×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, 5 اردیبهشت , 1403  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر

در ابتداي اجلاس قاسم نوده فراهاني، رئيس اتاق اصناف تهران ضمن تسليت فرارسيدن ماه محرم و ايام شهادت امام حسين(ع) و ياران باوفايش، به روساي جديد اتحاديه هاي صنفي خيرمقدم گفته و بيان کرد: مسلما با وفاق، همدلي و اتحاد بيشتر بين هيئت مديره اتحاديه هاي صنفي و از سوي ديگر با هيئت رئيسه اتاق اصناف تهران مي توان گام هاي موثر و بزرگي براي ارتقاء و توسعه مجموعه اصناف برداشت؛ ضمن اينکه اميدواريم اهداف اتاق اصناف با فراهم شدن شرايط مورد نظر محقق گردد.

فراهاني با اشاره به فعاليت واحدهاي صنفي بدون پروانه به عنوان معضل بزرگ اتحاديه هاي صنفي و اتاق اصناف تاکيد کرد: يکي از بزرگترين و ممهترين برنامه هاي اتاق اصناف در سال جاري ساماندهي واحدهاي صنفي بدون پروانه مي باشد،  واحدهاي صنفي بدون پروانه کسب با تخلفات و عملکرد نادرست خود، عملکرد و شان اصناف را زير سوال مي برند؛ بنابراين ساماندهي اين واحدها بايد يکي از امور مهم و در سرلوحه کارهاي اتحاديه هاي صنفي قرار بگيرد که بيشتر از اين شاهد متضرر شدن واحدهاي صنفي قانونمدار نباشيم.

در ادامه ابراهيم درستي، نايب رئيس اول اتاق اصناف تهران با اشاره به انجام انتخابات هيئت مديره اکثريت اتحاديه هاي صنفي و پيش رو بودن انتخابات هيئت رئيسه اتاق اصناف تهران تصريح کرد: حرمت و ارزش گذاري به عملکرد و اقدامات تمام افراد و مسئولان صنفي جزو وظايف و تکليف تمامي هيئت مديره هاي جديد مي باشد. متاسفانه در بيشتر موارد از اصناف استفاده ابزاري مي شود و برخي شرايط اجازه فعاليت و عملکرد درست را به آنها نمي دهد؛ اما مطالبه گري حق ماست و پاسخگويي نيز جزو وظايف ماست.

همچنين خسرو ابراهيمي نيا، نايب رئيس دوم اتاق اصناف تهران ضمن ارايه گزارشي از عملکرد هيئت رئيسه به موضوع آموزش اشاره کرد و گفت: در بحث آموزش طي چهار سال گذشته هيئت رئيسه اتاق اصناف تهران به عنوان وظيفه و تکليف قانوني خود به ايمني واحدهاي مستقر در بازار بزرگ تهران توجه ويژه نموده و آموزش هاي لازم را در اين خصوص با همکاري اتحاديه هاي مربوطه انجام داد؛ ضمن اينکه تمام اتحاديه هاي صنفي که واحدهاي آن در منطقه ۱۲ تهران متمرکز و مستقر هستند بايد اين مهم را در سرلوحه کارهاي خود قرار دهند.

علي فاضلي، عضو هيئت رئيسه اتاق اصناف تهران هم گفت: متاسفانه در برخي موارد اگر توسعه نيافتيم ناشي از ناتواني يا ضعف ما نبوده؛ بلکه نتيجه حضور افرادي در بدنه هاي مختلف دولت و وجود قوانين هم عرض با اصناف بوده است که به اصناف اجازه نداده به اهداف خود برسد؛ چرا که رشد و توسعه بخش خصوصي از جمله اصناف در تضاد با منافع شخصي برخي قرار دارد.

در طی مراسم  اجلاس آقاي اسداله احمدي شهريور، رئيس اتحاديه اغذيه فروشان تهران با راي اکثريت اعضاي اجلاس به عنوان ناظر در انتخابات هيئت رئيسه اتاق اصناف تهران انتخاب شدند. همچنين ساير بندهاي دستور کار اجلاس اتاق مورد بررسي قرار گرفته و تصميمات لازم اتخاذ شد

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.