×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, 9 اردیبهشت , 1403  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 8 خبر

نخستین رویداد رسانه‌ای «جام رسانه امید» در فارس در دوم دی ماه با حضور ۱۵ تیم، در پارک علم و فناوری برگزار شد، این رویداد رسانه‌ای با محورهای جهاد تبیین، جهاد خدمت و جهاد امید آفرین برگزار شد و شاخص‌های ارزیابی آن شامل حجم و تعداد انتشار، کیفیت و محتوا، تعداد بازدید، تعداد اشتراک گذاری محتوا، میزان بازخورد و عکس‌العمل مخاطب است، ایده پردازی، گزارش مکتوب، خبری، تحلیلی و تحقیقی، یادداشت و سرمقاله، پادکست، تیتر، عکس، پوستر و اینفوگرافی، کلیپ موبایلی قالب‌های مسابقه در این رویداد رسانه‌ای بود که تیم های رسانه بعد از تولید محتوا می توانند آثار تولیدی خود را در رسانه‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند تا مورد ارزیابی قرار گیرد.

*معرفی ظرفیت‌های مغفول مانده گامی در جهت امیدآفرینی
به گزارش بازار اصنافبه نقل از شهرمردم: فرخنده آشوری/ علیرضا پرنیان، خبرنگار و فعال رسانه ای در حاشیه رویداد جام رسانه امید، با تاکید بر اینکه رسانه باید به سمت امیدآفرینی حرکت کند، گفت: قطعا در جامعه اتفاقات ناامید کننده ای رخ می دهد، اما وظیفه رسانه این است که به سمت امیدآفرینی در جامعه حرکت کند، این امیدآفرینی می تواند سبب شناخت ظرفیت های ویژه ای که در کشور مغفول مانده، شود، از همین جهت است که کار رسانه در حوزه امیدآفرینی، حائز اهمیت است.
وی، با بیان اینکه در فارس ظرفیت های ناشناخته ای وجود دارد، متذکر شد: فعال رسانه ای وظیفه دارد به ظرفیت های مغفول مانده بپردازد، تا گام موثری در پیشرفت استان شکل بگیرد، استان فارس نیازمند توسعه است، بنابراین خبرنگار و رسانه باید در این مسیر تلاش کند و ظرفیت هایی را که از دید مردم پنهان مانده، نمایان کند.
پرنیان، تاکید کرد: رسانه باید با نگاه تیزبینانه، به سمتی حرکت کند که این ظرفیت ها کشف شوند، ظرفیت شرکت های دانش بنیان از این نمونه است که می تواند در توسعه استان موثر باشد، همانطور که می دانید فارس متکی بر حوزه کشاورزی است که اگر این حوزه از تولیدات شرکت های دانش بنیان استفاده کند، شاهد رشد خواهد بود.

*محصولات تولیدی دانش بنیان ها به مصرف کنندگان معرفی شود
سرهنگ قاسم علی پور نیز در حاشیه این مراسم، با بیان اینکه طراز شرکت های دانش بنیان از سطح منطقه بالاتر است، گفت: خیلی ها محصولات شرکت های دانش بنیان داخلی را نمی شناسند و از طریق واردات، نیاز خود را برطرف می کنند که باید این شرکت ها معرفی شوند، خیلی ها به این محصولات نیاز دارند، اما اطلاعی ندارند، امیدواریم رسانه بتواند به صورت تخصصی، صدای شرکت های دانش بنیان باشند تا سه قشر سرمایه گذار، تصمیم گیر و جوانان جویای کار، بدانند از این مسیر می توان کسب و کار راه اندازی کرد، وظیفه این اطلاع رسانی‌ها بر عهده رسانه است.
وی، افزود: احساس «فقر و مشکلات» در جامعه، زیاد است وگرنه مشکلات اقتصادی به این بزرگی نیست، مشکلات فقط از طریق ادارات و نهادهای دولتی حل نمی شود، حلقه های میانی، همین شرکت ها، رسانه ها و مردم هستند که با همکاری، اتفاقات زیادی می افتد، خیلی از شرکت های دانش بنیان نسبت به ده سال گذشته رشد زیادی داشتند، رسانه باید صدای شرکت های دانش بنیان باشند تا اتفاقات خوبی رقم بخورد.
علی پور، با بیان اینکه گاهی محصول می تواند محصول مصرفی مانند یک فیلتر باشد که مصرف کنندگان می توانند از نمونه داخلی تولید شده، توسط شرکت های دانش بنیان استفاده کنند، و این سبب رونق این کسب و کارها می شود بنابراین موقع تهیه یک محصول، اول باید جستجو کرد و دید که آیا نمونه این محصول در استان تولید شده است یا نه و بعد اقدام به خرید کنند.
این مقام مسئول، با بیان اینکه سطح مطالبات شرکت های دانش بنیان بالا نیست و به راحتی قابل حل است، افزود: مسئله ما از طریق دولت ها، حل نمی شود، باید به سمت خصوصی سازی رفت، باید نیازها را از این طریق حل کرد، نیاز مردم و عرضه کننده، اگر به هم نزدیک شود، مشکلات حل می شود.

*جام رسانه امید سالانه برگزار می شود
هادی رضایی، رییس بسیج رسانه فارس نیز به روزنامه شهر مردم، با بیان اینکه هدف از برگزاری جام رسانه فارس، انتشار اخبار امیدآفرین و نشاط آور در جامعه برای مقابله با تزریق ناامیدی در جامعه توسط دشمن، برگزار شده است، گفت: اهالی رسانه، در انتشار امید در جامعه به عنوان زبان گویای مردم، نقشی در امیدآفرینی دارند و این رویداد برای نخستین بار در فارس برگزار شده و دبیرخانه دائمی آن، در بسیج رسانه تشکیل شده و سالانه برگزار خواهد شد.
وی، با بیان اینکه در این رویداد ۱۵ تیم رسانه از رسانه های مختلف با محوریت شرکت های دانش بنیان با هم به رقابت خواهد پرداخت، عنوان کرد: برگزیدگان این رویداد، بعد از ارزیابی به رویداد ملی در کشور معرفی می شوند، این رویداد در دو مرحله حضوری، تولید محتوا و انتشار برگزار می شود.
رییس بسیج رسانه فارس، ادامه داد: تلاش دشمن، ناامید سازی یک ملت نسبت به آرمان و آینده خود است، باید پذیرفت ما در این چند دهه، بجای پرداختن به دستاوردها به مشکلات پرداختیم، بنابراین امروز که دشمن با هدف ناامیدی، کار رسانه ای می کند، ما باید خط تولید اخبار خوب را راه اندازی کنیم که این جام رسانه، می تواند با انعکاس دستاوردها و کارهای خوب شرکت های دانش بنیان با نگاه به آینده با وجود تمام اخبار منفی و تحریم، سبب امید در جامعه شود.

*تلاش برای راه اندازی بزرگترین شبکه حل مسئله علمی در فارس
میکائیلی، رییس سازمان بسیج علمی سپاه فجر نیز در حاشیه این رویداد به ما، گفت: مردمی کردن حوزه دانش بنیان یکی از اهداف ما در نقشه جامع علمی استان است که بتوان حوزه های دانش بنیان ها و فناوری را با نگاه گفتمان سازی به مردم معرفی کنیم که این رویداد در راستای تحقق این هدف، کمک کننده است.
وی، با بیان اینکه اگر بتوانیم با نگاه خلاقانه در حوزه رسانه به معرفی تولیدات شرکت های دانش بنیان بپردازیم، گام گسترده ای در توسعه نگاه اجتماعی مردم خواهیم داشت، تصریح کرد: این رویدادها می تواند، سبب امیدآفرینی و نشاط در جامعه شود و یک نگاه امیدآفرینی در حوزه علم و صنعت ایجاد خواهد شد، خیلی از دانشجویان بعد از اتمام تحصیلات اخبار را رصد می کند که اگر از وجود این شرکت ها آگاه باشند، همکاری می کنند و این اثربخشی زیادی در توسعه دارد.
میکائیلی، خاطرنشان کرد: یکی از نگاه های ما در بسیج علمی راه اندازی بزرگترین شبکه حل مسئله علمی استان فارس است، شرکت هایی که بتوانند نیاز فناورانه روز را داشته باشند و مسائل استانی را با تعاریف پروژه های مختلفی حل کنند، بنابراین اگر محصولی را تولید کنند سپاه فجر با نگاه حمایتی آنها را خواهد دید و امیدواریم مسئولان نیز نگاه ویژه ای به این رویدادها و شرکت ها داشته باشند تا بتوانیم از آنها همه جانبه حمایت کنیم.

*محصول تولیدی داخلی در زمینه فروش نیاز به حمایت دارد
یکی از فعالان حوزه فناوری در حاشیه این رویداد، در گفتگو با روزنامه شهر مردم، اظهار کرد: یکی از باکیفیت ترین محصولات کشور و حتی دنیا را تولید کردیم، جزو پنج تولید کننده اول در تولید گرافن و گرافن اکساید هستیم، ما محصولی با تمام استانداردها و کیفیت تولید کردیم، همه ما را تشویق می کنند، اما محصول مشابه خارجی تولیدی ما در حال واردات است و یک سال و نیم است که محصول ما، در کمد خاک می خورد و فروشی نداریم.
وی، ابراز کرد: ما هفته ای ۲۰ کیلوگرم تولید داریم و با توجه به اینکه سیستم را خود ما طراحی کردیم، امکان افزایش این ظرفیت تا ۱۰۰ کیلوگرم در هفته وجود دارد، بنابراین با اضافه کردن یک راکتور با دانش خود، به راحتی می توانیم ظرفیت تولید را افزایش دهیم، ما محکوم به کار کردن و پیشرفت کردن هستیم، درست است که کسی محصول ما را نخریده، اما تکنولوژی را ارتقا دادیم تا بتوانیم در فضای کوچکتر و قابل حمل، ظرفیت تولید را افزایش دهیم.

*ارزآوری و جلوگیری از خروج ارز نتیجه توسعه شرکت های دانش بنیان
محمد منفرد، مدیرعامل شرکت رایان انرژی حکمت پارس نیز به خبرنگار ما، گفت: تولید کننده سیستم های جرقه زن و ادوات احتراقی صنعتی است و ۹ سال قبل، شرکت تاسیس شده و ۶۰ نوع محصول متفاوت در زمینه احتراق و سیستم جرقه زن در این شرکت، تولید می شود.
وی افزود: در این شرکت به صورت مستقیم، برای ۳۰ نفر به صورت تمام وقت اشتغال ایجاد شده است، تاکنون موفق به رفع تعداد زیادی از نیازهای نفت و گاز و پتروشیمی شدیم، همچنین تیم مدیریت در حال رشد است تا بتواند نیازهای بیشتری را رفع کند.
به گفته منفرد، عمده محصولات تولیدی این شرکت توسط شرکت های خیلی کمی در دنیا تولید می شود که با توجه به تحریم کشور، واردات نمونه خارجی کار سختی است و در صورت تامین، هزینه بالایی دارد.
وی متذکر شد: ما توانستیم از خروج مقدار قابل توجهی ارز، جلوگیری کنیم و برای توسعه صادرات بر روی بازار در حال مطالعه هستیم تا در حوزه خلیج فارس و روسیه بازارهای هدف را شناسایی و محصولات را به آنها بفروشیم و ارزآوری داشته باشیم و در چندین نمایشگاه خارجی تاکنون با این هدف شرکت کردیم.

*میتره موفق به مصادره بازار
شعله، مدیرعامل شرکت پژوهش صنعتی آبریزان نیز در گفتگو با خبرنگار روزنامه شهر مردم، با بیان اینکه این شرکت در سال ۸۸ به تجاری سازی رسیده است، گفت: این شرکت، مفتخر به تولید محصولات ویژه است که علاوه بر رسوب بردار بودن، ضد خوردگی نیز هستند و برخلاف مواد رسوب بردار دیگر که اسیدی یا قلیایی هستند، ماده رضوی بردار تولیدی ما، با نام تجاری میتره بدون ایجاد فضای اسیدی یا قلیایی، رسوب برداری را انجام می دهد و این مایع مختلف علاوه بر صنایع سبک و ساختمان های بزرگ مثل وزارت خانه ها، برج میلاد و مصلی تهران و غیره، صنایع سنگین مثل نیروگاه ها، پتروشیمی ها، فولاد و غیره از مصرف کنندگان محصولات ما هستند و از نمونه خارجی آن استفاده نمی کنند.
وی با بیان اینکه این ماده، آب خورندگی دارد، افزود: در مورد صنعت که آب وظیفه خنک کنندگی و گرم کنندگی مبدل ها در مسیر مختلف را دارد و این تبادل حرارت با توجه به املاح موجود در آب و در نتیجه چسبیدن املاح به سیستم ها، سبب ایجاد رسوب و خورندگی می شود که با استفاده از ماده تولیدی شرکت ما، دیگر شاهد ایجاد رسوب و خورندگی نخواهیم بود و این سبب صرفه جویی میلیاردها تومان می شود.
شعله ادامه داد: این مواد رسوب بردار عمدتا از خارج از کشور وارد می شد اما با وجود محصول ما، دیگر شاهد واردات این محصولات نیستیم و همچنین شاهد ایجاد مشکلات ناشی از محصولات خارجی نیستیم.

*مجوز واردات راحت تر از مجوز تولید صادر می شود
فرح بخش، مدیرعامل شرکت دانش بنیان کشاورزی نیز به ما گفت: این شرکت در حوزه تولید کودهای و سموم و گیاهان دارویی فعالیت می کند، یعنی ما هم برای تغذیه گیاه و هم برای آفات گیاهان، محصولات تولید می کنیم، کاری که ما انجام می دهیم از کف باغ انجام می شود و برای چالش های واقعی حوزه کشاورزی با الهام گرفتن از طبیعت، محصول تولید می کنیم، محصولات کاملا گیاهی و سازگار با محیط زیست هستند که سبب احیای خاک هم می شود.
وی افزود: محصول ما با هزینه خیلی گزاف، تحقیقات و توسعه تولید می شود و در دنیا جدید است و بعضی از آنها در دنیا وجود ندارد، مشکل اساسی ما سیستم واردات است، وقتی یک شرکت یک کارتن محصول مشابه محصول من وارد کند، گرفتن مجوز آن راحت است، اما به ما اجازه تحقیق و توسعه می دهند، شرکت ما دانش بنیان است و اجازه دفاع از محصول به ما داده نمی شود، وارد کننده هزینه ندارد و روند کار من قابل محاسبه است اما وارد کننده بدون هیچ هزینه مازادی محصول را وارد کرده و سود می برد.

به گزارش روزنامه شهر مردم، جام رسانه امید با حوزه متفاوتی در فارس برگزار شدو این می تواند مقدمه ای برای تخصصی سازی حوزه رسانه در بخش های مختلف شود و تخصصی سازی حوزه رسانه، قطعا نقش بسزایی در توسعه جامعه و امیدآفرینی اجتماعی دارد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.