×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, 30 فروردین , 1403  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

ورود صنعت بیمه به دوران دیجیتالی؛ صنعت بیمه در حال طی کردن دوره گذار و ورود به دوران دیجیتال است و شرکت‌های بیمه‌ای برای این مهم نیاز به تجهیز شدن دارند.

به گزارش پایگاه خبری اتحادیه عطار به نقل از  ستاد خبری کنفرانس ملی تحول دیجیتال، بانک و بیمه، مشاوره رئیس کل بیمه مرکزی با بیان این مطلب در برنامه تلویزیونی «چشم‌‏انداز» با موضوع «اقتصاد دیجیتال»، اظهار داشت: در حال حاضر ۳۶ شرکت در صنعت بیمه فعال هستند که توانسته‌‏اند با تلاش خود در سال‌‏های اخیر ضریب نفوذ بیمه را در کشور به حدود ۲ درصد برسانند.

پرویز خوش‌‏کلام خسروشاهی با بیان اینکه سهم دولت از بازار بیمه ۲۵ درصد و ۷۵ درصد بقیه در اختیار فعالان بخش خصوصی این صنعت است، افزود: از آنجا که در اقتصاد همه ذینفعان حق انتخاب دارند در بازار بیمه نیز که بخشی از این مقوله است بیمه‌گزاران برای دریافت خدمات دست به انتخاب خود براساس قیمت و کیفیت می‌زنند.

خوش‌کلام خسروشاهی با تاکید بر نقش نظارتی بیمه مرکزی، اضافه کرد: بیمه مرکزی باتوجه به نقش نظارتی خویش موظف است بر اجرای حقوقی که در بیمه‌‏نامه آمده است نظارت کند و مراقب باشد شرکت‌های بیمه‌‏ای به تعهدات خود در برابر ذینفعان عمل کنند.

وی با تقسیم‌‏بندی سیر پیشرفت صنعت بیمه به سه مرحله، تصریح کرد: مرحله اول، عملیات بیمه‌گری با استفاده از یک سامانه و سیستم خاص در شرکت‌‏‌های بیمه بود و در مرحله دوم، صدور بیمه‌نامه‌‏ها با استفاده از فناوری اطلاعات بود که در حال انجام شدن است.

بنابر اعلام ستاد خبری کنفرانس ملی تحول دیجیتال، بانک و بیمه، مشاور رییس کل بیمه مرکزی درباره مرحله سوم یادآور شد: مرحله سوم که هنوز محسوس نیست و شرکت‌های بیمه در حال ورود به آن هستند، ظهور شرکت‌های بیمه تمام‌دیجیتال است که در حال حاضر مجوز یک شرکت بیمه‌‏ای تمام‌دیجیتال صادر شده و به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی با اشاره به نقش پژوهشکده صنعت بیمه در پُرکردن شکاف دیجیتال صنعت بیمه گفت: این مرکز، مطالعات گسترده‌‏ای از وضع موجود این صنعت انجام داده و داده‌های آن استحصال شده و زمینه برای تحول دیجیتالی در صنعت فراهم است.

خوش‌کلام خسروشاهی، الکترونیکی شدن کارهای بیمه‌‏ای و ورود استارت‌آپ‌‏ها به آن که در بخش فروش بیمه‌نامه‌‏ها فعال شده‌‏اند نقطه عطفی در این صنعت برشمرد و ادامه داد: در اقتصاد نباید ثبات مالی به هم بریزد و این دوران، دوره گذار صنعت بیمه از نظام الکترونیکی به دوران دیجیتال است که باید از آن مراقبت و با حفظ منافع همه ذینفعان به دوران جدید ورود کرد.

مشاور رئیس کل بیمه مرکزی درباره اقدامات انجام شده درباره بیمه شخص ثالث، عنوان کرد: سامانه سنهاب بیمه مرکزی اطلاعات رانندگان را درراستای بیمه شخص ثالث جمع‌‏آوری می‌کند و براساس این داده‌‏ها به راننده نمره ریسک می‌دهد اما این ابزار هنوز برای دیگر رشته‌‏های بیمه‌‏ای به منظور جمع‌‎آوری اطلاعات ایجاد نشده است.

وی با بیان اینکه صنعت بیمه در دنیا دارای شاخص‌هایی است که براساس آن اندازه‌گیری می‌شود، خاطرنشان کرد که با استفاده از این شاخص‌‏ها می‌توانیم شرکت‏های بیمه‌‏ای را درجه‌‏بندی کنیم که این مهم هنوز در ایران اجرایی نشده است.

گفتنی است کنفرانس ملی تحول دیجیتال، بانک و بیمه با هدف تبیین وضعیت نظام بانک و بیمه در عرصه تحول دیجیتال و بررسی نقشی حکمرانی دیجیتال در این دو بخش و ارائه راهکارهای چابک‌سازی نظام بانک و بیمه در زیست‌بوم دبجیتال روز دوشنبه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۱ در سالن همایش‌های کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.