×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, 8 اردیبهشت , 1403  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

مرکز آمار ایران ضمن اعلام آغاز طرح «بهنگام‌سازی چارچوب کارگاه‌های کشاورزی کشور»، اعلام کرد: در زمستان ۱۴۰۱، تعداد ۹۲ هزار و ۶۳۰ واحد کارگاهی کشاورزی در کشور وجود دارد.

به گزارش بازار اصناف به نقل از ایرنا، مرکز آمار امروز چهارشنبه ۲۴ آبان با انتشار گزارشی، از اجرای طرح «بهنگام‌سازی چارچوب کارگاه‌های کشاورزی کشور» در زمستان ۱۴۰۱ خبر داد.

طبق اعلام مرکز آمار، طرح «بهنگام‌سازی چارچوب کارگاه‌های کشاورزی کشور» با هدف «یکپارچه‌سازی فایل جغرافیایی» و «تهیه و به‌روز رسانی فهرست نام و نشانی» واحدهای «گاوداری صنعتی»، «مرغداری صنعتی»، «پرورش قارچ خوراکی»، «کشت گلخانه‌ای»، «پرورش آبزیان خوراکی» و «کشتارگاه‌های رسمی دام و طیور» در زمستان سال ١۴٠١ به‌صورت سرشماری در کل کشور به اجرا درآمد.

بر اساس نتایج حاصل از این طرح، تعداد ۹۲ هزار و ۶۳۰ واحد کارگاهی کشاورزی در کشور وجود دارد که شامل ۲۷ هزار و ۱۱۹ گاوداری صنعتی، ۲۲ هزار و ۱۹۳ مرغداری صنعتی، ۲۳ هزار و ۸۴۴ واحد کشت گلخانه‌ای، ۱۶ هزار ۹۴۰ واحد پرورش آبزیان خوراکی، ١٨۵٧ واحد پرورش قارچ خوراکی و ۶٧٧ کشتارگاه رسمی دام و طیور است.

یافته‌های دیگر این طرح نشان می‌دهد که ۷۱ هزار و ۴۴۰ کارگاه کشاورزی در نقاط روستایی و ۲۱ هزار و ۱۹۰ کارگاه، در مناطق شهری واقع شده‌اند.

بر اساس نتایج این طرح، بیشترین تعداد کارگاه‌های کشاورزی کشور به ترتیب در استان‌های اصفهان، تهران، مازندران، خراسان رضوی و فارس قرار دارند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.