×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, 1 اردیبهشت , 1403  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش اتحادیه عطار به نقل از تسنیم، سیف سهندی؛ دبیر ستاد توسعه گیاهان دارویی و طب سنتی و دبیر اجرایی ششمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) اظهار کرد: علاوه بر حضور شرکت‌های فعال در زمینه گیاهان دارویی و طب سنتی در دوره قبل ابتکار به‌خرج دادیم و توانستیم سلامتکده طب سنتی را هم در نمایشگاه ایجاد کنیم؛ به این صورت که بازدیدکنندگان می‌توانستند در فضای نمایشگاه توسط یک پزشک طب سنتی ویزیت شوند و این برای ترویج و فرهنگ‌سازی بود تا جامعه بتواند با طب سنتی به‌صورت آکادمیک بیشتر آشنا شود.

دبیر اجرایی ششمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) عنوان کرد: در این دوره سعی کردیم تغییرات بیشتری داشته باشیم؛ بر این اساس تلاش کردیم بر اساس توسعه اکوسیستم نوآوری جلو برویم. این اکوسیستم شامل شرکت‌ها و نیز واحدهای سرمایه‌گذاری هستند که در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری، صندوق‌های پژوهش و فناوری و حتی بانک‌ها هستند که در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

سهندی همچنین درباره بخش سلامتکده در ششمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) گفت: طبق ادوار گذشته باز هم در این دوره از نمایشگاه بخش سلامتکده دایر است. به‌علاوه ما داروخانه گیاهان دارویی را هم داریم تا مردمی که به پزشکان طب سنتی مراجعه می‌کنند و به آنان نسخه‌ای تجویز می‌شود، بتوانند از این داروخانه داروهایشان را تهیه کنند.

وی اضافه کرد: از مسائل مهمی که در نمایشگاه امسال به‌جد پیگیر هستیم، پاویون صادرات است. برنامه ما این است که ۱۰۰ نفر فعال در این حوزه را از کشورهای آلمان، لهستان، ترکیه، یونان، عراق، افغانستان، روسیه، هند، عمان و قطر به نمایشگاه دعوت کنیم. برخی از اینها در قالب هیأت‌های تجاری و برخی دیگر در قالب شرکت‌های تجاری فعال در زمینه گیاهان دارویی هستند. تلاش داریم این بازدیدها را به قراردادهای تجاری تبدیل کنیم تا هم بحث صادرات را داشته باشیم و هم به ارزآوری کشور کمک کنیم.

وی اضافه کرد: در زمینه استانی با تمام استان‌های کشور نامه‌نگاری کردیم. تاکنون حضور ۲۰ استان قطعی شده است که برنامه خود را برای شرکت در نمایشگاه ارائه کرده‌اند، همین تعداد استان دیگر نیز در حال نهایی کردن برنامه‌های خود برای شرکت در نمایشگاه هستند.

ثبت‌نام در ششمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی تا یکم آبان سال ۱۴۰۱ تمدید شد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.