×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, 8 اردیبهشت , 1403  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

دبیر انجمن خودروسازان تجدید ارزیابی دارایی‌ها را یکی از مسیرهای مناسب برای خروج خودروسازان از زیان دانست و گفت این کار سبب واقعی‌سازی صورت‌های مالی و بازسازی شرکت‌ها در جهت رشد اقتصادی می‌شود.

به گزارش بازار اصناف به نقل از تسنیم، احمد نعمت‌ بخش اظهار کرد: در ۸ ماهه سال جاری در حوزه سواری ۱۵ درصد، وانت ۴۳ درصد، ون ۳ درصد و کامیون و کشنده ۲۶ درصد با رشد تولید مواجه بودیم اما در مینی‌بوس و اتوبوس تولیداتمان منفی گزارش شده است.

دبیر انجمن خودروسازان افزود: در مجموع در هفت ماهه امسال  ۸۸۲ هزار و ۴۷۱ دستگاه خودرو تولید داشتیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۸ رشد داشته‌ایم.

دبیر انجمن خودروسازان تاکید کرد: برنامه افزایش تولید شرکت‌های خودرو ساز تا پایان سال به شرط تامین ارز و همکاری بانک مرکزی و وزارت صمت همچنان در دستور کار تولیدکنندگان قرار دارد.

نعمت ‌بخش تصریح کرد: تلاش ما این است که زیان‌های وارده به واسطه قیمت‌گذاری دستوری را به گوش  مسئولان مربوطه در مجلس و دولت برسانیم.

رفع زیان خودروسازان با عرضه در بورس کالا

وی در ادامه گفت: اگر قرار نیست قیمت‌گذاری دستوری برطرف شود حداقل مسئولان اجازه دهند بخشی از خودروها را به منظور جبران زیان‌های موجود در بورس کالا عرضه کنیم.

دبیر انجمن خودروسازان تصریح کرد: شورای رقابت علی‌رغم وعده‌های بسیار در راستای تغییر نرخ اما حاضر به انجام این امر نشد و همین امر باعث افزایش سطح زیاندهی شرکت‌های خودروساز در صورت‌های مالی منتشره در سامانه کدال شد.

نعمت ‌بخش گفت: یکی از دلایل ناراضی بودن سهامداران از کیفیت محصولات به بحث قیمت‌گذاری دستوری باز می‌گردد زیرا وقتی حدود ۵۰ هزار میلیارد به قطعه‌سازان بدهکار هستیم توان تولیدکننده در این حوزه کم می‌شود و بازدهی منفی خواهد داشت.

وی در ادامه بیان کرد: بارها به شورای رقابت اعلام شد، به خودروسازان اجازه داده شود به منظور خروج از زیان و ارتقا کیفیت خودرو خود قیمت را بر اساس ضوابط سازمان حمایت  مشخص کنند.

واقعی سازی صورت های مالی خودروسازان با تجدید ارزیابی دارایی‌ها

دبیر انجمن خودروسازان در پایان در خصوص اقدامات ایران خودرو و سایپا به منظور خروج از ماده ۱۴۱، اظهار کرد: تجدید ارزیابی دارایی‌ها یکی از مسیرهای مناسب برای خروج از زیان است زیرا سبب واقعی‌سازی صورت‌های مالی و بازسازی شرکت‌ها در جهت رشد اقتصادی می‌شود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.