×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, 7 اردیبهشت , 1403  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

۵۰۰۰ میلیارد تومان تنها بخشی از درآمد دولت از دخانیات، میزان وصولی دولت فقط از محل حق انحصار و عوارض نخی کالای دخانی در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان اعلام شد.

به گزارش اتحادیه عطار: دیوان محاسبات کل کشور گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد در این گزارش میزان  وصولی دولت از محل مالیات و عوارض کالای دخانی با ارقام پیش بینی شده در بودجه کل کشور مقایسه شده است.

 بند ج  تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۰

وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است درآمدهای حاصل از صدور مجوز توزیع دخانیات و حق انحصار دریافتی بابت واردات و تولید محصولات دخانی طی سال ۱۴۰۰ را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور موضوع ردیف ۱۳۰۴۲۱ جدول شماره (۵) این قانون واریز کند.

 تفریغ بند (ج)

در راستای اجرای مفاد حکم این بند، وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۴۰۰ اقدام به وصول درآمدهای حاصل از صدور مجوزهای توزیع دخانیات و حق انحصار دریافتی بابت واردات محصولات دخانی و حقوق دولتی دریافتی بابت تولید محصولات دخانی، به شرح جدول شماره(۱) نموده است:

درآمدهای وصولی به حساب ردیف درآمدی ۱۳۰۴۲۱ با عنوان «درآمد وزارت صنعت، معدن و تجارت بابت حقوق انحصار و صدور مجوز توزیع محصولات دخانی» نزد خزانه داری کل کشور واریز شده است.

 بند ف تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۰

در اجرای ماده (۷۳) قانون برنامه شششم توسعه، از ابتدای سال ۱۴۰۰ به قیمت خرده فروشی هر نخ سیگار تولید داخل با نشان ایرانی مبلغ دویست و پنجاه (۲۵۰) ریال، تولید داخل با نشان (برند) بین المللی مبلغ پانصد (۵۰۰) ریال، هر نخ سیگار وارداتی مبلغ یک هزار و پانصد (۱۵۰۰)ریال و هر بسته پنجاه گرمی تبناکوی قلیان داخلی سی و سه هزار (۰۰۰/۳۳)ریال به عنوان مالیات و هر بسته پنجاه گرمی تنباکوی وارداتی یکصد هزار (۰۰۰/۱۰۰) ریال به عنوان حقوق ورودی اضافه میگردد.

 تفریغ بند (ف)

سازمان امور مالیاتی کشور، احکام مالیاتی قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور از جمله حکم موضوع این جزء را طی بخشنامه مورخ ۱۸/۰۱/۱۴۰۰ جهت اجرا به ادارات امور مالیاتی و واحدهای تابعه سازمان ابلاغ نموده است.

عملکرد این بند به شرح جدول شماره (۲) است.

جدول شماره (۱) (مبلغ به میلیون ریال)

جدول شماره (۲)  (مبلغ به میلیون ریال)

مبالغ وصولی در این گزارش صرفا مربوط به عوارض نخی سیگار و بستهای تنباکوی داخلی و وارداتی،حق انحصار و صدور مجوز توزیع است و علاوه بر این صنعت دخانیات عوارض تولید و مالیات ارزش افزوده هم در سال ۱۴۰۰ پرداخت نموده است که مبلغ  آن بیش از این ارقام است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.