×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, 30 فروردین , 1403  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

تدوین ۳۴ برنامه راهبردی از سوی یونسکو در حوزه مدیریت آب‌، نماینده یونسکو در سیزدهمین اجلاس شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری، گفت: یونسکو در حوزه مدیریت آب‌ اولویت‌های خود را مشخص کرده که همه اینها با هم در ارتباط هستند، همچنین برنامه راهبردی اتخاذ و ۳۴ برنامه در چارچوب آن تعیین شده است.

به گزارش بازار اصناف آنلاین به نقل از فارس، سیزدهمین نشست شورای حکام آب به ریاست ایران امروز در تهران شروع به کار کرد، محرابیان، وزیر نیرو کشورمان اولین سخنران این اجلاس بود.

در این اجلاس‌ «ابو امانی»، نماینده یونسکو در سیزدهمین اجلاس شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری، اظهار داشت: یونسکو حوزه‌های اولویتی خود را مشخص کرده که همه اینها با هم در ارتباط هستند. همچنین برنامه راهبردی اتخاذ و ۳۴ برنامه در چارچوب آن تعیین شده است.

وی ادامه داد: باید همه تغییرات اقلیمی را مهار کرده و سازگاری ایجاد و همه مسایل مرتبط را سازماندهی کنیم. لازم است فناوری‌های جدید مانند کنترل از راه دور و دیگر فناوری‌ها مورد استفاده قرار گیرند تا درک بهتری از علوم آبشناسی داشته باشیم.

ابو امانی تاکید کرد: لازم است آلودگی هوا، خشکسالی و دیگر موارد را بررسی کرده و به شکل جامع جلو برویم. اعضای شورا باید با هم همکاری کرده و اطلاعات خود را در خصوص مدیریت آب هم‌رسانی کنند.

نماینده یونسکو با بیان اینکه‌ حکمرانی آب باید بر اساس علم و سازگاری و ایجاد تاب آوری در برابر تغییرات اقلیمی پیش برود، گفت: برخی فعالیت‌ها مستقیما به مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری مرتبط است و باید تشریک مساعی کنیم. این مرکز در سطح جهانی می‌تواند کمک کند به ویژه باید بخشی از گروه کاری آن باشیم.

ابو امانی با بیان اینکه این مرکز می‌تواند دست کم در حوزه کارگروه آب و محیط زیست ایفای نقش کند و در منطقه بازیگر کلیدی باشد، گفت: کشورهای عضو می‌توانند با همکاری همدیگر چالش‌ها را شناسایی و منابع ارزشمند آب را حفظ کنند.

وزیر منابع آبی عراق: کشور عراق با خشکسالی مواجه است

پس از نماینده یونسکو، عون ذیاب، وزیر منابع آبی عراق در سیزدهمین اجلاس شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری با بیان اینکه آب عنصر اساسی برای زندگی انسان است و استمرار و پیشبرد اهداف آن از مسائل مهم برای کشور و دولت‌ها است، اظهار داشت: روش استفاده از آب و فراهم کردم آن برای مردم بسیار مهم است.

وی افزود: منطقه ما با خشکسالی مواجه است اگر مردم روش درستی از آموزش داشته باشند در اداره مدیریت منابع و پیشبرد توسعه کشورها مهم است.

وزیر منابع آبی عراق با اشاره به چالش های آبی کشورهای منطقه گفت: در کشور ما دو رود ‌دجله و فرات جاری است که در سال‌های اخیر منابع کمی از آن به ما می رسد و با خشکسالی بخصوص در مناطق شهری روبرو‌ هستیم.

وی با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم برای استفاده بهینه از آب با همسایگان هماهنگ باشیم، بیان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر چالش زیادی در حوزه منابع آبی داشتیم.

ذیاب با بیان اینکه تامین آب بسیار مهم است، افزود: باید رودخانه‌های موجود در منطقه جاری شود تا بهینه مورد استفاده قرار گیرد‌ و باید در رودخانه‌های مشترک مقررات قانونی بکار گرفته شود.

دبیر کل اکو‌: بر بهینه‌سازی و بهره‌وری آب تاکید داریم

در ادامه این نشست، خسرو ناظری در سیزدهمین اجلاس شورای حکام مرکز منطقه ای مدیریت آب شهری با بیان اینکه مدیریت پایدار آب امری ضروری است، اظهار داشت: با توجه به حساسیت مسئله آب و همچنین چالش‌های ایجاد شده بواسطه تغییرات اقلیم همکاری بین کشورها باید افزایش یابد، در این زمینه اکو همکاری خوبی داشته و آمادگی دارد که با تمامی کشورهای عضو اکو همکاری داشته باشد.

دبیر کل اکو‌ افزود: کشورهای عضو اکو ۸ میلیون کیلومتر مساحت و نیم میلیارد نفر جمعیت را در خود جای داده اند‌، هدف این است که محیطی فراهم شود که منجر به رفاه و شکوفایی اقتصادی کشورها شود.

دبیر کل اکو‌ با بیان اینکه ما بر بهینه سازی منابع طبیعی تاکید داریم، گفت: ما همچنین بر استفاده بهینه و بهره وری آب کشاورزی تاکید داریم.

وی با بیان اینکه ما تا ۲۰۲۵ میلادی در چارچوب اهداف توسعه سازمان ملل در حوزه آب تلاش می کنیم، گفت: لازم است کشورها با شرکای منطقه همکاری داشته باشند.

ناظری با بیان اینکه ما به حکمرانی یکپارچه منابع آب معتقدیم، گفت: آب همواره مهم‌ترین نیاز کشورها برای معیشت و حیات است.

این مقام مسئول با بیان اینکه از ابتکارهای منطقه‌ای و سازوکارها حمایت می کنیم، یادآور شد: قطعا این جلسه نتایج و پیامدهای مثبتی را در حوزه آب برای کشورهای منطقه در پی خواهد داشت.

گزارش تصویری

سیزدهمین نشست شورای حکام آب به ریاست ایران
سیزدهمین نشست شورای حکام آب به ریاست ایران
سیزدهمین نشست شورای حکام آب به ریاست ایران
سیزدهمین نشست شورای حکام آب به ریاست ایران
سیزدهمین نشست شورای حکام آب به ریاست ایران
سیزدهمین نشست شورای حکام آب به ریاست ایران
سیزدهمین نشست شورای حکام آب به ریاست ایران
سیزدهمین نشست شورای حکام آب به ریاست ایران
سیزدهمین نشست شورای حکام آب به ریاست ایران
سیزدهمین نشست شورای حکام آب به ریاست ایران
سیزدهمین نشست شورای حکام آب به ریاست ایران
سیزدهمین نشست شورای حکام آب به ریاست ایران

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.