×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, 10 فروردین , 1403  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

نجفی‌عرب رییس دوره دهم اتاق تهران شد؛ در پی برگزاری انتخابات هیأت رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، رییس و اعضای هیأت رییسه با رأی هیأت نمایندگان اتاق تهران انتخاب شدند.

به گزارش  بازار اصناف آنلاین، روز یکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ انتخابات هیأت رییسه اتاق بازرگانی تهران با حضور تعداد ۵۲ نفر از اعضای هیأت نمایندگان اتاق برگزار شد و اعضا، رییس، نواب رییس، خزانه‌دار و منشی دهمین دوره اتاق بازرگانی تهران را با رأی خود انتخاب کردند.

در ابتدای این مراسم مسعود خوانساری، رییس سابق اتاق تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و با انتقاد از تغییرات آیین‌نامه انتخابات اتاق‌های بازرگانی و بروز مشکلاتی برای کاندیداها و رأی دهندگان، انتخابات دور دهم هیأت نمایندگان اتاق تهران را باشکوه و مثبت ارزیابی کرد و ضمن تقدیر از حضور همه فعالان بخش خصوصی اظهار داشت که اکنون زمان همدلی و همکاری و همراهی بخش خصوصی و دولت در انجام کار و حل مشکلات است.

خوانساری با اشاره به معرفی نمایندگان دولتی هیأت نمایندگان اتاق از سوی وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت، از همگان خواست تا در دور جدید آغاز به کار اتاق برای هرچه بهتر انجام شدن امور و تسهیل در اجرای قوانین و راهکارها، بخش خصوصی و نمایندگان دولت به هم کمک کنند.

تعیین محمدرضا بهرامن به‌عنوان رییس سنی جلسه برای اداره جلسه انتخابات و پیام باقری، عطاالله اشرفی اصفهانی به‌عنوان دو ناظر و و مریم تاج‌آبادی به‌عنوان منشی هیات رئیسه سنی، فرآیند برگزاری انتخابات هیأت رییس اتاق تهران

سپس با تعیین محمدرضا بهرامن به‌عنوان رییس سنی جلسه برای اداره جلسه انتخابات و پیام باقری، عطاالله اشرفی اصفهانی به‌عنوان دو ناظر و و مریم تاج‌آبادی به‌عنوان منشی هیات رئیسه سنی، فرآیند برگزاری انتخابات هیأت رییس اتاق تهران آغاز شد.

در ادامه، با اعلام نامزدی محمود نجفی‌عرب برای کرسی ریاست دوره دهم اتاق تهران، سیر انتخاب اعضای هیات رئیسه آغاز شد.

نجفی‌عرب در معرفی سوابق خود به هیأت نمایندگان اتاق به تشریح حضورش در هیأت رییسه سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، صنایع داروسازی، فولاد، کشاورزی و … پرداخت.

در این جلسه با حضور ۵۱ عضو از هیأت نمایندگان بخش خصوصی و دولت اتاق، محمود نجفی‌عرب با کسب ۳۲ رای به ریاست دوره دهم اتاق بازرگانی تهران انتخاب شد. ۱۸ رأی سفید و یک رأی باطله نیز به گلدان انداخته شد.

نجفی‌عرب که در چهار سال آینده ریاست اتاق تهران را برعهده دارد، در دوره‌های هشتم و نهم هیات نمایندگان اتاق تهران حضور داشته و رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت بوده است.

یک دولتی در هیأت رییسه اتاق

همچنین، برای کسب دو کرسی نواب رئیس شهاب جوانمردی، فریال مستوفی و مهدی صادقی نیارکی نامزد شدند که با آرای اعضای هیات نمایندگان، مهدی صادقی نیارکی با ۲۹ رأی نایب‌رئیس اول و شهاب جوانمردی با ۲۷ رأی به‌عنوان نایب‌رئیس دوم انتخاب شدند. فریال مستوفی نیز ۲۴ رأی کسب کرد تا در یک رقابت نزدیک از کسب کرسی و حضور در هیات رئیسه جا بماند.

مهدی صادقی نیارکی که سابقه قابل توجهی به‌عنوان نماینده دولت در ترکیب هیات نمایندگان اتاق تهران دارد، در حال حاضر عضو موظف هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) است که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان نماینده دولت معرفی شده بود.

شهاب جوانمردی نیز که سابقه حضور در دوره نهم هیات نمایندگان را دارد، مدیرعامل هلدینگ فناپ و از فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است. جوانمردی در دوره نهم اتاق تهران نایب رییس اول کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال بود.

بنابراین گزارش، در ادامه انتخابات هیات رئیسه اتاق تهران، با اضافه شدن یک عضو دیگر هیات نمایندگان، تعداد حاضران و صاحبان رای به ۵۲ عضو رسید و اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران با ۴۶ رای، عباس آرگون را به‌عنوان خزانه‌دار هیات رئیسه انتخاب کردند. برای کسب این کرسی، عباس آرگون و هرویک یاریجانیان نامزد شده بودند.

عباس آرگون

برای کرسی منشی هیأت رییسه هم فرزین فردیس و مجید موافق قدیری کاندیدا شدند که فرزین فردیس با ۳۱ رای به‌عنوان منشی هیات رئیسه دوره دهم اتاق تهران انتخاب شد. مجید موافق قدیری به‌عنوان نماینده دولت (وزارت جهاد کشاورزی) در هیات نمایندگان نیز تعداد ۱۹ رای کسب کرد و ۲ رای نیز سفید به گلدان انداخته شد.

فرزین فردیس

بدین ترتیب در نخستین نشست رسمی هیات نمایندگان دوره دهم اتاق تهران در یک انتخابات رقابتی، رئیس و اعضای هیات رئیسه اتاق تهران انتخاب شدند.

محمود نجفی‌عرب به‌عنوان رئیس، مهدی صادقی نیارکی و شهاب جوانمردی به‌عنوان نواب‌رئیس، عباس آرگون به سمت خزانه‌دار و فرزین فردیس به‌عنوان منشی هیات رئیسه برگزیده شدند.

محمود نجفی‌عرب پس از نشستن در جایگاه ریاست اتاق با سپاسگزاری از اعتماد هیأت نمایندگان به وی در کسب جایگاه ریاست اتاق بر همکاری و همدلی دولت و بخش خصوصی تأکید کرد و گفت که همراهی این دو بخش می‌تواند به حل بیش از پیش مشکلات و تسهیل امور کمک کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.