×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, 8 اردیبهشت , 1403  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، توسعه و رشد در بخش نفت و گاز را عامل اصلی رشد اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۲ دانست و گفت: خوشبختانه در این دو سال گذشته از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در وزارت نفت به‌خوبی استفاده شده است.

به گزارش بازار اصناف ، رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، درباره رشد اقتصاد کشور در سال ۱۴۰۲ و تأثیر صنعت نفت و گاز در این رشد اقتصادی اظهار کرد: دولت سیزدهم روابط دیپلماتیک با کشورهای همسایه و کشورهای دنیا را توسعه داده است. این توسعه باعث شده گروه‌هایی مثل بریکس، شانگهای و اوراسیا ارتباط‌شان را با ما قوی‌تر و عملیاتی‌تر کنند.

وی افزود: فعال شدن حوزه انرژی ایران در ونزوئلا و پالایشگاه‌های فراسرزمینی اقدام دیگری بود که موجب توسعه تجارت نفت و گاز به این کشورها شد. در ونزوئلا می‌توانیم هم در حوزه پالایشگاه‌سازی و هم تجهیز پالایشگاه‌هایی که ظرفیت خالی دارند عملیاتی‌تر کار کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با اقدام‌های مثبت وزارت نفت در حال ساخت پتروپالایشگاه هستیم و ساخت فاز ۱۱ پارس جنوبی نیز توسط خود متخصصان داخلی ایرانی انجام شده که تمام این عوامل به رشد و توسعه تجارت نفت و گاز کشور منجر شده، البته همگی همسو با بازطراحی تجارت نفت و گاز بوده است.

سنگدوینی اظهار کرد: از سوی دیگر قانون جهش تولید دانش‌بنیان در مجلس مصوب شد که می‌تواند کشور را به سمت توسعه پیش ببرد و خوشبختانه در این دو سال گذشته از ظرفیت آنها در وزارت نفت استفاده شده است. این ظرفیت برای استفاده از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان برای کشورهای دنیا ایجاد شده است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.