×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, 10 اردیبهشت , 1403  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

مدیر زیرسطح شرکت اکتشاف و تولید پاسارگاد با اشاره به کاهش ۶۰ درصدی زمان حفاری در میدان‌های نفتی سپهر و جفیر گفت: زمان حفاری در این میدان‌ها که در لایه فهلیان مخزن خامی قرار دارد، از ۳۳۳ روز به ۹۰ روز کاهش داشته است.

به گزارش بازار اصناف به نقل از ایسنا، محمدرضا افشاریان امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از عملیات حفاری در میدان‌های نفتی سپهر و جفیر با اشاره به اینکه آخرین حلقه چاه از  ۱۲ حلقه چاه میدان سپهر و جفیر در مرحله نخست در حال حفاری و تکمیل است، اظهار کرد: این چاه‌ها در لایه فهلیان مخزن خامی حفاری شده است.

وی با بیان اینکه حفاری چاه‌ها در مخزن فهلیان که جزو مخازن خامی است را به میزان ۶۰ درصد کاهش دادیم تا آنجا که زمان حفاری از ۳۳۳ روز به ۹۰ روز کاهش یافته است، تاکید کرد: چاه‌هایی که در عمق لایه فهلیان مخزن خامی حفاری می‌شود ۴۶۰۰ تا ۴۶۵۰ متر عمق دارند.

مدیر زیرسطح شرکت اکتشاف و تولید پاسارگاد با بیان اینکه ۶۰ هزار متر حفاری در میدان‌های سپهر و جفیر انجام شده است، گفت: توانستیم حفاری همزمان لایه‌های کم‌فشار و پرفشار را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه توانستیم با نظارت دقیق و کنترل نرخ حفاری، لایه پرفشار بالایی در کنار لایه‌های کم‌فشار زیرین را حفاری کنیم، افزود: همچنین با تغییر در ترکیبات سیال حفاری و کاهش سهم کلسیم برومات از آن ۳۰ تا ۴۰ درصد از هزینه حفاری را کاهش دهیم.

مدیر زیر سطح شرکت اکتشاف و تولید پاسارگاد با بیان اینکه استفاده از وسایل تکمیل داخلی ۱۰ هزار Psi در این چاه ها استفاده شده است، گفت: ساخت داخل در این زمینه برای نخستین بار انجام می‌شود.

افشاریان با بیان اینکه در ایران استاندار ای پی آی نداریم، اظهار کرد: بر اساس استانداردهای اینترنشنال وسایل ترکیبی را می‌سازیم.

وی با بیان اینکه کل ۱۲ چاه حفاری شده در میدان‌های سپهر و جفیر پرفشار هستند و با وجود حرارت بالا، فشار در این چاه‌ها تا ۱۰ هزار پی اس آی است، گفت: همه مسائلت محیط زیستی مانند گودال آتش، امحا گل حفاری و …رعایت شده است.

افشاریان با بیان اینکه شیرهای سرچاهی مورد استفاده در این ۱۲ حلقه چاه ساخت داخل است، گفت: همچنین مواد اولیه را از داخل تامین کردیم که تا ۳۰ درصد کاهش قیمت تمام شده را به دنبال داشته است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.