×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, 30 فروردین , 1403  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

به گزارش اتحادیه عطار، الهام صادقی: اگرچه خوردن انواع زیادی از خوراکی ها فواید بسیار زیادی برای سلامت ما دارد، اما شاید جالب باشد که بدانید، هستند مواد غذایی حتی میوه هایی که نباید آنها را در زمان خاصی مصرف کرد. به طور نمونه برخی از این خوراکی ها را نباید پیش از رفتن به رختخواب در شب تناول کرد.

 

هندوانه و احتمال اختلال در دستگاه گوارش
به طور نمونه شاید جالب بسیاری از شما بدانید که هندوانه هرچند میوه جذاب و پر منفعتی برای بدن است، اما اگر شب هنگام آن را بخورید خواب آرام شما زایل می شود.
البته این را بگویم که این میوه ریزمغذی های زیادی دارد و در طول روز می تواند میان وعده ای سالم برای بدن ما باشد، ولی اگر شب آن را مصرف کنید.
به عبارتی جدا از اینکه شاید مجبور شوید به دفعات از خواب بیدار شوید، اما باید بدانید که به گفته متخصصان هندی این خوراکی خوش طعم کمی‌ اسیدی بوده ممکن است خوردن آن پیش از خواب موجب بروز اختلال در دستگاه گوارش شما شود.
پیامد این هم نیز کند شدن روند هضم غذا خواهد بود که به تبعات دیگری را نیز خود به همراه دارد.
پس توصیه ما به شما این بوده که این خوراکی را حدود ظهر مصرف کنید، یعنی زمانی که بیشترین تحرک و فعالیت را بدن تان دارد.
بد نیست این را هم بدانید که خوردن آن در شب هنگام می تواند موجبات ابتلای شما به سندروم روده تحریک پذیر را نیز رقم زند، همچنین دچار ناراحتی معده شود.
البته این همه ماجرا نیست و ممکن است با توجه به میزان قابل توجه قند هندوانه شرایط را برای افزایش وزن شما فراهم آورد. از دیگر مواردی که در این زمینه یاد شده می توان به امکان دچار شدن به اسهال حتی یبوست اشاره کرد.

 

شب ها کرفس ريال سیر و شکلات نخورید
علاوه براین نباید فراموش کنید که کرفس هم به دلیل ادرار آور بودن خواب آرام شما را مختل خواهد کرد، ضمن اینکه سیر نیز خوراکی است که بهتر است شب هنگام از خوردنش خودداری کنید، زیرا موجب تحریک معده و رفلکس‌ در دستگاه گوارش خواهد شد.

 

مثال دیگر در این زمینه مربوط به انواع شکلات و قهوه است.
یادتان باشد شکلات حاوی مقادیر زیادی کافئین بوده و پیامدهای خود را دارد که آشناترین آنها بروز بی خوابی است.
یادتان باشد کافئین ضربان قلب را افزایش می دهد که این امر اختلا در خواب را به همراه خواهد داشت. علاوه براین تئوبرومین شکلات هم اثر قابل توجهی بر خواب تان دارد. نوشیدنی های انرژی هم مثال دیگری در این زمینه به شمار می رود.
الکل هم از جمله نوشیدنی های مضر برای انسان بوده و مصرف آن پیش از خواب موجب بروز اختلال در سیستم عصبی و در نهایت کم خوابی می شود.

غذاهای تند و چرب ممنوع
این را هم بدانید که اگر علاقه دارید شب هنگام و قبل از خواب
اقدام به خوردن غذاهای تند حتی میوه های خشک تاثیر کنید باید انتظار این را داشته باشید که خیلی دیر خواب تان برده و فردا صبح نیز به سختی از خواب بیدار شوید.
به این فهرست غذاهای چرب را نیز اضافه کنید. چرا که دستگاه گوارش بدن شما وقتی چنین غذاهایی را می خورید، فعالیت زیادی خواهند داشت و به این ترتیب خواب راحت شما نیز بر باد می رود.
توصیه بعدی ما به شما این بوده که گوشت قرمز اگرچه لذیذ بوده و سرشار از پروتئین و چربی است، اما پروتئین و چربی نیاز به زمان زیادی دارد تا دستگاه گوارش شما بتواند آن را جذب کند.
بنابراین فعالیت زیاد دستگاه گوارش موجب می شود تا خواب شما عمیق نشود. پس این موضوع را نیز جدی بگیرید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.