×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, 5 اردیبهشت , 1403  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر

سهم ناچیز پژوهش در صورت‌‌های مالی اتاق‌ها؛ آنچه از صورت‌های مالی اتاق‌های بازرگانی کشور استنباط می‌شود این است که سهم تحقیق و توسعه در صورت‌‌های مالی اتاق‌ها ناچیز است.

به گزارش بازار اصناف آنلاین، نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران در چهل‌وچهارمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه در گزارش عملکرد کمیسیون‌های تخصصی اتاق تهران از ۵۱ هزار نفر – ساعت کار کارشناسی سخن به میان آمده بود، گفت: اگر عملکرد هیات نمایندگان را هم به این میزان کار کارشناسی اضافه کنیم، این ۵۱ هزار نفر – ساعت به دو برابر می‌رسد و چنانچه ارزش هر ساعت صرف شده را ۱۰۰ دلار در نظر بگیریم، اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران طی ۴ سال گذشته، به میزان ۱۰ میلیون دلار سرمایه انتزاعی خلق کرده‌اند.

سجاد غرقی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های اصلی هیات نمایندگان این اتاق بهبود فضای کسب‌وکار بوده است، ادامه داد: باید این پرسش را از خود بپرسیم که با وجود این میزان نفر-ساعت کار کارشناسی چه مسایلی را حل کرده و چه راهکارهایی را برای مسایل بخش خصوصی تولید کرده‌ایم.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در ادامه تصریح کرد: صورت‌های مالی هر سازمانی به عنوان شناسنامه آن شناخته می‌شود و آنچه از صورت‌های مالی اتاق‌های بازرگانی استنباط می‌شود، آن است که سهم تحقیق و توسعه در صورت‌‌های مالی اتاق‌ها ناچیز است.

غرقی سپس با ابراز امیدواری نسبت به اینکه اثرگذاری اتاق‌ها در دوره آتی هیات نمایندگان از لحاظ کمی قابل سنجش باشد، توضیح داد: اتاق‌های بازرگانی تاکنون نقش تریبون‌های آزاد بخش خصوصی را ایفا کرده‌اند که این رویه به شکل‌گیری استراتژی واحدی در بخش خصوصی منجر نشده است.

حتی عنوان پارلمان بخش‌خصوصی نیز برای اتاق‌ها کافی نیست و این نهاد باید رهبری شبکه تولید را ایفا کرده و برای مسایل آن راه حل ارائه کند.

ما در اتاق، میراث‌دار کسانی هستیم که نخستین تلاش آنها این بوده از موجودیت این نهاد صیانت کنند و آیندگان نیز باید به این مهم توجه نشان دهند.

وی بار دیگر تاکید کرد که سمت و سوی فعالیت‌ اتاق‌های بازرگانی باید به نحوی باشد که گزارش عملکرد و ارزش افزوده آن در دوره‌های بعدی به صورت ریالی و دلاری و با نتایج ملموس قابل ارائه باشد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.