرط مهم ورود این خودروها به ناوگان این است که پول این خودروها به شرکت‌های واردکننده پرداخت شود.

مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت اظهار کرد: شهرداری می‌گوید برای تامین منابع موردنیاز برای خرید این خودروها نیاز به مساعدت دولت دارد و به تنهایی از پس آن برنمی‌آید.

وی اضافه کرد: وزارت صمت تنظیم‌گر و تامین‌کننده خودرو برای ناوگان حمل و نقل عمومی است که این کار را انجام داده و بنابراین وظیفه خود را در سیاست برقی‌سازی حمل‌و‌نقل عمومی اجرا کرده است و این خودروها همین الان آماده واگذاری هستند، با این حال کسانی که ادعا دارند خودرویی وارد کشور نشده می‌توانند از پارکینگ شرکت واردکننده بازدید کنند و یا آمار گمرک را چک کنند.

کریمی‌ ‌‌سنجری تصریح کرد: در صورتی که خودروهای واردشده با سهولت به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه نشود و هزینه سرمایه‌گذاری اولیه شرکت‌های تامین‌کننده پرداخت نشود، تامین‌کنندگان این خودروها فرآیند تامین خودروهای برقی با هدف واگذاری به شبکه حمل‌ونقل عمومی کلان شهرهای کشور را متوقف خواهند کرد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.