×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, 6 اردیبهشت , 1403  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر

ایجاد مرکز نوآوری جذب ایده‌های دانش‌بنیان بیمه؛ بیمه مرکزی در حال ایجاد مرکز نوآوری صنعت بیمه است تا شرکت‌های دانش‌بنیان ایده‌های خود را برای رفع نیازهای شرکت‌های بیمه‌ای ارائه کنند.

به گزارش اتحادیه عطار به نقل از به نقل از به نقل از ستاد خبری کنفرانس ملی تحول دیجیتال، بانک و بیمه، معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی با بیان این مطلب از افزایش حضور و جذب نیروی انسانی جدید در صنعت بیمه و دیگر زیرمجموعه‌های آن خبر داد.

علی بنیادی نایینی با تاکید بر اینکه قرار نیست با توسعه فناوری یک عده بیکار شوند، افزود: مکانیزم‌های فناورانه مسیر را تسهیل و کارکرد نیروی انسانی را بهتر می‌کند.

وی زیست‌بوم را فراتر از صنعت برشمرد و ادامه داد: بازیگران اصلی صنعت بیمه باید نگاه پلتفرمی داشته و سرویس‌دهنده و سرویس‌گیرنده را به خوبی بشناسند تا فرآیند دریافت و ارائه خدمات تسهیل شود.

بنیادی نایینی با بیان اینکه قدیمی‌ترین شبکه فروش در کشور متعلق به صنعت بیمه است، گفت: باید تلاش کنیم تا شبکه فروش صنعت بیمه توانمند شده و با تغییر از رویکرد متعارف به رویکرد نوین، بهبود پیدا کرده و معیشت شاغلان آن اعم از کارگزاران، نمایندگی‌ها، شرکت‌های بیمه و تمام بازیگران آن بهتر شود.

به گفته وی در حال حاضر میان بازار سرمایه و نظام بانکی اتفاق‌نظر منسجمی وجود دارد تا با توسعه فناوری و بکارگیری تحول دیجیتال، صنعت بیمه متحول شده و عزم وزارت اقتصاد و بیمه مرکزی نیز بر این تحول جدی است.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی چشم‌انداز با موضوع «تحول دیجیتال در صنعت بیمه» درباره بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت بیمه خاطرنشان کرد: به منظور استفاده کامل از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها، در حال ایجاد مرکز نوآوری صنعت بیمه هستیم تا شرکت‌های بیمه‌ای نیازهای خود را به این مرکز اعلام و از آن سو نیز شرکت‌های دانش‌بنیانی که می‌توانند این نیازها را برطرف کنند قابلیت‌های خود را ارائه دهند.

بنابر اعلام ستاد خبری کنفرانس ملی تحول دیجیتال، بانک و بیمه، بنیادی نایینی با تاکید بر اینکه در این مرکز، تسهیلگر هستیم و هرگز دخالت نمی‌کنیم، گفت: هم‌اکنون کسانی که ایده استارت‌اپی در حوزه بیمه دارند می‌توانند آن را در صندوق نوآوری و شکوفایی به ثبت برسانند.

وی این را هم اضافه کرد که نیازمند نقشه راه در تحول دیجیتال صنعت بیمه هستیم تا مسیر پیش رو روشن‌تر شود و در این مسیر شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در بازبینی آیین‌نامه‌ها و توسعه محصولات نوین و نوآوری در خدمت و محصول، ایده‌ها و پیشنهادات خود را درباره بیمه سایبری، بیمه مسئولیت، بیمه اعتباری و اوراق اتکایی و تعامل با بازار سرمایه و نهادهای مالی به بیمه مرکزی پیشنهاد دهند چراکه محصول و فرآیند موجب توسعه صنعت بیمه می‌شود.

او با اشاره به استفاده از تجربیات جهانی در این صنعت، گفت: صنعت بیمه هدفش این است تا با محاسبه دقیق ریسک بتواند آن را پوشش دهد و برای ذینفع خود اطمینان خاطر ایجاد کند.

گفتنی است کنفرانس ملی تحول دیجیتال، بانک و بیمه با هدف تبیین وضعیت نظام بانک و بیمه در عرصه تحول دیجیتال و بررسی نقشی حکمرانی دیجیتال در این دو بخش و ارائه راهکارهای چابک‌سازی نظام بانک و بیمه در زیست‌بوم دبجیتال روز دوشنبه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۱ در سالن همایش‌های کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.