×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, 9 اردیبهشت , 1403  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر

توزیع آرد به ۸۲ هزار نانوایی، همزمان با هفته پدافند غیرعامل، مراسم نکوداشت این هفته با ارائه گزارش اقدامات شرکت بازرگانی دولتی ایران در این حوزه و تقدیر از عملکرد ادارات کل استانی و واحدهای ستادی که بهترین عملکرد را در اجرای برنامه‌ها و انجام مأموریت‌های مربوط به پدافند غیرعامل داشتند، روز گذشته در مرکز پژوهش‌های غلات این شرکت برگزار شد.

به گزارش بازار اصناف ‌آنلاین به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدأ)؛ در این مراسم، مشاور معاون وزیر و مدیر کل حراست مرکزی این شرکت با اعلام اینکه مجموعه شرکت بازرگانی دولتی ایران، نقش مهمی در برقراری امنیت غذایی کشور ایفا می‌کند، گفت: تأمین غذای مردم از محورهای مهم امنیت پایدار است و حوزه کالاهای اساسی، حوزه‌ای است که با سفره خانواده‌ها ارتباط مستقیم دارد و هرگونه اخلال در آن، می‌تواند معیشت مردم را به مخاطره بیندازد.

مراکز ذخیره‌سازی کالاهای اساسی ایمن سازی و استحکام بخشی شده‌اند

مهدی خواجوی با تبیین و تشریح اقدامات و برنامه‌های کمیته پدافند غیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: در سال گذشته و نیمه نخست سال جاری برای تأمین، ذخیره‌سازی و توزیع کالاهای اساسی، برنامه‌ها و اقدامات مهمی با رویکرد پدافند غیرعامل اجرا شد، ضمن اینکه تهیه و تدوین سند جامع پدافند غیرعامل در حوزه کالاهای اساسی از طریق تشکیل کارگروهی متشکل از افراد با تجربه و صاحب‌نظر در این حوزه را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی دو مأموریت اصلی این شرکت را تهیه، تأمین و ذخیره‌سازی کالای اساسی و ایجاد بسترها و مکان‌های استاندارد به این منظور برشمرد و گفت: با توجه به قدمت بالای بسیاری از مراکز ذخیره‌سازی، نسبت به ایمن‌سازی و استحکام‌بخشی به امکانات و تأسیسات مربوطه و تقویت مراکز مذکور اقدام شده است.

دبیر کمیته پدافند غیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، برنامه‌ریزی برای پایدارسازی تأمین و ذخیره کالاهای اساسی، بازسازی و اصلاح نواقص موجود، توجه و تمرکز نسبت به مسائل سایبری، مدیریت دقیق و صحیح آمار و اطلاعات و ارتقای سطح دانش همکاران برای نگهداری مناسب کالاها را از دیگر اقدامات انجام شده، برشمرد و خاطرنشان کرد: برای افزایش زیرساخت‌های ذخیره‌سازی روغن، مخازنی به ظرفیت ۱۰۰ هزار تُن در استان‌های تهران و البرز در دست ساخت است.

میانگین مصرف روزانه نان هر ایرانی ۳۲۰ گرم است

بر اساس این گزارش، عضو هیئت مدیره و معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز در این مراسم با اعلام اینکه مصرف نان برای هر نفر در کشورمان به طور میانگین ۳۲۰ گرم در روز است، گفت: نان به طور متوسط ۴۰ درصد از انرژی روزانه مورد نیاز مردم را تأمین می‌کند که این امر، نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه گندم به عنوان ضروری‌ترین کالای اساسی است.

حیدرعلی نصر با تأکید بر اینکه شرکت بازگانی دولتی ایران، علاوه بر مدیریت خرید گندم، تصدی تأمین سایر کالاهای اساسی شامل برنج، روغن و شکر مورد نیاز کشور را نیز بر عهده دارد ، افزود: این شرکت برای مدیریت خرید، حمل و نقل، توزیع و ذخیره‌سازی کالاهای اساسی، حجم بسیار بزرگی از عملیات را تدارک دیده و اجرا می‌کند تا کالاهای ضروری، به موقع در اقصی نقاط کشور توزیع شده و در اختیار مردم قرار ‌گیرند.

وی با اعلام اینکه گندم با قیمت تضمینی هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان و با هزینه تبعی ۵۰۰ تومان برای هر کیلوگرم از کشاورزان سراسر کشور خریداری شده است، گفت: گندم‌های خریداری شده با صرف یارانه‌ای بسیار سنگین با قیمت هر کیلوگرم ۶۶۵ تومان برای تولید آرد یارانه به فروش می‌رسد و هر کیلوگرم آرد با قیمت ۸۵۰ تومان برای مصارف نانوایی‌ها تأمین می‌شود و در واقع دولت، سالیانه بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه برای تأمین گندم مورد نیاز کشور پرداخت می‌کند.

گندم هیچ کشاورزی روی دستش نمانده است

نصر همچنین با تشریح فعالیت‌های زنجیره گندم، آرد و نان کشور توضیح داد: در زنجیره تأمین گندم کشور، ۷۲۰ هزار کشاورز محصول خود را به بیش از ۱۱۰۰ مرکز خرید این محصول تحویل دادند که سهم هر کشاورز به طور متوسط بیش از ۱۴ تُن گندم بود و در طول فصلِ خرید، هیچ کشاورزی نداریم که محصولش رویِ دستش مانده و مؤفق به فروش محصول خود نشده باشد.

وی از ارسال گندم خریداری شده برای استحصال آرد به ۴۰۰ کارخانه آردسازی در سراسر کشور خبر داد و گفت: پس از تولید آرد، این فرآورده پُرمصرف توسط شبکه گسترده حمل و نقل به ۸۲ هزار واحد نانوایی در اقصی نقاط کشور ارسال می‌شود تا نانوایی‌ها بدون هیچ‌گونه کمبودی از موجودی آرد مورد نیاز، از تولید پایدار نان برخوردار باشند.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران، اهمیت و ضرورت توسعه حمل و نقل ریلی و سرمایه‌گذاری برای توسعه زیرساخت‌های ریل‌پایه را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری، ۲۵ میلیون تُن کالای اساسی برای مصارف کشور، تأمین و توزیع شده و به عبارتی، روزانه ۷۰ هزار تُن کالا از طریق ۳ هزار دستگاه وسیله نقلیه سنگین از مبادی تأمین، تولید و ذخیره‌سازی به مقاصد مورد نظر ارسال شده تا به دست مصرف‌کنندگان برسد.

قصد دشمن هدف قرار دادن امنیت غذایی و سفره خانواده‌هاست

این گزارش می‌افزاید، علی‌محمد لطیفی، معاون امور سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این مراسم که دانایی‌فر، مدیرکل کشاورزی و منابع طبیعی این سازمان نیز در آن حضور داست، با اعلام اینکه پدافند غیرعامل، چشم بینا، دیده‌بان آگاه و سپر محکمی در برابر انواع تهدیدات داخلی و خارجی است، گفت: مصون‌سازی و کاهش آسیب‌پذیری امکانات و تأسیسات موجود می‌تواند سطح تاب‌آوری کشور را ارتقاء دهد و در برابر تهدیدات احتمالی مقابله کند.

لطیفی شیوه‌های تهاجم دشمنان را پیچیده و دقیق دانست و با تأکید بر اینکه باید به همان نسبت با دقت و پیچیدگی خاص با این شیوه‌ها برخورد کنیم تا بتوانیم از تهدیدات همه جانبه دشمنان در امان و مصون باشیم، افزود: به این منظور، لازم است مدیران ارشد، اهمیت و حساسیت پدافند غیرعامل را دریافته و راهکارهای اجرایی و عملیاتی در این حوزه را به کار ببندند.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور در خاتمه یکی از حربه‌های دشمنان برای پایین آوردن تاب‌آوری جامعه را تأثیرگذاری بر امنیت غذایی مردم دانست و خاطرنشان کرد: دشمن درصدد است تا با هدف قرار دادن امنیت غذایی کشور که با سفره خانواده‌ها ارتباط مستقیم دارد به اهداف و نیات شوم خود در تحریم ناجوانمردانه کشور به منظور تحت فشار قرار دادن مردم بزرگ ایران، دست یابد.

گفتنی است، در پایان این مراسم، لوح تقدیر با امضای سیدسعید راد، معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران به برگزیدگان ستادی و استانی این شرکت که بیشترین هماهنگی و همکاری را در اجرای سیاست‌ها و انجام مأموریت‌های محوله در حوزه پدافند غیرعامل داشتند، اعطا شد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.