×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, 4 اردیبهشت , 1403  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر

تغییر الگوی کشت اقدامی موثر در مدیریت منابع آبی، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: سطح زیر کشت گندم امسال در سراسر کشور به پنج میلیون و ۹۰۰ هکتار رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار اصناف آنلاین به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا مهاجر در بازدید از مزارع گندم شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: سطح زیر کشت گندم امسال در سراسر کشور به پنج میلیون و ۹۰۰ هکتار رسید.

وی افزود: یک میلیون و ۹۰۰ هکتار از مجموع سطح گندم‌های کشت شده در کشور از نوع آبی با وضعیت بسیار مطلوب است.

وی با اشاره به وضعیت کشت گندم در سیستان و بلوچستان گفت: با اقدامات مطلوب صورت گرفته بیش از ۳۰ هزار هکتار از مزارع این استان به کشت این محصول استراتژیک اختصاص دارد که مشارکت خوب کشاورزان این استان در مبارزه با آفات سبب شده در کنار افزایش سطح، شاهد تولید محصول باکیفیت نیز باشیم.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که مصرف مناسب کود شیمیایی ضامن سلامت محصولات کشاورزی و حفظ کیفیت و حاصلخیزی خاک است، اظهار داشت: تغذیه مناسب مزارع اصلی‌ترین مسئله مدیریت مزرعه در مرحله داشت است و اگر در این مرحله مزارع خوب تغذیه نشوند و از کود مناسب و کافی استفاده نشود، مزرعه در مرحله برداشت عملکرد مناسبی نخواهند داشت.

وی تاکید کرد: استفاده مناسب از کودهای‌ شیمیایی‌ علاوه‌ بر جلوگیری از خسارت مالی و آلودگی ‌منابع‌ آب و خاک، سبب افزایش تولید محصولات‌ کشاورزی‌ نیز می‌شود.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، در حاشیه بازدید از اراضی کشاورزی شهرستان بمپور نیز، اجرای طرح الگوی کشت در بخش کشاورزی را اقدامی موثر در مدیریت بهینه مصرف آب و جلوگیری از هدررفت آن برشمرد.

وی افزود: موضوع تغییر الگوی کشت به دلیل تنش‌های محیطی و کمبود منابع آبی اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که با تحقق آن علاوه بر تامین نیاز کشور به محصولات ضروری با افزایش بهره‌وری در تولید شاهد کسب درآمد بیشتر برای کشاورزان خواهیم بود.

مهاجر با بیان اینکه کشت قراردادی از جمله برنامه‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی است گفت: کشت قراردادی با توسعه سطح محصولات ضروری کشاورزی نظیر گندم و افزایش رضایت کشاورزان سبب آسیب کمتر به فعالان این بخش می‌شود.

وی تصریح کرد: تمام تلاش وزارت جهاد کشاورزی بر این است همزمان با تحقق کشت قراردادی، نهاده‌ها به موقع در اختیار کشاورزان قرار گیرد تا این امر تضمینی برای خرید محصول از آنان باشد.

کشت قراردادی از جمله برنامه‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی

کشت قراردادی از جمله برنامه‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی

علیرضا مهاجر در بازدید از مزارع گندم شهرستان ایرانشهر

علیرضا مهاجر در بازدید از مزارع گندم شهرستان ایرانشهر

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.