×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, 31 فروردین , 1403  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

ایجاد چهار شهرک‌ صنعتی جدید  با موافقت هیات دولت، هیات دولت با ایجاد ۴ شهرک صنعتی جدید در استان‌های اصفهان، سمنان، کردستان و مرکزی موافقت کرد و بر این اساس شرکت شهرک‌های صنعتی ایران موظف است برای ایجاد این تعداد شهرک‌های صنعتی اقدام لازم را انجام دهد.

به گزارش بازار اصناف آنلاین به نقل از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، بر این اساس شهرک صنعتی تبدیلات گازی در شهرضای استان اصفهان با ۹۸ هکتار مساحت و شهرک صنعتی شماره ۲ شاهرود در استان سمنان با ۵۰۰ هکتار مساحت ایجاد خواهند شد.

همچنین، شهرک صنعتی بزرگ کردستان در دیواندره استان کردستان به مساحت ۷۱۳ هکتار و شهرک صنعتی شهید سلیمانی در زرندیه استان مرکزی نیز با ۲۰۰۰ هکتار مساحت ایجاد می‌شوند.

با تهیه و ارسال گزارش ضرورت ایجاد و مکان‌یابی شهرک یا ناحیه صنعتی به لحاظ فنی و اقتصادی توسط شرکت‌ شهرک‌های صنعتی هر استان‌ و پس از بررسی و بازدید میدانی کارشناسان معاونت فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گزارش اظهار نظر کارشناسی به هیأت مدیره ارائه و در صورت تأیید مورد تصویب قرار می‌گیرد.

مطابق ضوابط و مقررات قانونی و مفاد بند ۸ قانون راجع به تاسیس شرکت شهرک‌های صنعتی ایران؛ مجمع عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی ایران موظف است با توجه به سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران و با تصویب هیات دولت برای افزایش تعداد شهرک‌های صنعتی اقدام لازم را انجام دهد.

همچنین مجمع عمومی شرکت های تابعه (هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران) می تواند با توجه به نیاز و ضرورت نسبت به توسعه شهرکها و نواحی صنعتی مصوب اقدام کند.

به استناد مفاد قانون حمایت از ایجاد نواحی صنعتی روستایی؛ مصوبه هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان مجمع عمومی شرکت‌های استانی تابعه، شرط لازم برای تصویب نواحی صنعتی جدید با وسعت زیر ۵۰ هکتار است و در عین حال تصویب نهایی آن مشروط به تایید و اخذ مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۱۰ شهرک و ۳۴۱ ناحیه صنعتی و پنج منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌‌برداری، ۸۶ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌‌افزاری، ۱۰۰‌ هزار و ۵۸ قرارداد منعقده و بهره ‌برداری از ۴۹ هزار و ۸۸۲ واحد صنعتی و سه‌هزار و ۲۷۰ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۹۸ هزار و ۵۹۵ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.