×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, 30 فروردین , 1403  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

امکان فعالیت اقتصادی و معدنی در ۵ کشور آفریقایی و همچنین در کشور ونزوئلا فراهم شده است و این کشورها آماده سرمایه‌گذاری ایرانیان در حوزه معادن و پذیرای ورود معدن کاران ایرانی هستند.

به گزارش بازار اصناف آنلاین: نشست کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران برگزار شد. ابراهیم جمیلی رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران با توجه به بروز بلایای طبیعی از جمله زلزله اخیر شهرستان خوی و حضور و امدادرسانی خیرین معدن کار گفت: بهتر است از سوی خانه معدن ایران و مدیرکل بهره‌برداری معادن وزارت صمت، لیست و بانک اطلاعاتی معادن ایران در اختیار ستاد بحران کشور قرار گیرد تا از ظرفیت ماشین‌آلات معادن و کمک‌های خیرخواهانه فعالان این حوزه به موقع و در زمان مناسب با توجه به مختصات جغرافیایی وقوع حادثه اقدامات امدادرسانی لازم صورت پذیرد.

به اعتقاد او طرح هوشمندسازی معادن، امکان به کارگیری تجهیزات و کمک‌رسانی در این‌گونه حوادث را نیز بیش از بیش مهیا کرده و پوشش حمایتی لازم را ایجاد خواهد کرد.

در ادامه این نشست، طرح کاشت یک میلیارد نهال توسط وزارت کشاورزی، سازمان منابع طبیعی و ارگانهای محیط زیستی به بحث گذاشته شد و راه‌های همراهی و مشارکت معدن کاران بررسی شد.

بر این اساس مقرر شد با مطالعه اولیه و احصاء نظرات کارشناسی از سوی خانه معدن ایران و نظرخواهی از کمیسیون‌های مرتبط اتاق ایران، چگونگی همکاری با سازمان‌های دولتی و نحوه مشارکت بخش خصوصی و معدن کاران مشخص شود.

در این جلسه همچنین با اشاره به دستاوردهای جلسات کمیسیون معدن و وزارت خارجه در راستای توسعه فعالیت‌های فراسرزمینی معادن مطرح شد: امکان ایجاد ارتباط و فعالیت اقتصادی و معدنی در ۵ کشور آفریقایی و همچنین در کشور ونزوئلا فراهم شده است و این کشورها آماده سرمایه‌گذاری ایرانیان در حوزه معادن و پذیرای ورود معدن کاران ایرانی به کشورشان هستند.

لذا کمیسیون نیز تلاش خواهد کرد با رصد قوانین و تسهیلگری در این زمینه، شرایط ورود و بهره‌برداری در این حوزه را فراهم آورد.

افزون بر این در این جلسه مطرح شد کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران با توجه به اهمیت ورود ماشین‌آلات معدنی در توسعه و بهره‌برداری معادن استان‌های کشور با ورود ماشین‌آلات معدنی و استفاده از آن‌ها همانند ورود ماشین‌های سواری در مناطق آزاد کشور موافق بوده و در قالب درخواست و مکاتبه با مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور، خواهان رسیدگی به این موضوع شده است.

مراسم افتتاح مرکز تجاری ایران در کاراکاس  با حضور نماینده اقتصادی ایران در آمریکای لاتین

افتتاح مرکز تجاری ایران در کاراکاس با حضور نماینده اقتصادی ایران در آمریکای لاتین

افتتاح مرکز تجاری ایران در کاراکاس  با حضور نماینده اقتصادی ایران در آمریکای لاتین

در این مراسم که با حضور نماینده ویژه اقتصادی ایران در امریکای لاتین برگزار شد که رضا محتشمی‌پور با اشاره به برنامه‌ریزی برای ارتقاء تبادلات اقتصادی فی‌مابین دو کشور ایران و ونزوئلا ابراز امیدواری نمودند که استعداد‌های بالقوه صنعتی، معدنی و تجاری دو کشور بکارگیری و شکوفا شوند .

نشست نماینده ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی در آمریکای لاتین با وزیر صنایع و جمعی از معاونین کشور ونزوئلا درخصوص پروژه‌های قابل همکاری بین دوکشور در بخش معدنی و صنعتی

نشست نماینده ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی در آمریکای لاتین با وزیر صنایع  و جمعی از معاونین کشور ونزوئلا درخصوص پروژه‌های قابل همکاری بین دوکشور در بخش معدنی و صنعتی

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.