×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, 8 اردیبهشت , 1403  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت سیزدهم فروش نفت را به برجام و تحریم‌ها گره نزد، گفت: در این دولت فروش نفت و فرآورده‌های نفتی افزایش قابل توجهی یافته است.

به گزارش بازار اصناف، حسین حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار شانا ضمن تبریک فرار رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی و اشاره به موفقیت‌های وزارت نفت اظهار کرد: در حالی که دولت سیزدهم صنعت نفت را با فروش کمتر از نیم میلیون بشکه در روز از دولت گذشته تحویل گرفت، اما امروز تولید و صادرات نفت به رقمی قابل قبول رسیده است.

وی به دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه انرژی اشاره و تصریح کرد: دولت سیزدهم فروش نفت را به برجام و تحریم‌ها گره نزد، هرچند تحریم‌ها آثار خود را دارد، اما با تلاش و جدیت این دولت اقدام‌هایی قابل قبول انجام شد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره افزایش تولید و فروش نفت نیز گفت: همان‌طور که وزیر نفت بارها اعلام کرده است با دیپلماسی قوی انرژی در دولت سیزدهم صادرات نفت کشور در سخت‌ترین شرایط ممکن دو برابر شد، همچنین روابط خوبی که دولت سیزدهم در توسعه تعاملات تجاری خود با کشورهای آمریکای لاتین و کشورهای منطقه برقرار کرد باعث شد تولید و صادرات نفت افزایش یابد.

حسین‌زاده با بیان اینکه کسری بیش از ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی بودجه با فروش و وصول مطالبات نفتی جبران شد و این روند افزایشی همچنان ادامه دارد، گفت: استفاده از تخصص و تجربه حوزه انرژی در کشور باعث شده درآمد نفتی کشور در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ بیش از ۷۹ درصد افزایش داشته باشد و این در سایه دیپلماسی فعال دولت سیزدهم محقق شده است.

وی اظهار کرد: با وجود همه موانعی که دشمنان ملت ایران برای ما ایجاد کردند، اما مجموعه وزارت نفت در دیپلماسی انرژی نمره قبولی به‌دست آورده است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.