×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, 9 اردیبهشت , 1403  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

یکی از اقدامات بدیع وزارت اقتصاد در دوره حضور احسان خاندوزی راه اندازی کانونی به نام کانون ارزیابی مدیران وزارت امور اقتصادی و دارایی بود که علی بنیادی عضو فعلی هیات عامل بیمه مرکزی به عنوان مسئول آن معرفی شد.

به گزارش بازار اصناف به نقل از رازپول: او چندی پیش در یک مصاحبه تفسیری از مزایای این اقدامات و تازگی این راهبرد وزارت اقتصاد خبر داد و آنرا از تجربه‌های موفق وزارت اقتصاد در دوره فعلی، عنوان کرد که برای شناسایی افراد دارای توانمندی‌های مدیریتی در سطح وزارتخانه و مدیران کل استانی بوده است.

او می گوید که این تجربه که برای اولین بار در وزارت امور اقتصادی و دارایی به کار گرفته شد، توانست با استفاده از مدل‌های موفق جهانی، دریچه‌ای جدید را در عرصه مدیریتی وزارتخانه باز کند.

اما حالا فهرست قراردادهای منعقد شده وزارت اقتصاد و هزینه های مرتبط با آن در پایگاه اطلاع رسانی این وزارت خانه از قراردادی در زمینه  «ارزیابی شایستگی مدیران و تهیه نیم رخ شایستگی آنان» با شرکتی به نام «موسسه رشد سرمایه انسانی ایرانیان(رسا)» منتشر کرده که بررسی موضوع فعالیت این موسسه نشان می دهد که اساسا بر اساس مندرجات روزنامه رسمی چنین فعالیتی در حوزه موضوع فعالیت هایش نیست تا جایی که در آگهی تاسیس این موسسه در سال ۱۳۹۴ آمده است: موضوع موسسه« ارائه خدمات برگزاری همایش, سمینار, کنفرانس های داخلی و خارجی, اخذ وام و اعتبارات از کلیه بانک ها و موسسات مالی و اعتباری داخلی و خارجی”در صورت ضرورت قانونی پس از اخذ مجوزهای لازم».

این در حالی است که این کانون در پایگاه رسمی خود فهرستی از خدمات در حوزه ارزیابی سرمایه انسانی، توسعه استعدادها، شناخت و رشد فردی، کانون ارزیابی، کانون ارزیابی و توسعه وکانون ارزیابی مدیران را فهرست کرده است.

از سوی دیگر نه تنها وزارت اقتصاد به عنوان یکی از مشتریان این موسسه شناخته می شود بلکه این مجموعه در سایت خود افشا کرده که وزارت نفت، سازمان هدفمندی یارانه ها، وزارت رفاه، وزارت ارتباطات، شرکت مخابرات، بانک صنعت ومعدن و … نیز از مشتریان این مجموعه اند.

قرارداد منعقد شده به ارزش ۱۰ میلیارد ریال با وزارت اقتصاد در حالی شکل می گیرد که حالا نگاهی به مجموعه سهام داران این مجموعه خالی از لطف نیست. در میان سهام داران موسسه رسا موسسات و افرادی مانند  موسسه پیشگامان اندیشه صادقین، موسسه عدالت ورزان صادقین، شرکت پیشگامان اقتصاد صادقین، مالک رحمتی(رئیس سازمان خصوصی سازی)، حجت عبدالملکی(دبیر شورای عالی مناطق آزاد)، میثم لطیفی (رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور)، محمد اسکندری، محمد مهدی علیشیری و … دیده می شود، حلقه ای که به نظر می رسد از نزدیکان وزیر اقتصاد به شمار می رود.

البته در بررسی سهامداران موسسه و شرکت پیشگامان اندیشه صادقین نیز افراد شاخص و بعضا یکسان با سهامداران شرکت رسا به چشم می خورد.

علی بنیادی رئیس کانون ارزیابی مدیران وزارت اقتصاد پیشتر در گفتگو با شادا گفته بود: وزارت اقتصاد در ابتدا مکانیزمی را طراحی کرد که بتواند ضریب خطا در انتصابات را به حداقل برساند که هم ضرورت علمی و هم ضرورت آیین نامه‌ای داشت.

‌‎”علی بنیادی” افزود: این مکانیزم را مورد استفاده قرار دادیم تا از شایستگان در پست‌های مدیریتی استفاده کنیم و بنابراین حتی در گزارش‌هایی که برای رییس سازمان امور اداری و استخدامی ارسال کردیم، درخواست شد که این تجربه موفق به سایر حوزه‌ها تسری یابد که شورای عالی اداری  این مسیر را هموار‌تر کرد.

‌‎وی خاطر نشان کرد: پیش از این در سطح رییس یک اداره و سطوح پایین‌تر، این مدل ارزیابی‌ها وجود داشته، اما در سطح هیئت مدیره شرکت‌ها هرگز وجود نداشته است.

این سخنان در حالی صورت می گیرد که رئیس سازمان اداری و استخدامی خود یکی از سهام داران این شرکت به شمار می رود.

این سخنان در حالی صورت می گیرد که رئیس سازمان اداری و استخدامی خود یکی از سهام داران این شرکت به شمار می رود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.