×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, 10 فروردین , 1403  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

چرا باید ترشحات پشت حلق را جدی گرفت؟ یک متخصص طب ایرانی گفت: حکمای طب سنتی ایران اهمیت ویژه‌ای به درمان نزله و خلط پشت حلق می‌دادند، امروزه این معضل با نام آلرژی و سینوزیت شناخته می‌شود که سرمنشأ بسیاری از بیماری‌ها است.

به گزارش اتحادیه عطار به نقل از صدآنلاین سمیه ذاکری درباره نزله یا ترشحات پشت حلق اظهار کرد: حکمای طب سنتی ایران اهمیت ویژه‌ای به درمان نزله و خلط پشت حلق می‌دادند، امروزه این معضل با نام آلرژی و سینوزیت شناخته می‌شود.

وی افزود: از عوارض نزله و خلط پشت حلق از نظر حکیم ارزانی از حکمای بزرگ طب سنتی ایران می‌تواند امراض چشم، گوش، درد معده، گرسنگی مفرط، اسهال، زخم گوارشی، عفونت ریه، ورم روده یا قولنج یا کولیت التهابی باشد.

این متخصص طب ایرانی عنوان کرد: نزله که از حلق فرو می‌ریزد به هر اندامی که می‌رسد بیماری ایجاد می‌کند, برحسب مقدار و غلظت ماده می‌تواند شقیقه (میگرن), سرگیجه, صرع و مالیخولیا, بیماری‌های مفاصل و… را ایجاد کند و باید رأس توجه درمانگر طب سنتی قرار گیرد.

ذاکری تصریح کرد: افراد باید از مصرف خودسرانه آنتی‌هیستامین‌ها برای بند آوردن آبریزش بینی و آلرژی خودداری کنند و حتماً به درمان ریشه‌ای آن یعنی تقویت گوارش و مغز بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: از علل بروز ترشحات پشت حلق، ضعف هضم معده و ضعف قوای مغزی است, برخی بیماری‌های چشمی که به‌تدریج موجب نابینایی فرد می‌شوند مانند تخریب شبکیه, بیماری RP و… در شرح‌حال‌گیری از این بیماران ردپای نزله و سال‌ها خلط پشت حلق! دیده می‌شود که متأسفانه درمانی برای آن صورت نگرفته است.

این متخصص طب ایرانی بیان کرد: افرادی که نزله یا خلط پشت حلق دارند حتی‌الامکان شب‌ها مرکبات نخورند چون باعث تشدید خلط پشت حلق صبحگاهی خواهد شد برخی فکر می‌کنند که زمان سرماخوردگی باید مرکبات بخورند تا ویتامین C به بدن برسد و بر عفونت غلبه کنند اما رطوبت و سردی حاصل از خوردن مرکبات در مواردی می‌تواند موجب تشدید و طولانی شدن زمان سرماخوردگی شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.