×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, 10 اردیبهشت , 1403  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

کاهش ۷۰ درصدی واردات گندم از موفقیت‌های دولت سیزدهم، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، به کاهش ۷۰ درصدی واردات گندم و خودکفایی در تامین آرد خبازی اشاره کرد و گفت: این موفقیت به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای دولت سیزدهم در دو سال اخیر است.

به ‌گزارش بازار اصناف آنلاین به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدا)، سید سعید راد معاون وزیر جهاد کشاورزی در آیین نخستین جشنواره ملی نان کرمان، با اعلام این که در سال جاری، بالغ بر ۱۰ میلیون و ۳۴۶ هزار تُن گندم خریداری شده که نسبت به سال گذشته، بیش از ۴۴ درصد و نسبت به سال ۱۴۰۰، بیش از ۱۲۸ درصد رشد خرید داشته‌ایم، گفت: از مرحله کاشت گندم تا مرحله تبدیل آن به نان، حاصل عملکرد زنجیره‌ بزرگی بالغ بر ۸ میلیون نفر است که قوت غالب حدود ۹۰ میلیون نفر و نان سفره تمامی ایرانیان را تأمین می‌کنند.

وی با اشاره به ابراز خرسندی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) از رشد تولید و خرید گندم امسال، گفت: در سال پیشِ رو با اشتیاق مضاعف تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم میزان خودکفایی کشور را بیش از پیش افزایش دهیم.

راد تصریح کرد: گام به گام پیش می‌رویم تا با همدلی و همراهی، چه در تولید و خرید گندم داخلی و چه در فرهنگ‌سازی، زمینه تغذیه سالم که آرد کامل یکی از ارکان آن است، روند رو به رشد و صعودی را طی کنیم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان این که علاوه بر خرید گندم، تلاش کرده‌ایم تا با تأمین روغن، شکر و برنج مورد نیاز کشور در سبد خرید و سفره خانواده‌ها نقش مؤثری داشته باشیم، تصریح کرد: با وجود افزایش نرخ ارز، تلاش کرده‌ایم تا قیمت‌ها در کالاهای اساسی افزایش نداشته باشد.

وی در خاتمه با تأکید بر این که در بحث آرد کامل، بیشترین همکاری را با نانوایی‌ها و نیز افراد و گروه‌هایی که پیگیر تولید و مصرف آرد و نان کامل بوده‌اند داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: در بسیاری از استان‌ها، نانوایی‌ها و کارخانه‌هایی که نان و آرد کامل، تولید و عرضه می‌کنند مشخص شده‌اند.

گفتنی است؛ نخستین جشنواره ملی نان کرمان از سوی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان و با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله استانداری و شهرداری کرمان بین ۱۱ تا ۱۴ مهر با مشارکت نمایندگان ۲۳ استان کشور و با استقبال کم‌نظیر شهروندان کرمانی برگزار شد‌.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.