×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, 8 اردیبهشت , 1403  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با موضوع «گذار به بانکداری هوشمند» به همت پژوهشکده پولی و بانکی و با هدف تبیین الزامات، ابعاد و آثار بانکداری هوشمند،تبیین کلان روندهای فناوری و نقش آن در تحقق بانکداری هوشمند، تبیین چگونگی ارزش آفرینی در صنعت بانکی در گذار به بانکداری هوشمند و تبیین ارزش های جدید پیشنهادی صنعت بانکی به مشتریان در مدل کسب و کار هوشمند بانکی با حضور مدیران ارشد بانک ها، کارشناسان و صاحب نظران این حوزه برگزار شد.

به گزارش بازار اصناف به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، مدیرعامل بانک ملی ایران در دهمین همایش بانکداری الکترونیک‌ و نظام های پرداخت با تاکید بر اینکه امروز نیازمند نگاهی متفاوت به بانکداری هستیم و این تغییر باید در قانونگذار نیز ایجاد شود، گفت: در حوزه پرداخت های دیجیتال و بانکداری باز به قوانین شفاف نیاز داریم و باید سیاست گذاری ها به شکل منسجم صورت پذیرد.

دکتر ابوالفضل نجارزاده در نشست تخصصی «انتظارات شبکه بانکی از بانک مرکزی» که با حضور مهران محرمیان معاون فناوری های نوین بانک مرکزی و مدیرعامل برخی بانک ها برگزار شد؛ به قدمت بانک ملی ایران اشاره کرد و اظهار داشت : بانک ملی ایران با توجه به حدود یک قرن فعالیت و تعداد بالای مشتریان و شعب ،  در راستای ایجاد تحول در نحوه ارایه انواع خدمات مختلف و  تنوع در سبد محصولات خود  به مشتریان گام بر می دارد.

وی افزود: امروز شاهد آن هستیم که برای مهاجرت از بانکداری سنتی به بانکداری دیجیتال مقاومت هایی وجود دارد؛  بنابراین برای پیشروی و ایجاد تحول در این مسیر باید از یک سو  به اصلاح ساختارها و به روزرسانی تجهیزات پرداخت و از سوی دیگر  به امر آموزش نیروی انسانی  نیز توجه ویژه ای داشت.

نجارزاده در پایان سخنان خود تصریح کرد: نمی توان با فرآیندها و نقش های گذشته، روند تغییر و تحولات را در نظام بانکداری پیاده سازی کرد؛ بنابراین بانک مرکزی باید در حوزه اخذ مجوزها و پشتیبانی سیستمی از این تغییرات، نظارت ویژه ای داشته باشد.

در ادامه این نشست  مهران محرمیان معاون فناوری های نوین بانک مرکزی نیز با بیان اینکه راهبردهای بانک ملی ایران در سایر بانک‌ها الگوبرداری و از سوی نظام بانکی دنبال می شود، گفت: بانک ملی ایران بزرگترین بانک کشور است و با داشتن بیشترین تعداد مشتریان در سیستم بانکی ، مسیر پیش روی نظام بانکی را  در کشور ترسیم می‌کند.

وی  در پایان سخنان خود اظهار کرد: بانکداری در شرایط جنگ اقتصادی امروز اقدامی بسیار سخت است و حضور ذی نفعان،  این شرایط را سخت تر می کند که امیدواریم این نشست بتواند کمی جریان گفت و گو را تغییر دهد.

گفتنی است، دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت با شعار گذار به بانکداری هوشمند امروز ۳۰ آبان ماه در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما به کار خود پایان داد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.