×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, 7 اردیبهشت , 1403  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رئیس انجمن گلخانه‌داران و صادرکنندگان محصولات گلخانه‌ای کشور درباره راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند گلخانه‌های کشور گفت: دست‌اندرکاران این حوزه برای هوشمندسازی مدیریت محصولات گلخانه‌ای، این سامانه را راه‌اندازی می‌کنند.

به گزارش ‍‍‍‍‍‍ پایگاه خبری اتحادیه عطار به نقل از روابط عمومی انجمن گلخانه‌داران کشور، محمد بلاغی در ادامه به ضرورت راه‌اندازی این سامانه اشاره کرد و گفت: این سامانه برای مدیریت یکپارچه زنجیره ارزش محصولات گلخانه‌ای کشور با هدف سلامت محور بودن محصولات گلخانه‌ای ایجاد می‌شود.

محمد بلاغی، رئیس انجمن گلخانه‌داران و صادرکنندگان محصولات گلخانه‌ای کشور
محمد بلاغی، رئیس انجمن گلخانه‌داران و صادرکنندگان محصولات گلخانه‌ای کشور

رئیس انجمن گلخانه‌داران کشور در ادامه افزود: از ضرورت‌های دیگر راه‌اندازی این سامانه این بود که هیچ آمار و اطلاعات مستند، به روز و آنلاین در هیچ جای کشور در حلقه‌های مختلف این زنجیره اعم از ظرفیت تولید، بسته‌بندی و فرآوری و بازار وجود نداشت.

همچنین با توجه به سیاست‌های دولت و وزارت جهاد کشاورزی در راستای توسعه گلخانه هابه ۱۵۰ هزار هکتار و ایجاد الگوی کشت محصولات گلخانه‌ای و ارزش‌گذاری پایه تولید هیچ اطلاعات جامع و یکپارچه ای از شناخت وضع موجود وجود ندارد که بتوان برپایه آن طرح مطلوب و کلان مورد انتظار دولت محترم را محقق سازد.

بلاغی در ادامه تصریح کرد: با توجه به این ضرورت‌ها لازم است در شرایط فعلی هوشمندسازی و تجمیع اطلاعات حلقه‌های زنجیره تامین از مزرعه تا سفره بر بستر it انجام شود تا بر اساس آن به طبقه‌بندی لازم جهت نظام تصمیم گیری و تصمیم‌سازی دست پیدا کنیم و براساس آن به آنالیز آماری و نیازسنجی جامعه هدف و در نتیجه آن رسیدن به استراتژی موثر وپایدار محصولات گلخانه ای ایران دست پیدا کنیم.

رئیس انجمن گلخانه‌داران کشور افزود: درهمین راستا همکاری مشترکی میان انجمن گلخانه داران کشور و رصدخانه وزارت جهاد کشاورزی در مسیر بهره‌ورسازی کریدورهای صادراتی و تنظیم بازار مصرف داخلی ایجاد شده است.

بر این اساس، از دیگر اهداف راه‌اندازی این سامانه افزایش بهره‌وری تولید، ارتقای سلامت محصولات، اصلاح مواد آلی خاک، افزایش میکروارگانیسم‌های خاک، مدیریت مصرف آب و انرژی، دسترسی به اطلاعات پایه تولید، تعریف استانداردها و شاخص‌های تولید بر مبنای شاخص‌های بازارهای هدف، اجرای الگوی کشت و مدیریت انتقال کشت سبزی و صیفی فضای باز به محیط گلخانه‌ها با هدف آزادسازی اراضی برای تولید کالاهای اساسی بنا به دستور رئیس جمهور محترم و مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی، بهره‌وری مراکز فرآوری استاندارد، شناسایی و تجمیع صادرکنندگان و تجار توانمند و ایجاد بستر برای ورود محصولات گلخانه‌ای به بازار آنلاین در راستای حذف واسطه‌های غیرضروری عنوان شده است.

هوشمندسازی و تجمیع اطلاعات حلقه‌های زنجیره تامین از مزرعه تا سفره بر بستر it
هوشمندسازی و تجمیع اطلاعات حلقه‌های زنجیره تامین از مزرعه تا سفره بر بستر it

انتظار این است پس از اطلاع‌رسانی گلخانه داران محترم در گام اول اطلاعات پایه خود را بدون هیچ هزینه ای از طریق این سامانه بارگذاری نمایند.

نکته قابل توجه این است که برای تمام گلخانه داران و محصولات کد اختصاصی صادر شده است که با این کدشناسه هر گلخانه دار با هر ظرفیت تولید به بازارهای داخلی و خارجی بدون هیچ واسطه ای متصل می‌شوند و در قالب این پلتفرم بازار های هدف آنها را مورد شناسایی قرار خواهند داد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.