×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, 30 فروردین , 1403  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش اتحادیه عطار، شاید جالب باشد بدانید که مغز ما یک جسم رقیق بوده که در میان استخوان‌ها محصور شده است تا از آسیب محفوظ بماند، چرا که بافت آن نرم است و ممکن است هر لحظه دچار آسیب شود. در این میان اما نکته جالب این بوده که مغز هم برای خود دارای مزاج است و گفته می شود مزاج این شبکه در هم تنیده از سیستم عصبی مرکزی ما می تواند سرد، گرم یا … باشد. اگر می خواهید بدانید مزاج مغز شما چگونه است؟ کمی با ما همراه باشید، چرا که به طور قطع با دانستن مزاج می‌توانید بهتر زندگی و از خود مراقبت کنید.

در ابتدا بگویم که بسیاری از متخصصان طب سنتی بر این باور هستند که اگر مزاج معز سرد و تر باشد می تواند به سلامت فرد کمک بیشتری کند. حال اما این پرس به میان می آید که چگونه می توان به نوع مزاج یا سوء مزاج مغز پی برد؟ در ابتدا باید بگویم که مغز خصوصیت و نشانگرهایی داره که بر اساس اون شاخص‌ها می شود از این شرایط مطلع شد. به طور نمونه رنگ چشم ها یا چهره، همچنین، میزان تمرکز و حواس، وضعیت موها، شرایط بینایی و شنوایی حافظه و … .

به طور نمونه اگر دچار کم خوابی شده اید یا بی اعصاب هستید تمرکز ندارید، آستانه تحمل شما کم شده و پرخاشکری می کنید می تواند همه این ها نشانه ای باشد که دچار گرمی مزاج مغز شده اید.

 

نشانه‌هایی که می گوید مزاج مغزتان گرم است

اگر بخواهیم دقیق تر و در قالبی خلاصه به نشانه های گرمی مزاج مغز اشاره داشته باشیم باید بدانید بدانید که سرخ شدن صورت و چشم ها، سیاهی موی سر، طاسی در سن بالا حتی شتاب در رشد موهای سر سریع موها از جمله این نشانه ها به شمار می روند. دچار شدن به سردرد سردرد در اثر تابش مستقیم آفتاب به سر، مصرف غذاها و نوشیدنی‌های گرم، خواب سبک و کم، پرچانگی در زمان صحبت یا زیرکی هم از دیگر علائم هستند.

 

راهکاری پیشگیری

اگر با خواندن این موارد با خود فکر می کنید چگونه می توان از مزاج گرم برای مغز در امان بود باید بگویم که این راهکارها می تواند اثرگذار باشد.

دوری از هیجان ها

پرهیز از مصرف تندی و گرمیجات

عدم توقف در مناطق با گرمی زیاد

قرار ندادم سر در معرض حرارت مستقیم به عبارتی آفتاب داغ یا آتش

انجام ورزش هایی مفرح و رو به خنک مانند شنا کردن

انجام تفریحات سالم  از جمله رفتن در طبیعت

قرار دادن استراحت خوب و مناسب برای تمدد اعصاب در برنامه روزانه.

دیدن فیلم های کمدی و گوش دادن به موسیقی های آرام

حجامت

 

نشانه‌های سردی مزاج مغز

به گفته متخصصات طب سنتی، صافی و سفیدی موهای سر، رشد کُند موها بعد از تولد و  رنگ سفید چهره از نشانه‌های سردی مزاج مغز است. ابتلا زیاد به سرماخوردگی و بروز ترشحات پشت حلق یا نزله، آبریزش بینی زیاد، خواب زیاد و سنگین، کُندی در انجام امور روزانه نیز از نشانه‌های دیگر سردی مزاج مغز است.

 

چه زمانی می توان گفت مزاج مغز خشک است؟

رشد سریع موها بعد از تولد، داشتن موهای مجعد و طاس شدن سریع موها، عدم وجود ترشحات از بینی یا خشمی بینی، داشتن حواس پنج گانه بسیار قوی، حرکات سریع، خواب کم همچنین یادگیری کند مطالب علمی از جمله این موارد به شمار می رود.

 

مزاج تر مغز چه علانمی دارد

داشتن موهای بسیار صاف, طاس نشدن در بزرگسالی, ترشحات بسیار زیاد از بینی، خواب سنگین و زیاد، کندی حواس پنج گانه، کندی در فراگیری مطالب یا زود فراموش کردن؛ از نشانه های بارز در این زمینه مزاج مغز هستند.

این را هم بدانید که بچه های چند ماهه مغز به نسبت مرطوبی دارند زیرا رطوبت مزاج  بالایی دارند و زیاد می خوابند و فقط هم از شیر تغذیه می کنند. اگر به سفیدی چشم آن‌ها نگاه کنید، می بینید که رنگش رو به آبی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.