×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, 8 اردیبهشت , 1403  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر

بانک ملی ایران در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و سیاست های دولت محترم مبنی بر خروج بانک ها از بنگاهداری، ۴۹ شرکت تحت اختیار و زیر مجموعه خود را آماده واگذاری و فروش کرده است.

به گزارش فارس اگاه به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، این فروش و واگذاری ها با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی و همچنین تاکید دولت با هدف ایجاد فرصت های سرمایه گذاری تازه برای خلق بنگاه های جدید و حمایت از تولید داخلی و ارتقای نظام مالی کشور صورت گرفته و با این اقدام، بانک ملی ایران گامی بزرگ در جهت کاهش بنگاه داری بانک ها برداشته است.

سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی (وبانک)، مدیریت طرح و توسعه آینده پویا، گروه ملی صنعتی فولاد ایران، شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران، ایران ترانسفو، گروه صنعتی بارز، پتروشیمی شازند، گروه صنایع بهشهر، مارگارین، مجتمع تولیدی چینی مقصود و پاکسان از مهمترین شرکت های آماده واگذاری بانک ملی ایران است که در این لیست به چشم می خورد.

بانک ملی ایران با تشکیل کارگروه ویژه واگذاری، به طور جد فروش و واگذاری سهام شرکت های تحت پوشش و املاک مازاد ملکی و تملیکی خود را در دستور کار دارد.

گفتنی است از زمان آغاز دولت سیزدهم روند واگذاری و تعیین تکلیف اموال تملیکی و مازاد بانک  ملی ایران سرعت گرفته است و اکنون شاهد آن هستیم که بخش قابل توجهی از دارایی های مازاد این بانک واگذار شده است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.