×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, 4 اردیبهشت , 1403  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر

«مفیدی» که مصاحبه می کرد همه عمر، دیدی که چگونه …، برخی منابع خبری از دعوت به مصاحبه مفید امینی به عنوان مدیرعامل خارج از هیات مدیره بیمه معلم در روز دوشنبه هفته جاری در بیمه مرکزی خبر می دهند.

به گزارش پایگاه خبری اتحادییه عطار به نقل از رازپول گروه سایبان: پرونده مفید امینی معاون سابق بیمه مرکزی در حال حاضر دارای چند فکت قابل تامل است؟

۱- مفید امینی به عنوان کارمند رسمی دولت چگونه برای مصاحبه یک شرکت خصوصی در بیمه مرکزی دعوت شده؟ هرچند برخی از کارمندان بیمه مرکزی به غلط معتقدند که کارمندان رسمی شاغل در بیمه مرکزی از این قانون مستثنی هستند. اما حضور کارمندان دولت در بخش خصوصی از سوی دستگاه های ذی صلاح بارها غیر قانونی اعلام شده.

۲- بدون استعفا از دولت او هم اکنون به عنوان مشاور رئیس کل بیمه مرکزی مشغول به فعالیت است و همزمان روی صندلی مدیرعامل بیمه معلم جلوس کرده است. پاسخ گوی این تعارض آشکار چه کسی است؟ در حالی که در بیمه مرکزی نهادهای نظارتی و بازرسی متعددی مشغول به فعالیت هستند.

۳- در سایه سکوت نهادهای دست اندرکار بیمه ای اما، چندی پیش سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از ثبت امضای برخی کارمندان دولت که به شرکت های بیمه خصوصی مامور شده بودند جلوگیری کرد. اخیرا نیز مجمع بیمه دانا نتوانست در مواجه با چنین موضوعی به دو تن از کارمندان بیمه ایران که قرار بود در هیات مدیره این شرکت عضو شوند رای دهد. در سایه چنین نظارت به هنگام و موثری که نهاد ناظر بیمه از آن غافل مانده، باید دید این سکوت تا کجا ادامه دارد، در حالی که پیشتر این تجربه در شرکت های دیگری   تکرار شده است؟

۴- همچنین واکنش مدیریت بازرسی وزارت اقتصاد نسبت به چنین رویداد آشکاری در صنعت بیمه چیست؟ آیا چنین اتفاقی مورد تائید علی نظامی رئیس مرکز بازرسی ، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت اقتصاد هست؟ و یا اساسا چه واکنشی از سوی وزارت اقتصاد در این خصوص صورت خواهد گرفت؟

۵- آیا پدیده ی جدید کوچ مدیران عالی و میانی بیمه مرکزی به صنعت بیمه با توجه به قدرت اعمال نفوذ در بدنه نهاد ناظر، یه رویه ای نوظهور تبدیل خواهد شد تا مدیران فعلی هم از هم اکنون به فکر آینده ای در شرکت های بیمه باشند؟ به نظر می رسد این آسیبی است که در سایه سکوت بیمه مرکزی، وزارت اقتصاد و نهادهای نظارتی دیگر باید نسبت به آن آگاه و هشیار باشند.

پیشتر برخی منابع خبری نسبت درج امضای ابراهیم تحسیری مدیرعامل پیشین این شرکت ذیل نامه ای که به بورس ارسال شده بود ایراداتی وارد کردند. این در حالی است که بدون ثبت امضای مفید امینی در سازمان ثبت هرگونه درج امضای وی ذیل نامه نگاری های بیمه معلم غیرقانونی است و او به عنوان کارمند دولت مجاز به امضای اسناد رسمی این شرکت نیست حتی اگر در بیمه مرکزی تائیدیه صلاحیت مدیرعاملی بگیرد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.