×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, 9 اردیبهشت , 1403  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

ظرفیت گلخانه‌های کشور به ۱۵۰ هزار هکتار افزایش می‌یابد، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی گفت: ظرفیت گلخانه‌های کشور در برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری انجام شده به بیش از ۱۵۰ هزار هکتار افزایش می‌یابد.

به گزارش بازار اصناف آنلاین به نقل از تسنیم، سیدمجید موسوی مورد غفاری بعد از ظهر دوشنبه در آیین معارفه سرپرست جهادکشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: توسعه و گسترش مجتمع‌های گلخانه‌ای در کشور با هدف تولید و صادرات محصولات متنوع جزو سیاست‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است که تا چهار برابر ظرفیت موجود این مجموعه‌ها افزایش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: در کنار توسعه مجموعه‌های گلخانه‌ای بر اساس ظرفیت منابع آبی و خاکی در استان‌های مختلف، تلاش ما بر این است تا عمده تولیدات این مجموعه‌ها به سبزی، صیفی و دیگر محصولات مورد نیاز مردم اختصاص پیدا کند.

مشاور وزیر و مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی گفت: در کنار این برنامه‌ریزی‌ها، وزارت جهاد کشاورزی طرح الگوی کشت را امسال با یک هدف‌گذاری وسیع‌تر انجام می‌دهد تا محصولات استراتژیک کشور در قالب الگوی کشت ارائه شده در استان‌ها تأمین و وابستگی‌ها به حداقل برسد.

وی افزود: کشت قراردادی نیز یکی دیگر از رویکردهای اصلی وزارت جهاد کشاورزی است که در این حوزه برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها به نحوی است تا کشاورزان در تأمین نهاده‌های مورد نیاز و سایر بخش‌ها با نارسایی و مشکلاتی روبه‌رو نشوند.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: استان اردبیل ظرفیت بی‌نظیری در بخش کشاورزی دارد که عمده تولید محصولات این استان در بخش اقتصادی و حتی اشتغال ایجاد شده در حوزه کشاورزی است که می‌تواند ظرفیت تحولی خوبی را در این استان رقم بزند.

وی یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم در بخش کشاورزی را تقویت زیرساخت‌ها به ویژه توسعه آبیاری مدرن در شرایط خشکسالی و کم‌آبی موجود اعلام کرد و ادامه داد: در این زمینه حمایت‌های همه‌جانبه از کشاورزان با پرداخت تسهیلات و منابع مورد نیاز انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: در حال حاضر در بحث سنددار کردن اراضی کشاورزی و رفع تداخلات نیز فعالیت‌های خوبی را در استان‌ها شاهد هستیم که در مجموع بیش از یک میلیون و ۸۳۵ هزار هکتار از اراضی کشور سنددار شده و این روند در استان‌های مختلف با سرعت عمل بیشتر در حال انجام است.

وی به پدیده خشکسالی، سیل و سایر حوادث قهری و آسیب‌های ناشی از بیماری «سفیدک دروغی» در اراضی سیب‌زمینی دشت اردبیل را یادآور شد و بیان کرد: همه این بلایا و حوادث قهری و طبیعی خسارت هنگفتی را به بخش کشاورزی استان اردبیل وارد کرده ولی از طریق صندوق حمایت از حوزه کشاورزی این خسارت‌ها جبران و کشاورزان برای سال زراعی آینده با توانی مضاعف ورود پیدا خواهند کرد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در دفتر هماهنگی امور استان‌ها گفت: ما راهی جز عبور از کشاورزی سنتی به کشاورزی مدرن و هوشمند نداریم و در این حوزه انتظار می‌رود رؤسای سازمان‌های جهاد کشاوری اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها را به نحوی انجام دهند تا ظرفیت خوب تولیدی را در بخش‌های کشاورزی اعم از زراعت، باغبانی و دامپروری شاهد باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.