×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, 8 اردیبهشت , 1403  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

جنگل‌کاری؛ اقدامی زیرساختی برای امنیت زیستی کشور، رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، جنگل‌کاری و ایجاد فضای سبز را امری حیاتی و ضروری برشمرد و گفت: کاشت درخت اقدامی زیرساختی برای امنیت زیستی کشور است.

به گزارش بازار اصناف آنلاین به نقل از سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، عباسعلی نوبخت در پنجاه و هشتمین جلسه ستاد مردمی کاشت یک میلیارد درخت که به ارائه گزارش عملکرد از سوی تعدادی از ادارات کل منابع طبیعی استان‌ها اختصاص داشت، خاطرنشان کرد: طرح کاشت یک میلیارد درخت یک طرح اجتماعی و مردمی است و در این راستا شرکت‌ها، موسسات و افراد خیر در استان‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند که امکانات و فضا در اختیارشان قرار گیرد تا برحسب مسوولیت اجتماعی اقدام به درختکاری کنند، از این رو منابع طبیعی در استان‌ها باید از این ظرفیت استفاده کرده و زمینه همکاری و مشارکت را برای این موسسات و نهادها فراهم کند.

وی تاکید کرد: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تاکنون تفاهم‌نامه‌های همکاری قابل توجهی با دستگاه‌های مختلف در سطح ستاد سازمان منعقد شده و در متن هریک از تفاهم‌نامه‌ها تکالیفی برای دستگاه‌ها تعیین شده است، این تفاهم‌نامه‌ها باید در سطح استان‌ها همانند ستاد پیگیری و نظارت شود.

نوبخت با اشاره به این که فرصت درختکاری با توجه به شرایط اقلیمی کوتاه است و نباید موقعیت‌ها به راحتی از دست برود از مدیران منابع طبیعی استان‌ها خواست بر اجرای درست این طرح نظارت کرده و براساس تفاهم‌نامه‌های مشترک همکاری با سازمان‌ها و نهادها بویژه با بسیج سازندگی و حوزه‌های علمیه همکاری‌های لازم را داشته باشند.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بخش قابل توجهی از اقدامات طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را فرهنگ‌سازی و ترویج این طرح در بین جامعه و افکار عمومی دانست و یادآوری کرد؛ روحانیون می‌توانند از طریق تریبون‌هایی که دارند در این طرح تاثیرگذار باشند.

گفتنی است؛ در این نشست، منابع طبیعی استان‌های یزد، اردبیل، مازندران (نوشهر)، اصفهان، جنوب کرمان، بوشهر و خراسان رضوی در خصوص آماده‌سازی عرصه برای حفر چاله و کاشت درخت گزارش‌هایی ارائه کردند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.