×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, 10 فروردین , 1403  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

لزوم توجه به مالیات بر سیگار در بودجه ۱۴۰۲، وزیر بهداشت ضمن تشریح جزئیات سامانه باروری سالم وزارت بهداشت، درباره درخواست‌های بودجه‌ای سلامت در سال آینده،گفت: ان‌شاءالله مجلس شورای اسلامی بحث مالیات بر سیگار را در بودجه مصوب کند.
منابع پایدار اعم از یک درصد ارزش افزوده و مالیات بر کالاهای آسیب رسان، از جمله مواردی است که می‌تواند به وزارت بهداشت کمک کند.

به گزارش اتحادیه عطار به نقل از ایسنا، دکتر بهرام عین‌اللهی در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه باروری سالم با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: به طور کلی همه خدمات سلامت مردم را در قالب سامانه‌ها هوشمندسازی خواهیم کرد، وی افزود: سامانه‌ها ابزاری هستند که بتوانیم ارائه خدمات را تسریع کنیم.

در عین حال اطلاعات جامعی را هم برای وزارت بهداشت جمع آوری می‌کند که می‌تواند در برنامه ریزی‌ها به ما کمک کند.

اگر پزشک خانواده توانست برای همه بیماریها و در همه جا انجام شود، می‌توانیم‌ همه سامانه‌ها را در قالب سامانه‌ای جامع تلفیق کنیم

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره بودجه سلامت در سال ۱۴۰۲، گفت: وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۱ هم سهم خوبی را از بودجه داشت.

از آنجایی که وزارت بهداشت خدمات سلامت را به مردم ارائه می‌دهد، ضمن حفظ شرایط بودجه ۱۴۰۱، برای سال آینده هم باید برنامه‌هایمان در نظر گرفته شود.

عین‌اللهی تاکید کرد: یکی از مواردی که حتما باید در بودجه سال آینده دیده شود، بحث مالیات سیگار است.

متاسفانه علی‌رغم اینکه کشورمان در تمام شاخص‌های سلامت در منطقه با فاصله از کشورهای دیگر جلو است، در سیگار وضعیت‌مان بد است.

۱۳ درصد مرگ‌ومیر مردم به طور مستقیم یا غیرمستقیم به سیگار مربوط است و مالیات  سیگار در کشور ما صفر است، سیگار ارزان و در دسترس همه است و همین موضوع منجر به عوارض می‌شود.

این یکی از نکاتی است که ان‌شاءالله  مجلس شورای اسلامی در بودجه مصوب کند.

در قانون هم دیده شده که منابع کالاهای آسیب رسان باید به وزارت بهداشت و سلامت برگردد که این می‌تواند کمک ویژه‌ای برایمان باشد.

منابع مالی پایدار برای ما از همه چیز مهمتر است. منابع مالی پایدار و یک درصد ارزش افزوده و عوارض بر کالاهای آسیب‌رسان می‌تواند به ما کمک کند.

همه این‌ها جزو مواردیست که در بودجه روی آن تاکید خواهیم داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.