مدیرعامل شرکت ملی پست معتقد است در جایی که ظرفیتهای شرکت پست برای حرکت به سمت هوشمندسازی وجود داشته باشد، چرخه توسعه مستمر شکل خواهد گرفت.
به گزارش بازار اصناف: محمد احمدی -معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران – درباره ارتقای فناوری در صنعت پست اظهار کرد: توسعه اقتصاد دیجیتال ظرفیتهای جدیدی را برای پست ایجاد کرده تا بهعنوان بازویی توانمند در اقتصاد دیجیتال نقشآفرین باشد.
وی افزود: شبکه ارتباطات فیزیکی ماهیتی انرژی بر دارد و طبیعتاً گلوگاههای مختلفی در چرخه ارتباطات خواهد داشت.
ازاینرو بهینهسازی شرکتهای پستی مسئلهای بااهمیت و جدی است که متأثر از مجموعهای از اقدامات است و استفاده از روشهای فناورانه و بهرهگیری از سیستمهای جدید و هوشمند نقشی کلیدی در آن خواهد داشت.
احمدی از راهبردی مؤثر با نگاهی به برنامه هفتم یادکرد و افزود: در بخشهای مختلف سیستم با محدودیتهای اجرایی و منابع روبرو هستیم و بنابراین با نگاه استراتژیک در حال بازسازی و بهسازی هستیم.
در جایی که ظرفیت برای حرکت به سمت هوشمندسازی وجود داشته باشد، چرخه توسعه مستمر شکل خواهد گرفت.
رئیس هیئتمدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران درباره فعالیت رقبا در زمینه فناوریهای روز گفت: پست نگاهی رقابت گرایانه ندارد؛ چون نیازهای بسیاری به پست وجود دارد.
اپراتورهای رسمی ضمن همافزایی با پست به موفقیت میرسند؛ همچنین رقابت مؤثر در حوزه فناوری باید موجود باشد.
وی با بیان این که الگوی توسعه فناوری با ظرفیت بخش خصوصی اجرایی شده است، گفت: بخشی از اپراتورهای پستی شامل بخش خصوصی هستند و صرفاً شرکتهای دانشبنیان را در بر نمیگیرند.
حجم ترافیک محصولات پستی با گستردگی سطح دسترسی روبرو است و این مهم با اقدامات و فعالیتها در سایر اپراتورها، قابلقیاس نیست و ازاینرو مردم خدمت بهینهتری از پست دریافت خواهند کرد.