×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, 9 اردیبهشت , 1403  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

چک‌های در راه را استعلام کنید؛ در پی اصلاح قانون صدور چک، ذینفعان می‌توانند از وضعیت اعتباری صادرکننده چک شامل چک‌های برگشتی و در راه از طریق سرشماره معرفی شده بانک مرکزی، آگاه شوند.

به گزارش بازار اصناف آنلاین، درراستای اجرای احکام قانون اصلاح قانون صدور چک به‌منظور ارتقا کارایی ابزار پرداخت چک و شفاف‌سازی سازوکارهای موجود برای فعالان این عرصه، خدمت اعلام وضعیت اعتباری صادرکننده چک به ذینفعان، مشتمل بر مبالغ چک‌های برگشتی و چک‌های درراه وی از طریق سرشماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱ از تاریخ ۱۶ مهرماه امسال در دسترس عموم قرار دارد.

ذینفعان چک می‌توانند با ارسال پیامک به سرشماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱ از مجموع مبلغ چک‌های برگشتی صادرکننده چک اعم از چک‌های برگشتی رفع سوءاثرشده و نشده و مجموع مبالغ چک‌های در راه تسویه نشده، مطلع شوند.

برای دریافت این سرویس، ذینفع چک باید کد دستوری *۱*۴*شناسه/کدملی ذینفع*شناسه صیادی، را به سرشماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱ ارسال کند.

استفاده‌کنندگان از سرویس پیامکی در صورتی که کد دستوری را به خاطر نداشته باشند می‌توانند با ارسال عدد ۱ به سرشماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱ از راهنمای این سرویس بهره‌مند شوند. راهنمای سرویس، نحوه درست ارسال پیامک را در اختیار استفاده‌کنندگان از سرویس قرار می‌دهد.

این خدمت به ذینفع چک کمک می‌کند تا با گرفتن اطلاعات شفاف از سوابق صادرکننده چک نسبت به دریافت یا عدم دریافت چک تصمیم‌گیری کند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.